haha han kollar ju inte ens på henne
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
finns en tråd redan om detta.
damn! fan vilket drama nu då!
http://soundcloud.com/rod_g
ja det bådar inte gott för framtiden faktiskt
SKU - SKU - SKULASON!
Producent
2007-11-09 19:20
Känns dumt att Raekwon nästan hela tiden säger "we" som om han skulle kunna snacka för alla de andra.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Va snackar du om.. det blir två Wu-album istället hahah
Producent
2007-11-09 19:37
Jag tror att det om att de ska släppa en wu-tang skiva utan rza är bara snack.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
1. Snygg brud! 2. Smart move av kocken att sitta och hata på RZA en månad innan skivan släpps. Han har ju ett fritt val, om han inte vill släppa skiten så e d väl bara o skita i det. Jag som har suttit och varit fett hypad o så kommer den där jäveln o förstör skiten. Han borde va med på det där programmet som gick på nån tv-kanal förut som hette "Griniga gamla gubbar". Nej, om jag skulle va tvungen o välja mellan Raekwon o RZA så skulle ju Raekwon åka på direkten, men ändå kefft om d stämmer att RZA bara kört över honom. Jag kan iofs tänka mig att d e så d alltid varit men nu när alla fårr jättestora egon så ska alla lägga sig i för mycket istället för att lita på RZA. Ju fler kockar... (get it, kockar!!!!)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Va snackar du om.. det blir två Wu-album istället hahah Det kan inte kallas för Wu-album om inte RZA e med.
Det är trist för RZA är min favoritproducent ever och Raekwon är bäst i Wu (topp-10 MC's ever).
Keep CD alive
han är en idiot raekwon som gör detta innan releasen, han fakkar det och medför negativitet. Hur ska folk tro på albumet om artisterna själva inte gör det?
http://www.myspace.com/deadlykanha
Fan va rap att sitta och tandtråda sig under det
Wordlife no doubt baby
Skyll inte bara på rae, ghost skapade drama direkt när han gick ut i media. Felet är att dem går ut i media och berättar sånt här, fast det kan vara promota plattan, vem vet igentligen? Det sätter igång hysteri iaf. Dem borde förstå att deras fans blir bara nojjiga över att skivan kanske låter skit, det är rätt så längesedan en wu platta kom ut.. Alla medlemmar ifrån wu förutom rza vill ha det äldre soundet på beatsen som han gjorde och han vill ha andra beats. Sure, jag är intresserad av båda parterna. RZA är inte överskattad när det kommer till beats. För oss som bor i sverige så kan jag berätta att Method Man kommer dyka upp i P3 Soul den 25:e November.
Dusty Crates Word, men han har gjort några bra beats dock.
Beat the odds like an abusive freak show owner
Producent
2007-11-09 20:51
Hur går det med "Only Built 4 Cuban Linx 2"?
Qnivqast Klart som fan att han har gjort (många) bra beats, men han är fortfarande överskattad enligt min mening, även om många säger emot mig.
Dopeness, den är väl klar men kommer inte komma förren nästa sommar.
han är en idiot raekwon som gör detta innan releasen, han fakkar det och medför negativitet. Hur ska folk tro på albumet om artisterna själva inte gör det? va fan vet du om vad som pågår i studion. Rae har rätt att säga hans åsikt. Du är en idiot som uttalar dig som om du är i studion med grabbarna eller har kontakt med dom.
Shuu
Rash_ P19 Vad vet du om jag har kontakt med dom eller ej?
Jag har hört nog med låtar från 8 diagrams för o inte klaga
på soundet, angående pengarna så är jag på Ghosts sida
för jag vet vad Divine går för, och RZA är antingen dum som
låtit Divine fortsätta sköta saker o ting, eller så är han med
på blåsningarna.
Raekwon ska inte snacka om sound, han har direkt inte någon trovärdighet kvar..
RZA är ju så passe att det inte är sant, fattar inte hur folk kan tycka att nått han har gjort dom sen slutet av 90talet är bra. känns som att alla hypar honom bara för att han är RZA och inte för det han verkligen gör.
Exorsixten P31 Tycker ändå att han har utvecklats avsevärt sedan 36 Chambers. Snubben gör ju filmmusik nuförtiden och det kan ju inte vilken Nisse som helst göra, liksom.
Jag menar, beat-mässigt så är han ju ganska enspårig men tänk om RZA aldrig funnits och man hörde honom för första gången. Det skulle ju vara mindblowing. Utan RZA, ingen Madlib, Dangermouse osv.
RZA är bättre nu än va han va i 90-talet. Du kanske borde rota lite mer o höra efter. Vemsomhelst får inte göra filmmusik.. Kill Bill score va ju helt fantastiskt
Det är ju inte det de handlar.. Om hur bra Rza är som producent.. Grejjen är den att Raekwon tjatar ju mer om att Rza inte levererat den äkta wu-tang känslan på beatsen till nya plattan.. Jag förstår honom till 100 % , beatsen jag hört hittils har inte gett dom här wu-tang vibbarna förutom att det ligger lite swordmaster samplingar i intros med mera.. Rza är en tung producent, men att försöka få ett mjukhetsound i wu-tangs musik är ju bara katastrof, Wu-tang ska låta som dom alltid gjort.. Så som dom lät när dom fick alla lyssnare.. The Real Wu Shit!
Fucka ur!
Tycker inte RZa e överskattad... Sen tycker jag birth of a prine är en grymm skiva
att byta till nytt sound är som att sluta äta - man dör.
Löjligt att klaga på Rae för att han säger vad han tycker. Känner han sig överkörd och om han inte kan stå för den färdiga produkten är det självklart han ska säga det. Vet inte hur mycket av det han säger är sant, men om det stämmer så längtar jag lätt mer till "den andra skivan" än 8 Diagrams. Tvivlar på att 8 Diagrams kommer bli speciellt bra efter att ha hört Rae och Ghost. Låter som att det inte kommer finnas nån kemi, utan att de gör det för sakens skull, och det kommer tydligen inte låta som Wu. Skulle vara intressant om fler uttalade sig, så man vet om det verkligen är så att RZA drar och ett håll och de övriga åt ett annat. Isf borde RZA släppa, för han är inte större än resten av Wu. Och vem bryr sig om han gör musik till filmer..? Det gör inte att han vet bättre än de övriga hur Wu ska låta.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
Same-old P21 Ja men grejjen är att du inte har hört hela albumet. Du har hört 5 tracks men det är inte hela albumet.
Shuu
haha filmmusik jo visst, Afro ninja tracksen var ju så extremt dåliga och där hypa alla honom för att ha gjort musiken.
Snubben är passe, det tar dock inte bort dom äldre grejerna runt 36 chambers. men fattar inte varför man ska ge credd till nån som inte längre håller måttet bara för att hans äldre grejer är bra.
Funkenteller P22 absolut men han har inte gjort så mycket bra erfter 36 chambers.
mrkemisten så som wu alltid låtit? för 6 år sen klagade folk på iron flag och hur den lät (inte för den va nån klassiker direkt) och innan det klagade folk på The W (som jag anser har den där utvecklade wu-soundet, men ändå vill folk ha 36 chamber skit), och 97 klagade folk t.o.m på hur forever kunde låta. Så min fråga är, hur har wu-tang alltid låtit? folk räknar 93-96 som "alltid".. Hur kan man klaga på beats som "the heart gently weeps", "Life Changes" eller "Thug world" ??? Idag hör man mer live instrumenter i beatsen vilket är bra (notera basen som kommer in då å då i thug world, genialiskt!) och även hör man mer avancerade trumprogrammeringar av RZA, sånt tar tid, och det är skills min vän..
Exorsixten P31 Jag tycker inte låtarna på soundtracket va så värst jättegrymma heller, men du är nog lite förvirrad, det är skillnad mellan score och soundtrack. Tyckte musiken till fightscenerna och allt det där va nice, det pasade. O Om du kollar på kill bill filmerna, varenda scen där d spelas musik, så har RZA skrivit det. Även stora delar av Blade Trinity, vill gärna nämna huvudlåten till filmen, "Fatal", där får man höra RZA demonstrera ordentligt ;)
Svar av RZA:
Although he declined to address specific gripes, RZA talked to Billboard yesterday about the inherent difficulties of blending his sensibilities with those of his group mates.
"My idea with this album was to have an hour of your day be different -- you go into this other world of beats, hardcore lyrics and imagery of hip-hop," he said. "I wanted the listener to be stimulated by the music. I don't know if everybody agreed with it. Everybody has their own opinion. This is in my vision at the end of the day."
http://www.youtube.com/watch?v=oNZZ5vI0LhU Du kan ju inte tycka att Fatal demonsterar något.
Där emot fett med kill bill, men där handla det mer om att han plocka ut äldre låtar och ljudeffekter tillsammans med tarantino och gjorde "atmosfäriskalåtar" där han: "he programmed his music, focusing on 16-bar phrases before handing it over to an orchestrator who writes it out for symphonic re-interpretation"
Asså visst det är kul för honom att han får jobba på projekt osv, kill bill filmerna är svinfeta(särskilt ettan). men RZA i sig är inte särskilt duktig eller talangfull, han hade sin grej i början av 90talet men han hänger inte med idag och är verkligen inte särskilt musikalisk.
En ny intervju med ghostface:
HÄR
Gillar att han säger att han inte gillat Wu's grejer sen Forever. Synd att han inte blev tillfrågad om "det andra albumet" som Rae snackade om. Får intrycket att de övriga vill göra ett bra Wu Tang album, medan RZA mest bryr sig om att visa hur bra producent han är, även om det går ut över albumet..
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
Jag tror helt klart på skivan, rza är ju bra mycket trovärdigare än raekwon när det kommer till att välja beats. Var uppmärksama på att Raekwon kallar sitt album "lex diamond story" för en klassiker.. det säger ju en hel del om va han går för! och RZA är för fan mer musikalisk än dom flesta producenter som gör hip-hop.
Keep CD alive
RZA är trovärdigare än Rae, men tror på slutet av Dagen handlar detta om att Rae känner att han vill ha den RZA pengarna men vågar inte säga det rakt ut. Sen har Wu hållit ihop mer än vad många hiphop grupper gör och levererat ständigt. Så såna här reaktioner som Rae har är väll vad industrin gör med en?
I be around, just out of sight
Angående Ghost-intervjun: Jag skulle inte ha så mycket emot att vänta på skivan om dom ville göra den bättre och så men jag hoppas verkligen inte dom tar bort Life Changes och The Heart Gently Weeps för dom låtarna var ju sjukligt bra alltså. Hoppas det blir någon skiva, nu vet man ju inte...
ska nog mycket till för att det inte ska bli någon skiva, men jävligt tråkigt att grabbarna inte kan dra åt samma håll.
SKU - SKU - SKULASON!
men RZA i sig är inte särskilt duktig eller talangfull, han hade sin grej i början av 90talet men han hänger inte med idag och är verkligen inte särskilt musikalisk. idioten har talat.
"Verkligen inte" Jo, Idioten har talat!
I be around, just out of sight
men RZA i sig är inte särskilt duktig eller talangfull, han hade sin grej i början av 90talet men han hänger inte med idag och är verkligen inte särskilt musikalisk. pajjas, rakt av .... hur ska man ta dig seriöst? RZA e tung men ja kan hålla emd om soundetd e inte original wu shit.. men vafan producenter utvecklas artister utvecklas... jag e fett nöjd med hans grejer... men klart man saknar dom gamla grejerna!
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change
jag tycker att dom flesta låtarna som läckt har mer Wu-sound än dom har haft på många, många år (med undantag från "heart gently weeps" och "stick me 4 my riches"). men å andra sidan så kanske det kommer låta helt annorlunda på plattan, ni har väl inte glömt hur dom först släppte en version av "heart gently weeps" och nån vecka senare kom med den riktiga med alla liveinstrument, etc.. det låter ju så på rae, han snackar om att det är gitarrer me på i princip varje spår. och en wu-skiva där alla låtarna är samma stuk som "heart gently weeps" är verkligen inget jag är intresserad av.
Keep CD alive
dock tycker jag att "gently weeps" är en fantastisk låt, men det ska bara vara en sån låt på plattan. på samma sätt som the w hade i can't go to sleep och iron flag hade babies behövs ett sådant spår för att balansera upp det förövrigt råa och hårda soundet vi förväntar oss.
Keep CD alive
förresten släpper GZA ett nytt soloalbum den 8:e Januari 2008. "Protools" är namnet på plattan, producenter är RZA, Dj Muggs, Bronze Nazareth, Bink Dogg och Nottz. gästar gör b.la. RZA, Raekwon, Mos Def, Sean Price, Killah Priest och Bronze Nazareth. det ser ju inte helt fel ut. (det står i senaste numret av XXL).
Keep CD alive
claaa7 P2 gza's platta kommer bli tung tror jag!! bronze nazareth är sjukt duktig på sina produktioner... riktigt wu sound där....
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change
haha asså helt sjukt hur mycket fanboy man kan vara... Primo har inte heller utvecklats dom senaste 10åren känns det som, men hans sound håller än idag och han droppar fortfarande sjukt feta prylar, dock är även han inte särskilt musikalisk, bara att gå in på hans myspace där han försöker lira lite keys. BeatMiners Håller som primo igång och har iofs utvecklats en del men ändå inte så överdrivet mycket med tanke på tiden dom har hållt på. dock levererar dom fortfarande riktigt bra grejer. RZA där emot håller inte måttet längre. då han inte är musikalisk/särskilt duktig, han va bra på att göra sina monotona klassiska wu beats, men mer än så kan han inte, då han inte håller måttet. 36 chambers var/är en sjukt bra platta, och beatsen är galet feta. Men snubben kan inte leverera mer än monotona grejer+att han inte ens gör det bra längre. bara lyssna på andra wu plattan, inte ens där håller snubben. Sluta lev i en fantasibubbla, RZA levererade riktigt bra grejer till 36 chambers men sen dess så har han inte gjort annat än medelmåttiga/dåliga grejer, förutom någon enstaka pryl här och där.
Exorsixten..skämtar du eller?
Är det dåliga beats på Tical, Liquid Swords, OB4CL, Ironman och Forever?
Soundtracksen håller oxå hög nivå. Kill Bill var ju kanske inte lika mycket rena beats, men Ghost Dog och Afro Samurai har riktigt bra beats. Fattar inte hur du kan säga något negativt om soundet på Afro Samurai..
Bara att lyssna på t.ex. Certified Samurai, Cameo Afro och Take Sword Pt.1 och 2.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
36 chambers är långt ifrån rza's bästa produktioner. dessutom har han influerat en jävla massa producenter som kör idag, t.ex. kanye och pharell. ta t.ex. att pitcha upp röstsamplingar för att passa rytmen bättre var han först med och det används ju i en jävla massa av dagens hip-hop.
Keep CD alive
ghostdog kill bill blade trinity (om jag inte minns fel) afru samurai tical liquid swords OBFCL ironman supreme clientele 36 chambers jag gillar många av beatsen på iron flag också. muslikaliskt är han, men han kanske inte hade kunnat leda en orkester... etna och claaa7 säger det redan, jag upprepar det... och alla RZA's lärljungar döödar branchen. så joo han har något speciellt.