I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

The Good People - The Good People - Jazzig Hiphop

Utländsk Hiphop - Allmänt

   

2007-09-30 19:18

The Good People - The Good People - Jazzig Hiphop

Dom av oss som mestadels käkar jazzig hiphop, kan ibland bli smått frustrerade och bittra över att det inte släpps tillräckligt bra skivor, tillräckligt ofta. Visst, där finns en del guldklimpar som man fullkomligt älskar - The Sound Providers, Jazzaddix, Kev Brown, J. Rawl, Lone Catalysts m.fl. - men överlag är utbudet för tunt och för sällan.

Det är därför alltid kul när man trillar över nått nytt, nått spännande och nått bra. Man vill genast ringa alla sina polare, skicka vykort till mormor och morfar, och man vill givetvis dela med sig till whoa. Därför slänger jag upp denna tråd för att upplysa er om mitt senaste fynd.

The Good People, bestående av Emskee (mc) och The Saint (prod), släppte sin skiva The Good People, i början av 2007. De kommer ursprunglingen från New York, och har ganska digra karriärer bakom sig. The saint har t.ex proddat mästervärk till Wordsworth, J-Live och Asheru, medan Emskee flummat runt på diverse lokala radiostationer och hålt fullt håv.

Hur som helst... Det enda du behöver veta är att skivan är fin som fan, att det är tajta produktioner och att du borde spana in skiten.

Huruvida den går att inhandla inom sveriges gränser, vet jag ej. Men du kan börja med att lyssna på lite smakprov här


Må väl, och håll den jazziga hiphopfanan högt.

Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.