I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lupe Fiasco - Superstar

Utländsk Hiphop - Allmänt

2007-09-01 02:25

Lupe Fiasco - Superstar

http://www.hiphopdx.com/index/audio/id.2796/title.lupe-fiasco-superstar   

Är det bara jag eller växer Lupe bara mer och mer?  riktigt fet låt enligt mig!

JKIBMM

2007-09-01 03:31
en blivande legent, bara att ha tålamodet så kommer klassiska album på ett löpande band

2007-09-01 11:47
Aaa jag gillar Superstar. Första singeln från The Cool. Den borde släppas officiellt om ett tag, med tanke på att skivan ska komma i November.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2007-09-01 12:42

Hoppas bara det blir fler spår med känsla..som Superstar..och mindre som Dumb it down ...Lupe passar bättre till låtar som superstar/daydreamin etc...om ni förstår vad jag menar

JKIBMM

2007-09-01 15:36
Asbra.
You remind me of school on a Sunday, No class
/Pick It Up- Redman
Manager

2007-09-01 16:08
Lupe är nästan alltid bra!
Diggar hans stil också... food & liqour e sjukt bra.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-09-01 21:18

så jävla grym han är

ses

2007-09-01 21:44
Samma låt finns även i liveversion på youtube om ni vill se det. Orkar inte fixa länk nu dock, men det lär inte vara något problem att hitta den :)

Det är för övrigt Matthew Santos som sjunger refrängen. Samma snubbe som i American Terrorist m.a.o.

2007-12-29 18:18
Fan va bra superstar är blir så jävla impad, hela skivan är riktigt bra tycker jag...

2007-12-29 20:03
word, Hi-Definition är nog den som jag gillar mest för tillfället :)
JKIBMM

2007-12-29 20:51
Tycker denna skiva är ännu bättre än F&L fyfan asså lupe for president! älskar texten, flowet allt !

2007-12-30 01:32

2007-12-30 01:32
videon
Producent

2007-12-30 01:53
Han är riktigt jävla bra. Både på låtar som Superstar och Dumb it Down.

(och han spelar Street Fighter villket alltid är ett plus)
Redaktionen

2007-12-30 12:02
no doubt, det är en tung låt men den är lite förstörd för mig då jag hörde Young Buck - Ghetto Superstar före och den gjorde ett större intryck på mig.

men när ni har lyssnat färdigt på superstar kan ni ju alltid spana in den låten oxå, enligt mig mkt bättre.
niggaz want me to rhyme? $3,99!

2007-12-30 15:30
Lupe håller riktigt hög klass. Sinnessjukt bra är han, gillar han riktigt mycket. han djup mannen !
now you know.

2007-12-30 17:24
Skittråkig skiva. Föresten hatar jag linkin park och kan inte förstå varför inte alla gör det.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2007-12-30 17:33
Öh va?

2007-12-31 12:07

Young buck - ghetto superstar

2007-12-31 13:47
senaste albumet var riiiktigt bra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Redaktionen

2007-12-31 13:47
ouch, ni måste ju hålla med om att bucks version är bättre än lupes? :)
niggaz want me to rhyme? $3,99!

2007-12-31 14:00
Vem använde beatet först?
Watch me get down in your Province, town, or populace
Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus

2007-12-31 15:15
Det är Lupes låt som Young Buck gjort en cover på. Låten är producerad av Soundtrakk från Lupes gäng FNF.
Producent

2007-12-31 15:19
Young Bucks är verkligen inte bättre.

2007-12-31 17:40
lupe blir bara bättre och bättre ,tummen upp för han

2008-01-01 09:01
nej lupe är mkt bättre
Polski

2008-01-03 14:26
Är Lupe Fiasco verkligen så grym som alla säger? Visst, ett grymt flow lockar massor av fans men gör verkligen alla rappare musiken efter hur fansen vill ha det? Det kallar jag noll kontroll över sig själv. Har själv inte hört Lupe så mycket men kör han verkligen så tung lyrik som alla säger? Termen "lupe håller riktigt hög klass" tolkar jag som att Lupe har otrolig wordplay, sjuka multies, sköna punches och magnifikt delivery. Har nu hört en del av hans album och jag är inte direkt överraskad. Säg mig, är detta hiphop?

Im on my go go go go go go go go go go gadget flow
I got my go go go go go go go go go go gadget flow

Hmm.. Anyone?
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2008-01-03 14:53
Yamo:

C'mon, det där är ju en hook. Blir inte direkt rättvist att jämföra den verserna. Är inte Hard Knock Life heller hiphop för att Jiggaman rippar lines från en gammal musikal?

Slängde på The Cool i ipoden medan jag diskade häromdagen (mycket disk) för att verkligen lyssna på låtarna och kan bara säga att jag blir mer och mer imponerad av låtarna faktiskt. Det enda som verkligen stör mig är dels hans fruktansvärt irriterande andning inför varje bar och dels den ibland liite för påklistrade nerd-rapper-imagen.
Watch me get down in your Province, town, or populace
Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus

2008-01-03 16:25
Okej, snubben är inte dålig men attityden han har passar bara inte. Och den där "hiphop saved me"-låten blev jag rätt så besviken på. Hiphop är så mycket mer än hur han beskrev det. Hiphop är inte ett sätt att tjäna pengar på. Och när han snackar om hur hans liv är soft med sina first class seats och allt vad det är, så tror man inte han har en aning om hur livet på andra sidan jordklotet är. Men visst, det är ett helt okej album. Han är också ung så allt kommer med tiden!
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2008-01-03 18:07
Yamo_RGRA P14

Snälla, hiphop har alltid varit om att bland annat se fräsch ut, det är inget något nytt. Kolla bara på dessa legender.

Slick Rick

Ghost

Busta

LL Cool

Nas

Dr Dre

Ice Cube

Jay Z

Shuu

2008-01-03 18:44
Rash_ P20
Har jag sagt att hiphop inte är om att "se fräsch ut"? Jag sa att hiphop inte är ett sätt att tjäna pengar på. Verkligen onödigt att söka upp massor av kändisbilder på Google. Bara säger att han beskrev hiphop på fel sätt. Asså, hans låtar och lyrik får honom att framstå som någon mångmiljardär som har varit med i hiphopen hur länge som helst. Diggar helt enkelt inte attityden. Trodde han var en "down to earth"-kille men det verkar inte som det. Tyvärr, not impressed.
AMICI DI NESSUNO

2008-01-04 16:37
Yamo_RGRA P14

Buhuu gråt lite till. Säg en person som är down to earth kille här i hiphop. HipHop handlar om att vara king of the hill oavsett vem du är. Det är bara att dom visar det på olika sätt. Kom inte till Lupe Fiasco och analysera vers för vers om hur han är för han gör precis som alla andra.
Shuu

2008-01-04 17:12
Aight. Vi säger så. Hiphop är pengar.
AMICI DI NESSUNO

2008-01-04 17:21
Yamo_RGRA

Ett tips: lyssna på låten en gång till, och läs texten (länk)

Det är inte direkt lupes syn på hiphop den handlar om...det är en historia. Notera "He", inte "I". "His", inte "My" osv.

2008-01-04 17:22
Accidentally Step on your white sun glasses, we dont wear em over here, this is...

2008-01-04 18:03
Man måste vara riktigt jävla dålig på engelska för att missa hur bra hans texter faktiskt är. Lyssna på the cool, intruder alert, dumbitdown, hiphop saved my life, put you on the game alla dom är helt otroligt bra lyriskt sätt. Han använder grymt mkt wordplay, punches, multis blandad med helt vanligt flow aka gold watch, paris tokyo.
Allt handlar iförsig om smak men är tröttsamt att folk feltolkar/missar innehållet på någon så grym som lupe.

He said, I write what I see
Write to make it right, don't like what I be

2008-01-04 18:13
Okej..
AMICI DI NESSUNO

2008-01-04 21:27
Yamo_RGRA P14

Vänta lite snackar du om hiphop saved my life?

Den texten handlar ju om en rappare som lever fucked up med hans familj och att hiphopen ska rädda honom och familjen från the hood. Och i sista versen rappar han om hur rapparen köper ett hus till hans mamma utanför ghettot och köper lite bling och kläder till hans fru. Och han visar vägen för hans kompisar om hur man kan tjäna pengar utan att sälja crack. Och att han skaffar en advokat till hans polare och betalar mot brogen.

Hur fick du idén om att den låten handlar bara om cash cash cash???
Shuu

2008-01-04 21:33
Hans attityd verkar vara cash cash cash. Asså, visst han har soft musik men diggar bara inte hans attityd. Och det verkar som om hiphop bara räddar en om man lyckas tjäna storkovan. Att få chansen att ens leva hiphop är minst lika stort. Hur många undergroundartister trivs med sin musik utan att behöva komma på TV och sälja miljontals album? Men orka diskutera om detta. Lupe är ung och växer.
AMICI DI NESSUNO

2008-01-04 22:17
Han må ha bra beat val och lyrics, men han är som en robot, rappar helt utan känsla och låter bara som att han läser rakt från papper, klarar inte att lyssna på honom mer än 5 minuter.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-04 22:50
Ska ni säga mig att det där inte är hip hop?

"Cute, smileless, heartless, violent
Childhood destroyed, avoided of all childish ways
Can't write their own names
Or read the words on their own graves
Think you gangsta popped a few rounds
These kids will come through and murder a whole town
And sit back and smoke and watch it burn down
The grave gets deeper the further we go down"

Alla som har svårt för Lupe lyssna på Hurt Me Soul från F&L, den är nog lättare för er "real hip hop" grabbar.
your heart pump project kool-aid

2008-01-04 23:16
Fattar inte hur man kan få lupes attityd till "cash cash cash". Han är ju en av de som är minst materialistiska...

2008-01-05 00:06
Är inte precis Lupes största fan, men plattan/låten är dunder.
 yessir!

2008-01-05 11:41
YB:s version är lätt najsare

2008-01-05 14:51
"Hans attityd verkar vara cash cash cash."

Som sagt lär dig engelska lite bättre så kanske du förstår innehållet av hans texter. Den första singeln från den nya skivan Dumb It Down handlar just om att skivbolagen ber han göra texter som är lite dummare som ska sälja bättre för han rappar över folks huvuden. Han är väl fan en av dom få rappare idag som inte gör låtar om sina bilar,bitches,bling
He said, I write what I see
Write to make it right, don't like what I be

2008-01-05 15:38
Aight. Slutdiskuterat, tack.
AMICI DI NESSUNO

2008-01-17 12:31
Lupeeeeeeeee! Ska köra igång skivan nu, har höga förväntningar med tanke på hur grym den första skivan var.

Producent

2008-01-17 20:45
Kan ju vara lätt att missförstå hans texter om man inte lyssnar noga då han pratar mycket om cashcashbling. Fast sett utifrån, han analyserar cashcashblingfenomenet.

2008-01-18 12:33
Tyckler inte F&L va nån höjdaremen jag kanske måste gren några mer lyssningar en del spår va nice...

2008-01-18 13:09
Lupe är precis vad Mainstream scenen behöver, han håller hög klass som en emcee, bara kul att någon skillad snubbe som han kommit så långt och inte kör på denna hela bling bling skiten som alla andra. Sen som någon sa, man måste förstå vad Lupe säger för att uppskatta han, annars ska man låta bli och kritisera.
I be around, just out of sight

2008-01-18 13:29
Yamo_RGRA P14 Det finns inte ens nått att diskutera. Lupes stil e ju inte om "cash", du måste ju vara ganska dålig på engelska alltså, t ex hur du tolkade "hiphop saved my life".
Och sen måste du vara ganska dum också som säger att inte hip hop handlar om pengar..Come on man?