I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

50 Cent dissar Lil Wayne och Baby aka The Birdman

Utländsk Hiphop - Allmänt

2007-08-17 17:39

50 Cent dissar Lil Wayne och Baby aka The Birdman

50 Cent - Part Time Lover

"You make me wanna kiss you like Baby kiss Wayne/
And make you call me daddy like Baby do Wayne/
Damn, that shit sounds gay its insane/
I guess thats the price the lil nigga pay for fame."

2007-08-17 17:48
ohh hype.. hoppas dom går på varandra länge och man får höra många roliga dissar...

2007-08-17 17:58
hehe, sköna rader av 50!

go get em...
Crime Pays, ask the Rothschilds!

2007-08-17 18:04
vekaste dissen måste ju dock ha kommit från rhymefestlåten chicago rillas

we dont do no birdcall bitch we been fly
and we wont kiss another man on the mouth, we gangsta

2007-08-17 18:23
hahah hoppas att baby och lil wayne släpper en eather och förstör 50s karriär

2007-08-17 19:00
hehe ah, rätt svårt att svara på den där, han har trots allt kysst sin farsa, sånt gör man ju bara inte, ok när man va en knådd men vafan hane  typ 25 eller nått haha.. men jag tror lil wayne is gonna murder 50
LEGALISERA CANNABIS

2007-08-17 19:04
Tror inte wayne har en chans mot fifty.
your heart pump project kool-aid

2007-08-17 19:09

lil wayne är ju faktiskt en bra rappare, medans 50 inte har en jävla gnutta skill i kroppen

2007-08-17 19:10
elem wayne kan rappa och det kan inte 50

2007-08-17 19:14
tror inte det är tillräkligt för att förstöra ens karriär, ifall steve-O tar nick cannon kan 50 ta wayne
These rappers think I'm worried bout' a punchline, I show more purpose than thier whole carreers in one line

2007-08-17 19:53

ska fifty säga något, var det inte han som pussade the game på kinden när de skulle "bli kompisar igen"..

fifty pussar killar.

japp.

konstigt att dissar alltid kommer lagom till skivsläpp

2007-08-17 20:12
chase the clouds away

2007-08-17 20:25
50 e bara en attention-whore som vill ha uppmärksamhet bara för hans album e på väg hoppas wayne inte går i hans fälla o skiter i han helt så att Currttiiss floppar helt o 50 lägger av hoppas oxå att kanye säljer mer än 50..

Curtis is a Joke

2007-08-17 20:27
Fifty är miljoner gånger bättre än Wayne på att rappa.

I be with them different hoes, No I mean them different hoes
I mean them Weezy bumbaclot different hoes.

I take you to the candyshop är fan bättre än det där. Lyssna på fiftys gamla grejer och om du fortfarande tycker att Wayne är mer skillad så lägger jag av.

Men det är väl en smaksak antar jag.

2007-08-17 20:37
freddez P21 : De roliga med den bilden e att game bara verkar vilja få de överstökat medans fifty vill pussas o visa en massa love haha :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-17 20:47
han pussar inte game, han viskar i hans öra fast det ser ut som han pussar hahah

2007-08-17 20:54
elem P19

50
hans gamla grejer e murda I'dont belive you murda...han e sådan fjolla som hela tide måste beefa för att höras har no skillz o inget att rappa om heller innan han blev popstjärna så var han på Ja Rules kuk o håll på där.. sen när GRODT kom snacka han bara om ja oxå där o hur gangster han e bara för han blev skjuten wow liksom...vad rappar han nu om ayo teknologi o I'm stanky rich haha killen e ju helt wack...wayne rappar om pengar ja men de ju Cash Money o han kom inte up på beefs utan på sina skillz, sitt flow, man måste läsa mellar raderna när man lyssar på wayne he a smart moterfucka :) ...dom som inte fattar de are retards...

Weezy e 100 gånger bättre än Curtis
Manager

2007-08-17 21:04
Fan va mainstream hiphopen vore tråkig utan 50.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-08-17 21:09
Yun_DI P17

Tycker du?? Ja tycker de hade vatt jävligt skönt utan han...
Manager

2007-08-17 21:22
Jag tänker inte endast på musik, utan han är jävligt underhållande överhuvudtaget.

/ Deedz.
Rappare

2007-08-17 21:27

Jag hatar fifty men älskar hans tänkande fyfan vilken business man han är! ;/

Tutilooooo

2007-08-17 21:29
Han e bra business man e han men...vad ska men me alla pengar när ingen respekterar dig
Rappare

2007-08-17 21:33

alltså skulle jag vara fifty hahaha.. så mkt pengar.. vettu vad han kan göra? tror du han bryr sig om folk respekterar han eller inte... haha du ser ju själv.. MTV sa att wayne e bästa rapparen blablalba fifty var med i top 10 men inte nöjd, han dissar 1an

han kan rensa wayne om han vill... paya folk, paff wayne e knullad.... idag handlar det om han som har mest $$

tro mig jag kan sånt :)

Tutilooooo

2007-08-17 21:38
ja men baby har mer cash än 50... hade jag vatt så rik hade ja brytt mig om respekt tänk han kan inte gå igenom sitt område där han bodde när han va liten de e fan illa

2007-08-17 21:40
ja hade alldrig anställt livvakter om ja va så känd hällre skulle ja utrusta mina polare o göra dom rika på inget så de kan backa upp mig om de behövs än betala någon specail agent men fif e en hora..
Manager

2007-08-17 21:42
ingen som är värd 33 miljoner dollar (har för mig att kan går för nåt sånt) kan i stort sett gå igenom sina gamla områden. såklart folk är avundsjuka.
/ Deedz.
Rappare

2007-08-17 21:46
kompis....... haha....

Jorden är inte bara usa > queens
han kan åka vart fan han vill.

jag var i thailand med vänner och 80 papp

hade chaufför och 1 beväpnad 'VAKT' han tog 100kr i veckan. och det var jag. tänk dig fifty med PENGAR!

Så jag vet inte? tror faktiskt inte fifty bryr sig eller ens vill åka till hans gamla 'Neighbourhood' han kan va i så många andra ställen.

han är skön vadå om jag lyckades och folk i mitt område blev avundsjuka och började hata.. haha fuck'em som om det är dom som ska mata mig och knacka på min dörr och fråga hur jag mår
Tutilooooo

2007-08-17 21:52
Ser ni svennar vet inget o sina rötter o vänskap o allt ni helt annorlunda hade ja vatt så känd ja hade kommit o hälsat  på då o då...de finns alltid cats som e avundsjuka men fuck dom du e där me ditt crew o om de vill nått så kan ja ta upp pistolen själv o skjuta den jäveln...hällre hade ja dött eller åkt in i fängelse eller vad som än att någon okänd jävel ska skydda mig...men de kanske bara ja..
Rappare

2007-08-17 22:08
ni svennar ? vem har sagt något om att jag är svensk?.. visst jag e svensk medborgare. grejjen är du är du ... jag är jag? du kanske softar o chillar ... går ut o fikar me dina vänner. Jag har inget sånt...

Har själv 4 POLARE som jag kan kalla bröder. Som jag kan göra allt säga allt utan att bli ovän med förstår du? vi har så starkt band att t.o.m dom kan gola ner mig för att rädda sig själva och att jag tar straff för, för en bra anledning - och det har hänt också...

Sen finns det dom som hälsar på dig men hatar dig bakom ryggen, smutsiga utnyttjare.. sånna finns det mycket av, speciellt i mitt liv. Varför? grejer vi håller på med. Vad? paper chase.

Jag har mina anledningar handlar inte om svenne lr blatte.

its called jealousy...

lyssna på Dresta & BG knocc Out - Jealousy
http://www.youtube.com/watch?v=W9x4k-Vuujk

Texten
http://www.lyricsondemand.com/b/bgknoccoutdrestalyrics/jealousylyrics.html

No I don't got a lot
What I got niggas want
That's the problem in the hood
It's a bitch
Niggas can't see anotha nigga havin' shit
I wanna get rich
And have some chips
To help my man out
But niggas say I'm trippin
Cuz I don't be givin handouts
Nigga you'se a grown man you better learn some hustlin
But you wanna hold hands and walk through the strugglin
Now nigga please, money didn't never grow on trees
If it did you'd see the D-R-E rakin' leaves
So wake up
Tutilooooo
Rappare

2007-08-17 22:15
och 1 sak till jag glömmer aldrig vart jag kmr ifrån, vad som än händer kmr jag gå där. Hatare? ignorera.. problem? upp med knogarna.
Tutilooooo

2007-08-17 22:33
Tråden handlar om en 50 cent diss & alunatic berättar sin livshistoria innehållande feta cash & livvakter......skriv en bok!!!

Ps. Varför hade du "livvakt" med dig nere i thailand??? Kan du inte stå upp för dig själv eller är du jagad över hela världen ;)
Rappare

2007-08-17 22:36
phuf.. trodde det var över.. ska du börja också?

Tutilooooo

2007-08-17 22:45

off topic kanske men 50cent tjänade näst mest av alla rappare år 2006. Jay-z - 36mil
50cent tjänade 32 mil

These rappers think I'm worried bout' a punchline, I show more purpose than thier whole carreers in one line

2007-08-17 23:10
A_Unit

Kan du berätta för mig vad som är så genialiskt med Lil Waynes texter?

Vad menar du med fifty kom upp på beefs, menar du how to rob då eller? How to rob är bättre än allt wayne någonsin gjort och kommer göra.

2007-08-17 23:31
lyssna på  wayne innan ni börjar snacka skit
I'm like the fly Malcolm X, buy any jeans necessary.

http://idonthaveenoughsneakers.blogspot.com/
Producent

2007-08-18 00:06
äntligen
http://www.youtube.com/watch?v=6LxpYUTfHZA

2007-08-18 00:07

50 = hiphop = 50 utan han hadde det inte varit så roligt idag som det är. 50 e rappare som alla andra fast mer cash och bättre bizniz mind . hadde ni hatat på han så mycket om han inte hadde varit så rik? va fan ska han rappa om att skjuta niggas sälja droger röka weed? det e ju sånt han inte gör. han rappar om cash för han har cash, 50 kan göra gangsta shit 50 kan göra stora hits va fan vill ni SLUTA HATA tror nog varenda rappare skulle vilja vara i 50's skor

YeeeY YeeeeeeeeeeeY

2007-08-18 02:06
G-unit hahahaa skulle vart v-gunit "vädersträcks - unit"
LEGALISERA CANNABIS

2007-08-18 03:03
A_Unit 

HHAHAHAAHAHAHAHAHAH du var den roligaste. Du gjorde just min kväll, tack.

vi Svennar asså.

Klart som fan 50 inte kan gå igenom där han bodde innan, han lär ju bli robbad på 2 röda. Det är ju inte stureplan vi snackar om har jag fattat det som.
You already know, den e on lean!

2007-08-18 03:14
han sade i nån intervju att han skriver sina texter i hans mormors källare (i queens) så han kan nog återvända till sitt hood utan större problem

2007-08-18 11:08
haha jävla idiot, kan han inte skriva i studion som andra?
LEGALISERA CANNABIS

2007-08-18 11:08
han ska va så jävla speciell och orginell på nått sätt , han är åste visa att han är så sjukt annorlunda och speciell.. han e lajv fett lajv
LEGALISERA CANNABIS

2007-08-18 13:30
slangan

Om du hade läst lite högre upp så hade du sett att jag redan skrivit att det var en smaksak. Sen så ville jag har svar från A_Unit för att han skrev att det krävs hjärna för att förstå waynes texter. Anledningen till att tog upp How to rob var för att A_Unit skrev att fifty kom upp på beefs.

Av alla wayne groupies jag har frågat så har ingen kunnat svara på vad som är så speciellt med hans texter och varför folk tycker han  är bra. Inte heller i den här tråden verkar jag få något svar.

2007-08-18 14:09

i filmen "stop snitchin, stop lyin" glider the game runt i fiddys hood och dör har dom en fet banderoll på ett av husen där det står "G-Unot"
så det känns inte som han är välkommen asså

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-18 14:10
där**
Manager

2007-08-18 14:28
jag bor inte där så jag vettefan, men massa i hans camp e ju även dem från south jamaica..

banks, yayo, mazaradi fox osv right?
/ Deedz.

2007-08-18 15:09
Power of da dollar är en skitbra skiva..

Lil Wayne är inte mer än en wannabee Gillie da kid.. och sen suger han.

2007-08-18 15:22
seriöst det känns så jävla larvigt av fifty and everybody hes with...dom kan bara inte lägga av....släpper världelösa låtar som går på radion och dissar dom här två killarna bara för att han visste att folk skulle reagera på de...jävla skiit va han har blivit en sellout =/
Wanna brawl dog my team love the sports<br> 26 november kulturhuset

2007-08-18 17:49
weezy är ju bättre än 50 på micken alla dagar i veckan.

Tror Carter 3 kommer sälja mer än Curtis är den släpps. 
SKU - SKU - SKULASON!

2007-08-18 18:51
en massa låtar läckte o ist för o släppa skivan endå som många andra hade gjort så gör han ett mixtape ist  o kallar de för "the leak" o har alla låtar där + några nya grejjer .. sen gör han ha nya saker till de nya albumet..fett weezy f baby the best rapper alive...g-unot

2007-08-19 01:23
stackars 50 :(
Vad vet du om plastpåsar med dragkedja?