Vem är bättre? Gangstarr eller Dead Prez?
Båda grupperna faller in i kategorin "Conscious Rap", undrar bara vem ni föredrar själv föredrar jag Gangstarr!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
gangstarr
R.I.P. Zika R.I.P. Teraq R.I.P. Jens R.I.P .Calle R.I.P. Stoffe
"Conscious Rap" Jag tycker faktiskt dom inte är så lika, men jag måste säga DP
båda är sjukt bra, men gs är bättre.
väldigt olika indeed, men produktionsmässigt så är gangstarr mycket bättre. men sluta gemföra och digga musiken för det den är.
http://www.myspace.com/choysmusic
textmässigt är helt klart DP mycket bättre
säger som MR-J
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
känns ändå som tomater och äpplen,
((MAAD))
gangstarr all day!
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!
Dead Prez
We remember Køge Bugt!
somewhere in between nwa and p.e Det är fan inte Gangstarr.
your heart pump project kool-aid
Gangstarr... nuff said
Rock out with your cock out!
Producent
2007-11-11 19:45
Gang Starr utan att ens behöva fundera. Dead Prez kommer inte ens på en topp 10.
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
Haha, vilken fråga. Tycker inte dom är lika på något sätt men självklart är Gangstarr the only answer! pz
"Who the motherfuckin' bawse?"
dead prez
jag vet att dom är olika men vill ba se vilken sorts hiphop folk föredrar! Bless!
Fan vad jag störde mej på "vem är bäst" i topicen.. Lät som du trodde gangstarr och deadprez var två personer.. Gangstarr blir mitt svar!
Fucka ur!
haha hell no!
DP´s Lets Get Free är ju utan tvekan i klass med GangStarr´s bästa, men sen tog det stopp för DP medan GangStarr höll ut och gjorde bra grejjer i över ett årtionde, så om man nu mår bättre av att utsee en "vinnare" så blir det Guru och Dj Premier.
gangstarr...... de går fan inte mäta dead prez å gangstarr
gang starr
www.myspace.com/suspectrap
Producent
2007-11-11 22:19
Dead Prez har gjort en bra skiva, Gangstarr har gjort 6 stycken.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
"I'm ready to lose my mind, but instead I use my mind" Allt som behövs sägas.
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
Let's Get Free gillar jag mer än allt gang starr har gjort.. men samtidigt är det enda riktigt bra DP-skivan. så ska man tänka på långvarighet o.s.v. så skulle man väl måsta säga gangstarr, men jag lyssnar hellre på Dead Prez
http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci
Dp på Premo beats skulle ju vara tufft om inte annat
http://www.myspace.com/localexpressions
helt utvecklingstord jamforelse tycker jag.. Dead Prez kommer inte i narheten av Gangstarr pa NAGOT plan forutom mojligen text. men texter kanns mindre viktigt nar Premos beats dunkar. jag hade alla DP's album pa datorn innan, men nar ja va tvungen att fria lite disk space sa va dom skivorna d forsta som rykte hehe :P
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
sVARET ÄR SJÄLVKLART: gANGSTARR.
yessir!
favorit låten genom tiderna : gangstarr - moment of truth! texterna där är helt sjuka! Guru's flow, DJ Premiers beats allt passar in!
Gang Starr så klart.
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!
Gangstarr!!! Älskar full clip och moment of truth!!
The Greatest Story Never Told....
Dom är ju inte lika för 5 öre alltså..
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
logical håller med!! hatar när folk klagar på guru, han e fan en av de bästa enligt mig!
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!
Vilken konstig jämförelse?:)
Uhh: Nej, jag förstår inte den här diskutionen, för dem är inte lika alls.
De går inte att jämföra GS var i en klass för sig.
Alla på den här tråden, som har lämnat äckliga inlägg är a bunch of iggnorant mofo. För det första är intenågon av de nämda grupperna "concious" . Guru rappar om att han är mästaren av rapp, och nån gång då då och då snackar han om livsöden, Precis som de flesta rappare Nas, Andre3000 osv, rappare som inte lsitas som concious. DP's däremot är inte concious utan revolutionary, vilketär en storskillnad. Domär inte medvetna utan redan upplysta. Dom har en vision, och genom musiken skall de försökauppnå den. En concious rappare tex Kweli, han snackar bara om det, han har inngen lösning på det onda. Men dead prez VET! Dessutom är m1, i samma klass som black thought, nas och andre nät det gälleratt leverera rim. Anledningen till att han inte är så stor är heltenkelt för att USA och allla andra kapitalister i världen ander att hanär farlig för dom. and I ain´ttalkingabout the language when I say it's FINISH. Go Home you iggnot mofo.
Straight outta fucking dungeons of rap
Nu har du också lämnat ett äckligt inlägg och är alltså ett iggnorant mofo. Hejja.
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
håller med locking boy!
LockinG_BoY P62 Talib har i flera intervjuer förnekat att hans shit är
conscoius. Vem är du till att säga att Talib inte vet vad han rappar om? Tror att flera låter sig bli övertygade av Talib än att lyssna på någon som tycker att Black Thought och M1 låter lika.
Säger det som är sagt, försök tona ner det här med att kategorisera.
Conscious, revolutionary ,
political, raw, laid back, crunk, g-funk ,
ring-tone-rappers osv osv.. Sånt shit begränsar arbetsytan för artister och gör lyssnaren kortsynt.
DP, Guru, Andre3000, Nas och Talib är helt olika artister, med olika flavas. Skillnaden mellan dessa ska man inte se från en negativ view, utan som en underbar sak..
One
ps. Dead Prez ÄR stora
Dead prez är rasister
den är ju ny
Dead Prez har släppt en riktigt bra LP. Gang Starr har släppt tre bra LPs och tre riktiga klassiker. Gang Starr på KO.
LockinG_BoY P62 Choys, my man!
Han förnekar att hans texter är conscious, främst för att han vill nå ut till en bredare publik, men det han uttrycker genom sin musik är, och klassas som conscious. Jag har inte sagt att han inte vet vad han snackar om utan att han bara beskriver situationen, han beskriver inget sätt att lösa problemet. Han pratar inte om att störta vita huset, dock nämner han att det är problemet till olika problem.
Dead prez på den andra handen, beskriver samhällets problem och sedan rappar dom om en lösning.
Choise, my man!
Jag har aldrig sagt att m1 och Black Thought låter likadant; jag skrev att de båda är tekniskt bra på att rappa precis som t.ex andre3000 eller Nas.
Fuck arbetsytan för artisten, Choyse sluta rida dick. Ingen bryr sig om det, att kategorisera förenklar bara arbetet när man skall disskutera musik och rapstilar.
Sen på det sista du skrev håller jag med dig. Dead Prez är stora men på tanke på deras talang bör de vara bland de allra största.
I'm out bitches!
Må vara så att han vill nå ut till en bredare publik med sånna statments, men det han o många andra indikerar om att det begränsar och ramar in shit när man kategoriserar, kan jag inte göra något annat än att hålla med om. Och det är sant att Dead Prez är mer konkreta i sina texter, men varför ska du dömma andra artister efter Dead Prez? Det tror jag inte ens att dom vill.. HEY! jag är för mycket av det dom säger, men det du vill är att dina små etiketter du sätter på artister ska gälla för andra. Visst förenklar det saker o ting, men i vissa fall förenklar man det så mycket att musiken går ur sitt syfte.. Kan inte sluta tänka på att, inte så länge sen resonerade jag som du. Mitt råd är att låta bli det, sen är det upp till dig om du vill följa det. "Fuck arbetsytan för artisten, Choyse sluta rida dick." ahaha aight. well peace to you too
@choys! word!
Först och främst, numer ett; musiken på din myspace är riktigt grym, stort upp. För det andra tror jag du har missförstått min intention, i mitt första inlägg ville jag endast försöka klargöra att ingen av de nämda grupperna bör "klassas" som conscious; om man nu vill kategorisera musik samt begränsa artistens arbetsyta. Sen har jag aldrig ens varit i närheten av att dömma andra artister efter Dead Prez, visserligen tycker jag att dom är the realest act någonsin, men jag uppskattar all rapp, jag har tillochmed laddat hem låtar av Lil Wayne. Du kan omöjligt veta hur jag resonerar utifrån det jag har skrivit i detta forum. I alla fall, det här med att kategorisera musik kan vara farligt och trångsynt. Men ärligt, hur stort problem är det? Om du väljer att inte lyssna på en rappare på grund av hans "kategori" är du nog så pass efterbliven att du ändå inte hade uppskattat lyriken. Jag skämtar bara när jag skriver kaxigt, det är kul. Peace
Det är en sak om man pratar om sånt bland polare, då kan man säga conscious hit och raw-rap dit utan några missförstånd, men här i forumen, om någon viktigpetter kommer och ger någon rappare en titel så dömmer alla vilsna heads denna artist efter den stämpeln.. tycker bara man ska hålla sånt till sig själv så mycket man kan, för att folk ska få mer renare definitioner av musiken dom lyssnar på. Om du tänker på det.. så är den musiken som du har upptäckt på egen hand, vare sig det är Lil Wayne eller Common, den musiken du har gillat mest. Så ju mindre folk har präglat artister med sina kommentarer och kategoriseringar, desto fetare, det är som att ge sig in på orörd mark, mystiken är fortfarande intakt. Aja.. Det här har inget med inlägget att göra, jag pallar ändå inte prata om detta mera. one