Några Galna Producenter dom bästa ever ;)
NIggaz bleed
Dre, Premo! plus många fler! alchemist, timba, kanye...
www.sharpchest.com
glömde typ en av mina absoluta favoriter...RZZZZAAAAA!!!!
www.sharpchest.com
glömde skriva:Dj Premier
Västkust Rockerz
Producent
2007-11-11 02:07
"Menace to Society 2 starring me, with more chemicals up in me than you're favorite pharmacy"
Dr.Dre! Premo, J Dilla, RZA och Timbo ligger strax därefter men jag måste säga dre.
your heart pump project kool-aid
kolla dom andra 13 trådar som redan gjorts detta år om ämnet, whoa är ingen poll, diskutera lite istället
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
Juzt blaze! cuz he is bringing da heat in da beat! ;D
The Greatest Story Never Told....
Johnny "J"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Primo, pete rock, dilla, Dimond D, Rza, Madlib
yeah i said it!
"kolla dom andra 13 trådar som redan gjorts detta år om ämnet, whoa är ingen poll, diskutera lite istället" word!
Västkust Rockerz
Johnny "J" Dr dreee
Digg this!
RZA vinner för min del, det var hans produktioner som fick mej att älska hip-hop. dessutom är han i mitt tycke den som har producerat flest klassiska album i ett sträck (7 st. på 5 år). han gör alltid intressanta grejer och kan variera sej jävligt mycket. DJ Premier är en annan favorit som alltid håller. Man hör direkt när det är Premier som har producerat, vilket både är hans främsta och sämsta egenskap.
Keep CD alive
1. RZA 2. Premo 3. Kanye West 4. Just Blaze 5. Pharrell
Would I shit you? You're my favourite turd.
eller Neptunes då.
Would I shit you? You're my favourite turd.
Statik Selektah fick jag upp ögonen för efter Spell my name right. Riktigt fet och han har de där trummorna jag älskar. Feta samples och egna melodier. Alchemist har jättefeta samples också och han har en speciell känsla i sina beats tycker jag. Andra feta är Kanye West, DJ Premier & vissa Hi-tekgrejs.
Dre, Premo, Hi-Tek, Just Blaze,
Shuu
hur fan kom pharrel på 5.te plats ? :S
NIggaz bleed
helt klart DRE det vet nog alla
Lustigt nog har Timbaland gått från att inte ens vara på topp 20 för mig, förbi mkt omtyckta favoritproducenter som Rza, Dre, Premier och Havoc mfl och ligger nu etta. Spelar liksom ingen roll vad han gör eller med/för vilka han producerar för. Allt han rör vid blir till guld typ. Det har självklart inte alltid varit så men de senaste åren så har hans samarbeten med Timberlake, diverse rappare och Nelly Furtado bl.a. verkligen varit amazing. Så jag säger just nu Timbaland.
DJ Premier och Memo utan tvekan.
Beat the odds like an abusive freak show owner
DJ Premier är en annan favorit som alltid håller. Man hör direkt när det är Premier som har producerat, vilket både är hans främsta och sämsta egenskap. riktigt sant!
Västkust Rockerz
Preem, Stoupe EMK, RZA, 7L, Havoc och Necro
''From the womb to the tomb, premsume the unpredictable // Gun salute life, rapidly, that's the ritual'' //
GAIA WOOOORD! Timbaland är helt sjuuuk nuförtiden.
Annars är Dilla världens bästa hiphop producent nånsin...
QD3, Pretty Tony, Darkchild, Dre, Danjahandz, JD Entertainment
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013
On a average night im likely to stab a fag with a knife/ That's when im chillin' imagine when im mad what it's like/ -Saigon
Premo Pete Rock Marley Marl Havoc (Hell On Earth) Buckwild
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
oooh, jag glömde ju fan Marley Marl.. han har ju en given plats på en topp-5 lista
Keep CD alive
1. Premo 2. Pete Rock 3. Marley Marl 4. RZA 5. Dr Dre
DJ PREMIER, RZA, PETE ROCK, 9TH WONDER, DR DRE!
www.myspace.com/suspectrap
MARLEY MARL förstås :D
www.myspace.com/suspectrap
Ah! Nej, inte 9th's snares!
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
Producent
2007-11-11 22:02
Inom hip hop: RZA. I alla fall när han var som bäst.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Dr Dre och Timbaland är dom två bästa enligt mig
Alchemist, 9th Wonder och Just Blaze!
http://www.myspace.com/localexpressions
Producent
2007-11-12 00:29
Man kanske ska börja med att definiera vad en bra producent är. Om vi snackar största musikaliska geniet, och som som tagit hiphopen och beatmaking till en ny nivå, som man förundras mest över hur fan han gått till väga och kommit på alla feta grejer.. så e det alla producenters favoritproducent - J Dilla Fucking utomjording.. serio.. han skapade nåt som var så eget och obeskrivligt. Om vi snackar den som har fetaste stilen o grymmaste känslan i beatsen, så är det helt enkelt Pete Rock .. precis som dilla har han en förmåga att skapa ljudlandskap som e bortom det normala och han har också utvecklat hiphopgenren för den delen. Gamets fetaste trummor, fetaste basslines o en jävla talang med melodier etc.. Pete Rock's sound är min definition av HIP HOP. Om vi snackar den som gör störst underverk, den som droppar dom fetaste bomberna o vet precis vad han gör.. Snubben som verkligen har fingertoppskänsla att göra grymma hits som alla ALLA diggar, från underground cats till mainstream cats.. så e det Dr Dre . Han har förstås också förändrat hiphopens sound för alltid.
Producent
2007-11-12 00:38
kan hålla med om att Timbaland också har fingertoppskänsla för hits.. but he's not holding it down like Dre. För mycket fjortis-disco shit nuförtiden. Extremt skillad e han ju tho..
Dr. Dre såklart, Alchemist, Stoupe, RZA. Finns hur många som helst med de här har matat ut bra beats länge. Gillar inte Timberland alls, tycker han är jävligt tråkig.
Vatten är ett farligt gift, vilket omger Visby stift
om det aven galler icke hiphop-producenter sa ar det nog Quincy Jones hehe, annars Dilla dog
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Primo, Pete Rock, Dilla, Diamond D, Rza, Madlib, Dre, RJD2, 9th Wonder, Hi-Tek, Danger Mouse, Marley and the list goes on...
HAVOC, JR ROTTEN
" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "
Producent
2007-11-12 23:58
Just nu lyssnar jag helst på ett nytt Alchemist beat.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
DILLA DAWG! STONETHROW!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Straight outta fucking dungeons of rap
Fan jag glömde ju Dre, Stoupe & jag har nog glömt flera andra bra.
1. Premo 2. Pete rock 3. Dj babu 4. Alchemist 5. 9th wonder