fem skivor min lillebror borde ha!
ja jag vet halva whoa kommer säga lugn nu det är långt kvar till december, men för min ekonomis skull tänkte jag vara smart & börja med julklapparna i tid.. hursomhelst. min lillebror är femton & har bättre sent än aldrig börjat intressera mig för musik. mest hiphop (tack vare god påverkan från hans äldre systrar vill jag tro) & jag tänkte köpa ett gäng skivor till honom för att kicka igång hans skivsamling lite, men jag har fått hjärnsläpp. för att hjälpa er på traven kan jag tillägga att hans nuvarande favoriter är mos def, talib kweli & fattaru. det spelar alltså ingen roll om ni tipsar om utländsk eller svensk hiphop. så: vilka skivor tycker DU min lillebror borde ha?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
*intressera Sig för musik, ska det stå såklart.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Blackstar albumet passar nog in om han gillar både Kweli och Mos.
your heart pump project kool-aid
Nas -Illmatic Little Brother - The Listening Mos Def - Black On Both Sides Pete Rock & C.L. Smooth - The Main Ingredient Gangstarr - The Moment Of Truth Fem godingar!:)
http://www.myspace.com/kpeemusic Martin Zamora - Skunk Fiction mixtape ute SNART! FET SKIT!
camp lo - uptown saturday night ini - center of attention gravediggaz - the pick, the sickle & the shovel goodie mob - soul food b.g. knocc-out & dresta - real brothas big punisher - capital punishment nas - it was written wu-tang clan - ...forever e.p.m.d. - business never personal 2pac - all eyez on me eyedea & abilities - e&a non prophets - hope the fugees tranzlator crew - blunted on reality snoop doggy dogg - doggystyle naughty by nature - s/t coolio - gangstas paradise outkast - atliens company flow - funcrusher ep reflection eternal - train of thought dr. octagon - octagonecologyst heltah skeltah - nocturnal o.g.c. - the m-pire shrikez back boot camp clik - the chosen few black moon - enta da stage busta rhymes - extinction level event common - like water for chocolate rakim - the master där har du några alternativ. finns (för) många för att orkas listas. bara att välja och vraka... guldklimpar alltihopa. lycka till. (btw, varför köper aldrig mina syrror bra musik till mig?)
Jag fick Aaron Carter av min syrra en jul. Han rappar ju lite
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
haha stackare,antingen e din syrra wack lr så e du 10 kan ja ju konstatera
----------------------------------------------------------------------------
det finns som sagt feeeew bra skivor värda att nämnas men nu är hjärnan igång & det är bra men fortsätt tipsa people! priyan: haha antagligen för att dina syrror behåller godbitarna & lägger till dom i sin egen skivsamling istället för att utöka din.. vilket jag också skulle kunna göra mot min bror, om det inte vore så att jag hellre introducerar honom till bra musik & därmed slipper skämmas för hans dåliga musiksmak. its a win-win situation :)
chico jag vet inte om du vill få mig att skratta eller gråta
Det är ju uppenbart att Chico gled in för att skoja till det lite.
Redline!
Jag hade köpt in:Deltron 3030. Wu tang clan - 36 chambers. Sugar Hill gang - Sugar hill gang. Jay-z - The Black album. Dr.Dre - The chronic. Och sist men inte minst: DOUG E FRESH - The show 12'
ett tips till. håll din bror bort från whoa. bara hatare här! blir snart en själv :o
Min bror är 13 nu och jag hade tänkt ge honom nån skiva i julklapp jag med, den jäveln är ju inte minsta musikintresserad! Funderade först på att ge honom Black Sunday, men jag vette fan om jag pallar ge honom en skiva där första låten heter I Want to Get High på än.
njut
Dr.Octagon: du har antagligen rätt & jag har fortfarande inte druckit kaffe.. hansomknarkar: haters wanna war, waaar with me.. min bror är för cool för whoa.
jag tipsar om 5 skivor per område så kan du blanda friskt själv sen Midwest: Eminem - Marshall Mathers LP Twiztid - The Green Book Bone Thugs n Harmony - Est. 1999 Marz - Gorilla Pimpin Tech n9ne - Absolute Power South: Geto Boys - Da good, Da bad, Da ugly Chamillionaire - The Sound Of Revenge Lil Wayne - The Carter II Lil Flip - U gotta feel me Rick Ross - Port Of Miami West: Messy Marv - Messy Situationz Bully's Wit fully's Dr Dre - 2001 Luniz - Operation Stackola Souls of Mischief - 93 til infinity East: Wu-Tang - Enter the 36 chambers Raekwon - Only Built For Cuban Links Big Punisher - Capitol Punishment Ill Bill - What's wrong with Bill? Jay-Z - The Blueprint
Omae wa jowai
Explict jag skulle nog också tveka. men å andra sidan, vad lyssnade du själv på när du var 13? dessutom spelar det nog ingen större roll, han kan höra sånt på mtv all day errday.
schism: Jo jag dunkade Black Sunday när jag va tretton, det får han mer än gärna göra för mig. Men det känns lite skumt att bli den som introducerar cannabisbruk för honom. Skulle heller inte introducera första fyllan för honom, och att ge någon en Cypress Hill skiva är ju indirekt att introducera rökat för dem.
njut
förstår dig, verkligen. jag är bara glad över att min bror varit en datanörd så länge att han inte kommit i kontakt med vare sig röka eller alkohol än, vid hans ålder hade jag varit ute & härjat ett bra tag. men när det gäller skivan.. varför inte bara ge honom en annan skiva bara?
Jag ska nog ge honom en annan skiva, men det var Black Sunday som dök upp i huvudet först. Har man bara en hip-hop skiva tycker jag den är värd det faktiskt. Sen kan du nog börja oroa dig ifall din bror är datanörd, cannabis är den perfekta datanördsdrogen.
njut
neh så väl känner jag faktiskt min bruur att jag vet om han röker eller inte. hade han gjort det hade jag om någon fattat det, det är jag ganska så övertygad om. vilken skiva blir det då?
Funderar lite på nån ny bra skiva istället för en beprovad klassiker, typ Percee P - Perserverance eller något i den stilen. Annars blir det väll nån klassiker, Illmatic kanske, den har ju inte ens jag.
njut
jag skulle ge honom dessa fem:Dr Dre - 2001 Talib Kweli & Hi Tek - Reflection Eternal Organism 12 - Bakom Kulisserna Outkast - Atliens Sean Price - Monkey Barz alla utom Sean Price albumet kostar under hundringen dessutom så det är mkt valuta för pengarna.
Big Proof - Searching for Jerry Garcia Redman - Muddy Waters Royce da 5´9 - Death is Certain Sticky Fingaz - Black Trash The Roots - Alla Album Heltah Skeltah - Nocturnal Lite Alternativa: Trae, Tonedeff, R.A. the rugged man, Zion I, E-40 fast dessa kanske är mer när han kommit in lite i Hiphop.
Nas - Illmatic Mobb Deep - The Infamous Biggie - Ready To Die Black Moon - Enta Da Stage Gang Starr - Take It Personal
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
Vilket jävla hjärnsläpp, menar så klart Gang Starr med Daily Operation.
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
lyssna inte på nån annan ,bara på mig !! : showbiz & ag - runaway slave ghostface killah - supreme clientele lord finesse & dj mike smooth - funky techician nas - illmatic de la soul - 3 feet high and rising där har du bara självklara klassiker med olika stilar, så nån av dom diggar han garanterat! plus att det är ett bra "startpaket" om man inte är så jätteinlyssnad. puss!
..
fofoyafoster: Är inte Runaway Slave ganska svår att få tag på? Eller blandar jag ihop den med nån annan gammal DITC skiva?
njut
Strunta i dom gamla "klassikerna", ge honom lite sköna skivor som han borde gilla: Jay-Z - The Blueprint Mos Def - Black On Both Sides Gangstarr - The Moment Of Truth Nas - Stillmatic Gillar han inte dom kommer han aldrig gilla hiphop
http://soundcloud.com/80scrackpolo
cannibal ox - the cold vein mf doom - operation doomsday mf doom - mm food madvillain - madvillainy quasimoto - further adventures of lord quas
Strunta i dom gamla "klassikerna", ge honom lite sköna skivor som han borde gilla: Jay-Z - The Blueprint Mos Def - Black On Both Sides Gangstarr - The Moment Of Truth Nas - Stillmatic även om dom flesta bara skulle kalla blueprint för klassiker är ju dom andra gamla. ge honom lite nya skivor istället!
finns det bra nya skivor? nej.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
det finns men det då blir det mer underground mestadels och kanske inte det han är van att höra och därför kanske inte gillar riktigt.
Tonedeff - Archetype Non Phixion - The Future Is Now Atmosphere - Lucy Ford Masta Ace - Disposable Arts Devin The Dude - Just Truin' Ta Live Arsonists - As The World Burns Brother Ali - Shadows On The Sun
On a average night im likely to stab a fag with a knife/ That's when im chillin' imagine when im mad what it's like/ -Saigon
kanske slim shady lp+mm lp, så han får veta att eminem inte alltid varit asdålig. :A
PEACE
Brother Ali- Shadows On The Sun är ett riktigt bra tips.
Producent
2007-10-12 15:32
Nas-The Lost Tapes, Cormega-The True Meaning, Mobb Deep-The Infamous, Capone-N-Noreaga-The Reunion, Snoop Dogg-Doggystyle
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
A Tribe Called Quest - People's Instinctive Travels and the Paths of Rhythm Beastie Boys - Licensed To Ill Gang Starr - Step In The Arena Nas - Illmatic Wu-Tang Clan - Enter The Wu-Tang (36 Chambers) Är väl några måsten enligt mig. Skriver dem även om de är nämnda tidigare för att förstärka att de är måsten :) Brother Ali, Atmosphere, Juice Crew och DITC är andra heta tips. The Roots och Hi-Tek känns som säkra kort om han gillar Mos och Talib med.
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
Hi-tek - Hi-teknology 2 the chip (eller 3an, som skulle komma i november??!?!?) Nas - Lost Tapes Rhymefest - Blue Collar Ludacriss - Red Light District Zion I - True n Livin schyst syrra !
Men lika glad är jag för det!
Fjärde världen - Världens ände! Ute snart!
fofoyafoster & garyowens: tror ni jag vill att min bror ska bli som er ellerrrrrrrrr! haha nää-äää! men puss på er <3
tack alla som tipsat, det är skitbra! snart får jag cash & kan styra upp skivorna. men kör på det kanske kommer upp något jag inte får missa
schism F18 du får posta sen om vilka skivor du köpte...
o du sov inte på messy marvs messy situationz... riktigt bra platta :)
Omae wa jowai
stick 'em up. köpt lätt in fat boys! och du måste fan ha doug e fresh - show 12 ' DU VET TOLVAN! med mudafragan slick rick, LA DI DA DI! kom igen nu köp den, vet att du vill
Nas - Illmatic Mobb Deep - The Infamous Wu-Tang Clan - 36 Chamber Gangstarr - Moment Of Truth CunninLynguist (stavning) - Southernunderground
www.myspace.com/suspectrap
Vardens basta skivor ar helt klart enligt mig:N.W.A - Niggaz4life dead prez - Lets get free Goodie mob - Soul food Outkast - ATLiens Bone thugs n harmony - East 1999 Eternal Finns fler men d va dom 5 jag kom pa just nu :)
GO!!!!!!!!!!!!
bra smak av hiphop har han iaf, trodde 50 skulle stå på listan.-. nårra favoriter då: lords of the underground sherlock das efx dj krush kid koala arsonists artifacts grafh j. dilla mr. lif akrobatik a-team freddie foxxx pZ
I be around, just out of sight
okej jag börjar få ihop en ganska fet lista att välja mellan nu, men jag skulle vilja slänga in nån relativt ny skiva också.. funderar på j dilla - the shining. namedroppa fler!
atmosphere brother ali nygz raekwon redman hell razah dem har nya skivor som kommer/kommit ut så håll utkik efter dem ovannämnda...
I be around, just out of sight
Nas - Illmatic Jay-Z - The Blueprint Dr. Dre - The Cronic Jay-Z - Reasonable Doubt?
IT'S THE ROC!
Immortal Technique, Revolutionary Vol. 2
We remember Køge Bugt!
NWA - Straight outta compton Nas - Illmatic Gangstarr - Step in the arena Jeru The Damaja - The sun rises in the east A tribe Called Quest - The low end theory