Bästa Bustarhymeslåten på 10 år!
Step Up Vem blir första Dilla-junkien att påpeka vart beatet först användes?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
skön låt, busta är grym som vanligt!!
Keep CD alive
det här kändes också mer som typisk busta rhymes än någonting från big bang skivan!
Keep CD alive
ohhh Greg Niiiiiiiiiiice delay! hahaha... tungt!!
Crime Pays, ask the Rothschilds!
gillar den inte alls. låter som teletubbies gjort en raplåt.
electro F0 hehe, e d så riktig hip hop låter i dina öron?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
funkenteller nej. busta är bra, men den där låten var sjukt dålig.
det är så här busta ska vara.. tyngsta beatet ju haha...
Shuu
Ok... detta var faktiskt inte alls så bra ju :S
At the gates of Eternity...
det har definitivt gjorts bättre bustalåtar de senaste tio åren. denna når inte ens tio i topp. faktum är att den känns medel, på sin höjd. vissa sekvenser är bra, men på det hela är detta inte vad jag vill se (höra) från bustas håll. rent spontant skulle jag vilja säga att han verkar vilja lite för mkt. det ska va hans grej men ändå nytt och experimentiellt. då skulle jag isf hellre vilja att han återskapade det sound och den stil han hade under sina tre första plattor, som är guld.
MÖRDAR FET LÅT!!
and ya already should, and from now on know, capra beats
Den var ju inte alls bra? Dilla är hyfsat överskattad också, även fast han gjorde några grymma beats.
Beat the odds like an abusive freak show owner
beatet e så sjukt dåligt mixxat, om dre skulle fått mixxa om trummorna skulle den va 10 ggr tyngre.
it's killin'!
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS AMICI DI NESSUNO
Det känns som folk hypar den lite extra just pga att det är Dilla som står för produktionen, men jag kanske har fel. Personligen tycker jag att den är helt okej men låångt ifrån den bästa Busta låten på tio år.
Brassknuckles in your face!
.. men bc99 vet ändå inget om musik..
Angående Dilla. Ni vet väl att Dilla har haft beats på Bustas skivor sen den andra? Och oftast på nåt/några av de första 5 spåren som (förutom på den första) brukar va dom enda som är värda att lyssna på på Bustas skivor. Dilla är INTE överskattad, visst han fick en massa "fans" efter sin död som det alltid blir men han har varit med sedan ´96 och kommit med fett skit, men han har aldrig stått i videos med Moet flaskor och sagt "eh eh, we won't stop" utan hållt sig i bakgrunden. Två exempel på Dilla-produktioner från gulderan som ingen kan dissa: The Pharcyde - Drop och De La Soul - Stakes is High. Fortfarande ingen Dilla-junkie som pekat ut var beatet kommer ifrån!
Bästa på tio år är att ta i :)
Beatet är från ett gammalt beat tape..typ från 01 eller 02. Kommer dock inte ihåg vad det heter..
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
Denna låt får mig att tänka på The old busta :)
JKIBMM
Riktigt dåligt beat för o va Dilla.. Helt ok låt
Håller med om att det är en fruktansvärt fet låt, men det bästa han släppt på 10 år? njaaa. Men jag håller med om att han var bättre förr.
Legion=sötast
Två exempel på Dilla-produktioner från gulderan som ingen kan dissa: The Pharcyde - Drop och De La Soul - Stakes is High. Bra beats, men fortfarande inga fem-stjärniga beats.
Beat the odds like an abusive freak show owner
Jag vill inte överdriva, men jag trodde på allvar att mina högtalare hade gått sönder när jag hörde den där låten..
Twang System fi de werl
Bästa låten på tio år är väl att ta i men det är helt klart ett step up från Big Bang som jag inte gillade nånstans.
mediokert...
Har alltid hatat Greg Nice delayet så den här låten går fet bort.
STHLM GROOVE COLLECTIVE
Låten låter lite som den skulle kunnat vara med på "Anarchy" tycker jag. Jay Dee proddade ju en låt där som hette "Enjoy da ride" som har lite samma cirkus/karusell-vibe, fast det beatet var typ 70 000 ggr bättre. Det här var nog det sämsta Jay Dee beatet jag hört tror jag.
Kunde inte komma över hur mycket det låter som Greg Nice's stil. Busta är passé.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
grymt fet låt! busta å dilla är en grym kombination.
checka detta
Producent
2007-11-24 20:22
beatet är från Jaylib - Bitches Niggas Want bästa från Busta på tio år?.. heeeell no!
Caliber Fast det är ju det som är poängen? Han leker med Greg Nice's vers på "DWYCK" om jag hörde rätt.
Redaktionschef
2007-11-25 02:38
busta är min absoluta favoritrappare men tyckte inte denna var så speciell?
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
den va okej..men bästa på 10 år.. långt ifrån
Digg this!
Grym låt men vad fan hände med trummorna? Det här kommer väl bara användas till det där Dilla mixtapet som det talas om antar jag.
your heart pump project kool-aid
Uhh Jag la inte märke till likheterna med DWYCK (kan inte texten utantill), men nu när du säger det så ser jag likheterna. Tycker ändå det var fishy att rippa flowet rakt av, även om det är nån slags "hyllning".
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
Denna var fan tung alltså! Gillar soundet!
Caliber P22 Hehe, ok. Nej, kan inte texten utantill heller men jag pumpade den en del förut när jag var yngre så...
Äh, jag vet inte, jag tycker det var ballt men alla kan ju inte tycka likadant:)
den va feet ! sitter fint på örat !
rakt på sak busta shit. fet, tack
http://www.myspace.com/choysmusic
Graffare
2007-11-26 05:43
refrängen sitter iaf :D:D:D smaken är som baken, dvs delad så orka ens argumentera ens egna åsikt spelar roll, skål för det
http://metafourhiphop.com/
sååååååååååååååååååå bra. Imorgon är Dillagence day all day long !!