Att kräkas på undergroundprat...
ja e trött på dessa diskussioner om vad som e underground å vad som inte e de. Gillar att gå in å kolla lite i svensk å untländsk hiphopforumen. Men nu vill ja kräkas på dessa tjafs. Nu e fanimej Jedi Mind å Ill bill mfl inte ens underjord längre, vafan måste man vada upp till midjan i sin egen jävla skit för att va en representant för undergroundkultur. Idioter ska fan inte få sno de ordet för ja råkar gilla de. Underground handlar fan inte ett dugg om hur stor man e å hur mycke man säljer eller inte. här snackar vi om feta artister som gör sin egen grej å inte e sålda till industrin. Dom har jobbat aplänge å lagt ner allt för att göra sig ett namn å sen när dom lyckas så ska snoriga datanördar mfl börja hata. Va fan e de för fel me att Jedi mind inte rappar lika mycke om att mörda bögar mer å istället förmedlar sanningar om slavfabrikerna i Kina mm? Dom har ju fan byggt upp Babygrande å lyft upp akter som Outherspace mm. Å utan Ill bill, Non phixion me Howie-records hade många aldrig fått upp ögonen för tex Q-unique å Arsonists mfl, å Coka nosta mm hade aldrig heller uppståt. Dessa artister e inte styrda av nån å gör sin egen grej å råkar göra de jävlit bra, men de duger inte för er. Låt gå om man inte gillar dom nya plattorna eller vadsomhelst, men snacka inte dynga för de. Visst fan säljer vissa ut, de e bara å kolla MTV en stund, men alla gör inte det. Vissa sliter röven av sig medan andra sitter me tummen i den å snackar skit dom inte vet nåt om.
"No bullshit, no RnB-hooks, just raw rap"
Underground är förövrigt det töntigaste ord som finns.
va va meningen me de inlägget? det var nog det töntigaste på länge om man inte räknar detta.
Underground är väl det coolaste ordet någonins efter "robot". :) Xloase: Ja, vad ska man kalla dem då? Indie? Dem är knappast mainstream. Jag ser indie och underground nästan som samma sak, även om man är signerad till ett label.
asså ja har inga problem me ordet, som sagt så gillar ja de. Blir bara trött när folk inte fattar va de innebär å snackar bull.
Dirty: Underground(ordet i sig) känns som att det älskas av anticon lyssnare.. Indie är en helt annan femma(tycker jag iaf).
Skitsamma, Jag är bakfull eller fortfarande full.. ni borde inte lyssna på mig.
jag tkr att Jedi mind m.m fortf är underground. Dom e kanske inte lika feta som på Violent by design-tiderna men dom lägger dt fortf tight med sina som alltid unika stil. Sen har dom självklart blivit mycket mer kändare över åren. JMT är de kändaste undergroundersen i världen typ...men för mig kmr dom inte va mainstream förrän ja ser dom på MTV lr om dem blir signade till G-unit records. hahaha ^^
''From the womb to the tomb, premsume the unpredictable // Gun salute life, rapidly, that's the ritual'' //
"utan Ill bill, Non phixion me Howie-records hade många aldrig fått upp ögonen för tex Q-unique å Arsonists mfl" Den meningen gör att jag skiter fullständigt i resten av ditt inlägg. Lär dig lite innan du försöker lära andra. |-|0|_|_3®
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
haha, jag hatar fan det här forumet!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
som Talib Kweli sa,
"This is ain't commercial or underground, it's true!"
- a perverse resistance to security and predictability, & a deliberate disregard for propriety -
FukinWitChu Ta bort ditt användarkonto då. Pronto.
Lord forgive me for my sins. And I will forgive you for yours.
Producent
2007-09-22 21:24
Cormega kallar sig för underground och han kallar Gangstarr, Kool G Rap, Masta Ace & Wu-Tang Clan för underground. Om de är underground är nog Jedi Mind Tricks & Non Phixion underground också.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Lil Flip är ju "the underground king"
Get Random!
KinG-phil: det där va ett skämt hoppas jag^^
''From the womb to the tomb, premsume the unpredictable // Gun salute life, rapidly, that's the ritual'' //
att använda "^^" "xD" ":D" och annat tjafs på ett forum gör automatiskt människor till skämt....
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
mycket kritiska hip hop trådar på whoa vid tillfället he he
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
För att något inte är hit'igt är det inte underground... Alla har väl startat underground någon gång, men ingen av dom nämnda är ju det nu... Varannan svenne har väl hört Necro? Du blandar ju förresten ihop underground och independent... och misshandlar begreppen som sååå många andra...
Svenne = 'Svensson' alltså..
Eccan de va väl inte så trevligt svarat. va menar du att ja ska lära mig? ja vet att de inte va howierec som tog fram arsonists mm eller vaddå. Saken e bara att i dom krestar ja hänger så var de non phixion som nådde högtalarna före arsonists, kanske dumt att ta de för en allmän grej förstår jag, men de e väl inte så väldigt konstigt. folk kommer in i hiphopen från olika håll. skulle dom vatt så mkt större än non phixion?i hiphopkrestar e de säkert hårdare att säga att arsonists va /e 1000 gng bättre å större än non phix men va baseras de på för fakta. va har ja missat.dom kom nåt år före mm mm ja kan ha fel men dryga inte dig. Inlägget hade ju en annan innebörd eller hur. Postal förklara gärna hur du vill tolka begreppen, låter inte helt dumt. ja e idel öra
Producent
2007-09-23 16:37
Jay-Z är independent men han är inte underground.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Dopeness där ser man. hur tänker du då? e inte så insatt i hans skapande på nåt närmre plan men när han i tex Fade to black-dvdn diskuterar med sin manager (tror ja de e..) vad han får säga å inte får säga på sin platta, e han ändå independent? Känns ju bara som man där får en liten inblick i en stor artists riktiga liv/skapande, men det säger väl ändå nåt. Om de e så hela tiden när han ska släppa nåt, signa en artist, mm så tycker inte jag att han e så väldigt självständig ändå. å han e ju ändå ägare av sitt eget bolag osv. kanske hänger begreppen ihop mer än man först tänker i många fall. fan vet jag
Producent
2007-09-23 17:16
Jag tänkte mest på att han äger sitt eget bolag. Jag har inte sett Fade To Black men jag misstänker att han har valt en manager för att ge honom råd. Jay-Z själv har ju ibland sagt som ett statement "Stay Independent".
Xloase, förstår du verkligen inte? Underground: mindre kända.. inte att blanda ihop med undergroundscenen eller 'underground stil(ar)' Independent: på ett oberoende bolag T.ex. looptroop ligger väl på ett independentbolag, fast varenda jävel i landet vet vilka det är & dom är överallt i media osv Haha grundskolelärare liksom...
tror jag har sagt det förut.. men till alla som inte fattar.. kan någon av er "hiphopkunniga", en gång för alla, förklara begreppet "underground"? så alla slipper bråka... tror inte många av er själva ens vet
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS AMICI DI NESSUNO
MFDOOM:
så du menar seriöst att q-unique var större innan han började samarbete med non phixion o dom?
Visst var arsonists kända innan dess men fler har ju givetvis öppnat ögonen för speciellt q-unique efter att dom samarbetade
www.soundcloud.com/lirzproductions
Förövrigt så är det whoa i ett nötskal att hacka på artister som kommer upp sig
MFD00M: Klart som fan jag vet att Arsonists startade före Non Phixion!
Det spelar väl ingen roll vem som startat först egentligen?
Är du så dum som det framstår eller du bara spelar dum? vem som e kändast e det ingen som har pratat om överhuvudtaget!
Det som är ett faktum är att givetvis har samarbetet mellan non phixion o q-unique gjort att fler fått upp ögonen för honom.. han släppte vengeance is mine på uncle howie records.. det säger väl en hel del...
"Kan du historian så hade du inte frågat" Ja för du verkar ju ha full koll...
"vem som e kändast e det ingen som har pratat om överhuvudtaget" ska vara : vem som e startat först e det ingen som har pratat om överhuvudtaget! i ovanstående inlägg
Lirz Ja tror mf doom menar "mer kända" än non phixion å va det baseras på har ja ingen aning men jag är villig att hålla med dig lirz. varför postas förresten ett inlägg om att arsonist officiellt börja tidigare som grupp än non phix när ingen sagt nåt annat. Postal ja förstår va du menar herr grundskollärare i hiphop. underground har bara betydelsen att något inte e känt . du å alla dina polare kanske känner till allt möjligt som släpps på skiva å tycker att vissa artister e blasse, men alla känner inte till allt de där. mina kompisar som inte diggar hiphop vet fan inte vem necro, JMT mfl e.å mossan å fassan vet inte, å mina bröder vet inte, inte ens han som läser av elmätaren vet. kan kanske underground å independent hänga ihop lite om man öppnar sinnena lite mera, allt kan kanske inte bara delas upp sådär enkelt
mf doom jo, för de e precis det detta handlar om, men ändå inte, för tråden handla nåt annat som ja tex prata me postal om. ja har ju för fan själv startat tråden. starta en egen om vilka som var störst så ska ja inte skriva i den.. kanske
Detta måste vara internets mest äkta tråd! Keep it up fellas!
"People are always like; 'Why you never smile in pictures? Cause there aint that much to smile about, I'm dead serious about this." - Papoose
Eccan &
MFD00M P20 Nonchalant dekadens uppskattas inte... I sverige e non phixion bra mycket större än arsonists och comapany det var antagligen det han menade. Att ni sen ska sitta som ett par finniga besserwissers och leka sakkunniga i frågan... En av er är till och med så fantasifull så att han döpt sig efter en rappare som gör en massa sunkbeats o rappar fult över det...
Omae wa jowai
som ja sagt tidigare fuck era labels, jedi-mind gör hiphop... men om man ska definiera, underground är kultur... du lever det... mainstream, du rappar tjänar cash på det åker hem o sätter dig o kollar på "sienfiled" i din villa o umgås inte med folk o rappar inte om du inte tjänar på det... du ska sälja... du är en produkt..
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change
MFD00M P20 :
"Gå tillbaks till i slutet av 90-talet, om du skulle fråga personer som lyssnar på hiphop vilka som är kändast hade dem svarat arsonists."Mannen du hade inte ens fått hår på pungen då :p
Xloase, jag har inte delat upp dom? En artist kan väl vara bara en eller alla dom där sakerna.. Och ja, häromkring verkar folk i allmänhet känna till som namnen idag. Du bor ju faktiskt i Bjuv(??) Jag kan väl gå in lite dupare än så i hur jag tolkar begreppen föresten.. ...undergroundscenen; folket på den mindre sedda sidan av hip hop scenen och vad dom har för sej, inom sin cirkel eller cirklar. Traditionellt kunde man väl dra, och drog, ett likhetstecken med mer renlärig eller åtminstånde stilren hip hop, men idag görs vilken skit som helst och kallas 'underground hip hop'. ...undergroundstil(ar); stilar som hör hemma på undergroundscenen, inte för att rtisten inte kan bli mainstream eller crossover med en 'undergroundstil'.
Sedan såklart att underground betyder att man tillhör en scen, och inte hänger på kändisfester eller vart nu sell outsen hänger.. underground folk hänger med andra hip hopare, ofta med breakare, målare osv osv och är en del av gemenskapen som hip hop är dårå... och accepteras för det första... nu flummar jag iväg?
...eller... det hör ju bara till att vara del av hip hop scenen för fan. Äh vafan.. skit samma, det är ju inte så att man når fram till någon...
YA !
--/roadlake rep.2010+
MFD00M P20 Mycket möjligt, men vad har det med saken att göra? Det betyder att du inte vet vem som var mest känd... vilka som var hetast, av underground akterna.. kanske? e du lite efter?
Omae wa jowai
POSTAL tack för din åsikt sen till detta: vafan vet du om mig om vart ja bor. dina källor suger så snacka inte. å om du nu ändå skulle snoka på min profil för lite billigt trashtalk kunde du väl läst mer än rubriken. hejdå
Xloase Shots from below :P
Omae wa jowai
Redmoonshinobi De e de ja menar ju. haha. peace