Haha vad gör Fat Joe mer relevant än Nas och Jay-Z?
"relevant" är ett så jävla dumt ord när det kommer till sånt här. märkts ju vilka som hänger på amerikanska hiphopforum.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
tung hip hop kommer alltid finnas ifrån alla hörn av världen, även om många går lite pop nu, man får leta sig fram som vanligt det är egentligen orellevant vad fans tycker och tänker för det ändrar ingenting
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
LLOYD BANKS!!
The Greatest Story Never Told....
most likely, yes.
Lloyd Banks är redan signerad till ett majorlabel och har varit med rätt så länge.
ja, då har han alla förutsättningar till att bli "störst".
Det stora problemet nuförtiden är inte att det inte kommer några nya artister enligt mig. Hur ofta har det hänt att såna som anses som legender idag (nas, kool g rap, rakim, jay-z osv. osv.) har behövt kämpa sig till att bli störst? Dom som redan är relativt välkända kommer aldrig bli störst om ni frågar mig.
Dom som är så pass bra att dom skulle kunna bli hiphopens framtid blir stora direkt, utan att behöva släppa 4-5 skivor innan det händer. Tyvärr finns det för många rappare som blir grymt stora direkt dom släpper sin första skiva på ett majorbolag (t.ex. 50), och sedan klarar dom inte klarar av att hålla en hög nivå på varje skivsläpp, och därför känns daterade väldigt snabbt.
Direkt det kommer en bra rappare som klarar av att stå emot pengafrestelsen trots att han blir nummer 1 på listorna, och istället fortsätter släppa riktigt bra skivor kommer han hålla väldigt länge, oavsett om han säljer 10 miljoner skivor eller 1 miljon.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
Sjukt kass formulering och grammatik, men ni fattar vad jag menar.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
Har löjligt höga tankar om både Papoose och Saigon men tror i mitt stilla inre att Saigon kan nå en bredare publik. Vänta bara på skivan. Nu blir det öl, peace.
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
Jag oroar mig snarare för om det finns nån framtid för New York style rap. Söder övertar distrikt liksom.
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
vem bryr sej egentligen, det är ju bara att lyssna på musik man diggar å skita i vart folk kommer ifrån.
hahaha
Shit, e verkligen Sai 30 bast?! Trodde fan att han va 24-25...
You remind me of school on a Sunday, No class /Pick It Up- Redman
lat joell ortiz leda den forvirrade flocken.
McGruff
I be around, just out of sight
jag hörde några låtar med big l, han verkade rätt bra, han kanske blowar upp.
Philp, du kanske skojar men ifall du nu mot all förmodan INTE gör det så ska jag upplysa dig om att Big L varit död sedan flera år. han hade varit uppe bland legenderna o ha nlevt idag, han slog sig igenom snabbt i gamet och skaffa sig en bred fanbas på kort tid och släppte inget dåligt udner den korta tid han varade... Jag kan se två problem med eastcoastens framtid: 1. Att det finns alldeles för få rappare där med originell karaktär och egna koncept. alla är liksom kloner av varandra ...Kokain business, new era kepsar, doo rags, samma slang, samma stil på beatsen .. balblabal ...kalrt att det dör ut.Wu -tang ahde ju ett helt eget koncept när dom rullade ut liksom, det var det dom vann på. 2. För mycket sentimentalitet och längtan efter de döda. BIg L, Pun, Biggie .. alla dom som var bland de bästa men som tyvärr är döda, ok all respekt men se framåt och försök överträffa dom istälelt för at önska att dom var här för det kommer itne hända..
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams
men helt ärligt, funderat på detta, jag tror Immortal Technique är den emcee som kommer få den respekt han förtjänar, situationen USA är i med Irak osv har gjort att folk uppmärksamat han musik. Harlem Streets är för sjuk låt bara. Det får bli Immortal.
Immortal hade samma hype som Lil Wayne har nu runt 2004. Men hans album släpptes aldrig. Man måste ta chansen när man får den annars blir man en helt vanlig mixtape rapper.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
joell ortiz ;) Papoose!!
tjockt stor igloo
PAPOOSE!!
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
Det finns ju ingen tråkigare rappare än Immortal Technique, är han nästa kung av New York slutar jag lyssna på hiphop. Som tur är kommer han aldrig bli det eftersom han aldrig någonsin kommer få en klubbhit
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
Jag tycker Jae Millz är duktig.. :)
Yeah, you know..
floppen - Vad har en klubbhit med saken att göra ?
" If I forgot you, forgive me. It`s either a genuine mishap or i never liked you. "
alphabet: vem har varit king of new york utan en knippe klubbhits?
Vadå vem ska ta ÖVER ?? alla bangar alla e ON ! !
--/roadlake rep.2010+
THE NEW ERA ! ! IS ALL READY HERE !
--/roadlake rep.2010+
HAHAHAHA. ja, jag skojade! R.I.P. Big L
floppen - Även om det finns ett " knippe klubbhits " under bältet så är det ju knappast en anledning och ge någon titeln " King Of NY ". Då borde ju Joe Budden vara en självklar favorit från din sida. Jag kan då aldrig minnas att jag studsat omkring på krogen till Sadat X, Grand Puba, Lil Sci etc etc...
" If I forgot you, forgive me. It`s either a genuine mishap or i never liked you. "
Jag kan då aldrig minnas att jag studsat omkring på krogen till Sadat X, Grand Puba, Lil Sci etc etc... Dom har heller aldrig varit KoNY
broder_ d - Har aldrig påstått det heller. Vad man räknar till " King of NY " är ju en smaksak enligt mig utan inte enbart erkännade från mängden lyssnare, antal sålda skivor eller säg " klubbhits ". Har inte studsat omkring på krogen till Nas heller som jag kan tänka mig många håller/hållt som " King Of NY ".
Känns som jag svamlar nu :)
Tråden handlar inte om vem som ska bli "King Of New York". Det handlar väl mestadels om det kommer finnas nå äkta artister....
Jag tror att dirtyfist har en poäng med vad han säger ang.tråden...
The Greatest Story Never Told....
TRU LIFE , FATAL HUSSEIN , BANG EM SMURF
vem här vem där ?
Ali vegas kommer ta över tronen
Don´t judge a book by it´s cover, cause it´s story is as fucked up as any others.
ett sätt att se det på är att new york´s styrka är samplingsteknik och bra utvecklade mc´s, dom som gör ljud ifrån sig just nu vad de flesta gillar, både mainstream och underground, musik utvecklas alltid och new york låter som dom gör, finns både ny stilar tillsammans med dom tradionella
resten av usa låter i stort sett annorlunda, dom har också utvecklats men soundet fanns även långt tillbaka i tiden, detta pga att funk och soul är grundpelare med mer live sequence inslag, mer tidslöst så att säga
musik är musik och att säga att någon ensam person tar över allt är en modiferad sanning, stämmer till en viss del, men oftast så lyssnar folk på många olika akter på samma gång
det skojiga är att hitta skit man personligen diggar
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
JUELZ SANTANA, diggar ej snubben men ge han ngra år så styr han hela NY. Juelz & Pap!
Juelz? kung av NY? Sorry dude, kan verkligen inte se det? aldrig att någon dipset kommer vara kung över nånting
IT'S THE ROC!
Al Qaida har satt sin mark på New York.
Hehe, Ali Vegas, Bang Em Smurf, nja däremot Tru Life, Maino, Saigon(Kanske inte nu när han "slutat", Jada får ju fortfarande N.Y att andas lite. Btw Fat Joe jag tror att New York saknar dig, kliv av söderns kuk lite då. Tronen kommer för alltid vara tom, R.I.P BIG
yessir!