I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

liknande skivor - Waterworld LP[Request?]

Utländsk Hiphop - Allmänt

2007-11-08 21:29

liknande skivor - Waterworld LP[Request?]

Cage och Tame1 släppte under namnet Leak Bros. en skiva vid namn "Waterworld".. Jag älskar den plattan och det finns en viss liknande musik enligt mig, främst från Def Jux.

I denna tråd är det fritt fram att tipsa om liknande musik, men även om vad ni tycker om tex Cage och vad som är nytt osv. Jag är säker på att det finns skivor skivor som liknar dessa där ute, och ni hiphop fantaster får gärna hjälpa mig att hitta dem.

Mvh

2007-11-08 22:57
cage och tame1 gjorde väl en platta tillsammans för några år sen också. har för mej att dom hette Nighthawks då och att plattan var sådär.
Keep CD alive

2007-11-08 23:03
claaa7
nja, nighthawks var cage + camu tao. tame 1 medverkade dock på ett spår. nighthawks är precis som waterwold en konceptskiva, men nighthawk har polistema.

commuterlennart P3
söker du en skiva med samma mörka sound som waterwold eller andra plattor som har samma sorts konceptuppbyggnad?
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2007-11-08 23:09
nighthawks är ett koncept album som handlar om 2 st smutsiga poliser, den är sämst förutom typ cop hell, och count crackula där space dementia lägger en ruggigt fet vers. bara corny 80 tals stuk på beatsen annars så den är ingen höjdare. jag har inte kommit över nånting som liknar waterworld, tycker också det är en galet fet skiva. du kanske skulle gilla lodeck han påminner rätt mycket om en 90 tals cage, fixa behold och dream dentistry, dom är feta.

2007-11-08 23:09
Har hört nighthawks.. helt okej skiva, inte samma grejj enligt mig, men ändå ett halvbra tips.

Och det är soundet framförallt jag letar efter, även om konceptet i waterworld självklart är en stor anledning till varför just jag gillar den skivan.

Några tips?

2007-11-08 23:14
saxlarec: tack för tipset, skall lyssnas...

Keep 'em coming

2007-11-08 23:56
saxlarec: du vet inte hur/var man tjackar hans skivor?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-09 03:54
hansomknarkar P18

nah. går nog bara att köpa på internet. men det är ju lätt att hitta genom google.