I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Joell Ortiz påväg ur Aftermath

Utländsk Hiphop - Allmänt

2007-11-28 01:30

Joell Ortiz påväg ur Aftermath

Video från xxl

"We have a video feature with Joell up at the plantation. He talks candidly about his situation at Aftermath and rumors that Jimmy Iovine wants him gone."

Tycker han borde gå till Koch eller Babygrande, men nytt album blir det iaf nästa år.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-28 04:39
skräll

2007-11-28 10:49
Går han till Koch kommer han aldrig bli riktigt stor, vi kommer få ett album likt The Brick, med Interscope kommer vi få ett jävligt bra abum men det kan komma att dröja.
your heart pump project kool-aid

2007-11-28 11:33
vet inte riktigt varför, men tror joell skulle passa bättre på rocafella:S
att insidan räknas e bara en ursäkt för att va ful.

2007-11-28 11:42
joell skulle aldrig bli riktigt stor. han är en grym rappare men vad fan spelar det för roll? noll mainstream appeal. bättre för honom att släppa på något mindre bolag och få mer artistisk frihet, eftersom han som sagt knappast skulle sälja mycket om än han låg på aftermath.
 http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci

2007-11-28 16:27
Vadsomhelst bara inte G-unit!! Kan inte tänka mej att se han o 50 göra disstracks till The game och dom!

Vore rätt grymt om han kom till Cash Money records så man enbart slipper höra Birdman o Lil Wayne tjata om att de är som "Father o son"
The Greatest Story Never Told....

2007-11-28 16:51
Konstigt att folk är mer intresserad över var man släpper sitt album, än själva albumet! Ett bra album är väl fortfarande bra om det är bra, även om det är släppt på koch eller g-unit eller def jux?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-28 17:03
Jo men Interscope kommer antagligen lägga ner mycket mer pengar på albumet än Koch.
your heart pump project kool-aid

2007-11-28 17:05
Aha okej då lär ju skivan bli bättre! hah!

2007-11-28 17:07
JuvanileRuckaSz P23
du märker alltså absolut ingen skillnad mellan album som är släppta på koch, g-unit eller def jux? var man släpper ett album spelar ganska stor roll för hur det kommer att låta.
Din hojtlåda är tom.

2007-11-28 17:08

aftermath ar en farlig falla... sa manga artister dar som aldrig kommer fa slappa. manga som lamnat som aldrig fick slappa.

hade velat se ortiz pa ett major, men det kan bli svart nar bolag som def jam bara slapper fram rnb sangare nufortiden.

2007-11-28 21:30

Vad hände med Helter Skelter med Dre & Cube... ? hehe...*klassiker* Var i för sig Death Row, men det känns som Dre bemästrar konsten att sega när det gäller skiv-släpp... Sen är det kanske media som hypar för mycket när det gäller förväntningar... men, men...

Poor people have nothing, so they eat everything, Rich people have everything, so they eat nothing.

2007-11-28 21:57
babygrande tror jag skulle passa honom ganska bra faktiskt. och nej, han kommer aldrig släppa på g-unit, det lovar jag!

tyvärr kommer joell ortiz möta samma öde som immortal technique tror jag. han kommer hypas (känns som hans mest hypade tid är över redan nu?), sen kommer han fortsätta släppa lite feta grejer, utan att lyckas slå kommersiellt.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2007-11-28 23:35
Fler artister borde följa diverse exempel och passa totalt på alla majors. Alldeles för många rappare som blir analbazzerade. Signa dig själv säger jag.

2007-11-29 00:29
Det är bara sunt att Joell slipper Aftermath. Dock hoppas jag för allt i världen att han inte går till The Graveyard, Koch Records. Vore en lysande idé att släppa in honom i Rocafella och fixa en collabo med Jay och de andra. Kanske till och med Nas?
Watch me get down in your Province, town, or populace
Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus

2007-11-29 00:36
Daddy_Brooklyn P16

uhm det är väl ganska klart att han inte kan komma till g-unit om jimmy Iovine vill ha bort honom från interscope..

men man vet juh aldrig han kanske blir kvar på aftermath
Digg this!

2007-11-29 01:15
Joell till Rocafella/Def Jam isf!
han är redan rätt tajt med tru-life och uncle murda, han är brooklyn, han kan fylla på lite på Roc-La-Familia.
Det går ihop så sjukt bra att han signar rocafella!
Sen vill jag ha Saigon där också så är framtidens NY under samma tak, riktigt bra.
IT'S THE ROC!