I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Guru verkar vara pissed off !

Utländsk Hiphop - Allmänt

Producent

2007-07-10 20:45

Guru verkar vara pissed off !

Vad har hänt med denna människa egentligen, nämner man Gangstarr så flippar han.

Skrev en comment till han på Myspace så skrev han tillbaka

Detta skrev jag

"YO GURU !

I want dat real again, ya know what I mean !

Guru and Premier the unbeatable team, Gangstarr for life !!"

Han skrev

Whats the sense of that? There is no more Gangstarr!
Live in the past if you like! But i made Gangstarr
for smarter heads than you! you don't get it! Die
listening to the past!

Wuts up liksom ?
Skrev tillbaka till han, bad han om förlåtelse om han blev offended in any way...

Explanation anyone ?

Since 1984
@realgizlee // twitter

2007-07-10 20:47
överskattad rappare som dock har rätt :P
Omae wa jowai

2007-07-10 20:48
kan du länka till där han skrev d?
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Producent

2007-07-10 20:53
isofu P3

Det är i min inbox på Myspace, han skrev till mig personligen
Since 1984
@realgizlee // twitter

2007-07-10 20:55
ok trodde d va comment
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Graffare

2007-07-10 20:56
haha orka spela över
http://metafourhiphop.com/
Manager

2007-07-10 21:01
sur gammal gubbe som insett att han har fallit av.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-07-10 21:36
alltså inte för att vara den som är den, men det är förmodligen ganska drygt att vara världskänd rappare och få sådana där mess. han får säkerligen flera liknande var dag.
det förvånar mig snarare att han öht bemödade sig svara.

och eg, vad trodde du det typ av mess (och med dess' utformning) du skickat skulle få för effekt?

Producent

2007-07-10 21:48
skickade inget mess till han, skickade comment till hans gästbok på hans myspace som han måste approve först, men istället för att göra det så skickade han ett personligt meddelande till mig.
Since 1984
@realgizlee // twitter

2007-07-10 21:56
Håller med Priyan, han är nog sjukt less på folk som skriver som om dom vore polare att gangstarr borde återförenas...
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2007-07-10 21:58
han spelar bonanza
LEGALISERA CANNABIS

2007-07-10 22:10
hahaha, fan vad fult
www.myspace.com/suspectrap
Graffare

2007-07-10 22:27
han spelar bonanza ja hahahah
http://metafourhiphop.com/

2007-07-10 23:20
Han vill inte längre vara känd som ena halvan i Gangstarr, utan för sina nyare grejer...

Tror att ett ...

YO MAN!

THE NEW JAZZMATAZZ RECORD KICKS ASSSSSSSSSSSS!

Hade suttit  mer på sin plats..

Men det är ju lågt av han att inte kunna uppskattar ett fan för att han gillar det han gjort tidigare...

2007-07-10 23:27
Guru är ju wack. Vem bryr sig?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2007-07-10 23:29
Guru är sjukt överskattad och ritkigt wack för den delen också.
At the gates of Eternity...
Producent

2007-07-10 23:39
BC99 P24

Jo, vi har redan hört det ett antal ggr

Since 1984
@realgizlee // twitter

2007-07-10 23:47
Alla vet att Premo var bäst i GS och fortfarande gör grymma grejer...
DJ

2007-07-10 23:55
Hahaha, bara jag som tyckte det här var skitkul? Men det är rätt synd om honom egentligen. Luktar lite CL-Smooth-desperation om det här...
DJ

2007-07-10 23:56
Vet inte varför jag skrev "bara jag"? Har sovit för lite.

2007-07-11 00:07
fett wack,alkis fan..inget utan Premo,o det vet han,o det e det som stör han.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-11 01:18
Förstår honom. Gör ni verkligen inte det?
Hur kul kan det vara att jobba med sin musik som man är jävligt nöjd med... att göra nya saker och försöka förnya gemet och försöka vända alla "negativ trender", men ändå bara får höra att man borde göra samma saker som man gjorde för 10 år sen?

Överskattad?
Knappast.
En utav de mest bespottade legenderna på det här forumet.
Får alldeles för mycket skit i min mening.

I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2007-07-11 01:21
jag säger lite som eccan, såfan heller att han är överskattad.
han har gjort premiers beats bra precis som premier har gjort gurus raps feta back in the days, tror ingen av dom hade varit där dom är idag utan varandras hjälp!
samtidigt kan jag tycka han överreagerade lite på myspace gb't du skrev till honom !
..
Producent

2007-07-11 01:22
Jag tycker inte han borde sluta göra de han gör nu, men han borde juh göra det i andan av Gangstarr, klart man kan förnya sig.
Men han verkar vilja glömma var han kommer ifrån.
Since 1984
@realgizlee // twitter

2007-07-11 01:27
håller med eccan!

han e en av de bästa enligt mig..även fast han gått ner sig jävligt mycket nu...

alkis? han har väl tagit sig ur det?
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!

2007-07-11 02:30
alsså,han har inte gjort Premo,Premo har gjort han. get it?

som rappare har hans tid dött ut för länge sen,men som medlem i Gangstarr så dör inte hans shine ut ,pga Premo.Dont get me wrong,jag älskar Gangstarr men på vissa mördarbeats som Premo har gjort ,har Guru sabbat dom helt,pga sin slöhet,tråkighet,ingen feeling..vettifan alsså..för mej har han inte "förnyat gamet" ett skit,nu som solo rappare lyssnar jag inte alls på han,men på Gangstarr skiva funkar det (för det mesta)

2007-07-11 09:01
varför har han ångest över gangstarr ? överskattad ? vafan snackar ni om ?
SKU - SKU - SKULASON!

2007-07-11 09:31
Folk verkar glömma låtar som Moment of truth när de kallar Guru för wack...

2007-07-11 09:33

Håller med om att det här luktar gammal avdankad grinig gubbe vad gäller Guru. Den här stilen har man känt av ett bra tag, ända sedan han gjorde sista turnén med Gangstarr (där de blev intervjuade av Musikbyrån, och Guru spelade över grovt!)

Sorgligt att se att han totalt verkar "tappat kollen"...jag menar kan han på allvar påstå att hans musik håller samma klass som det han gjorde med Premier? Då har NATTMÖSSAN fastnat ordentligt på huvudet på karln... jag menar varför kallar han Solar för "superstar producer"...??? Hahha vem som helst hör ju att han är sjukt simplistisk och saknar någon finess i beatmakandet.

Och en annan sak, liknelsen Guru / C.L Smooth

Soul Survivor:

Tycker din liknelse med CL Smooth inte riktigt är rättvis... CL Smooth är ju ordentligt mycket mer saklig och rakt fram än vad Guru framstår som (oavsett om CL's musik även den inte är i närheten av den som skapades ihop med Pete)

Läste du intervjun där CL förklarade över en 6 sidor lång intervju, varför han och Pete inte går ihop? Det var bland det mest ärliga och uttömmande (och kanske bittert i vissa delar, sure) jag läst. Han beskrev livet i alla delar (musik och livet i övrigt som gjort att han inte gjort så mycket musik sista åren)...och att bara för att man är en grym musiker/producent/rappare betyder det INTE att man behöver vara en bra person (syftning> Pete Rock!)... Har även träffat CL personligen och måste säga att en mer ödmjuk snubbe får man leta efter. Däremot har man ju hört läbbiga historier om Pete som tydligen ska ha ett humör som inte tillhör den här världen.

Det är min uppfattning...men kan inte se liknelsen Guru vs. CL specifikt vad gäller detta.

peace
"Sentense presents: Moods & Moments" UTE NU! feat Prop Dylan, Kashal-Tee, Black Fist, Majistern, Reks, Supasition, Donny Goines m.fl. FREE DOWNLOAD!!
DJ

2007-07-11 10:08
Sentense: Ber om ursäkt om det framstår som att jag dömer nån enskild persons karaktär. Min jämförelse är mer: en artist som blivit jättestor tack vare en viss producent, lyckats klart sämre med sin solokarriär och sen verkar ha blivit ganska bitter över detta. Jag går inte in och rotar i vem som är en "bra" person av Premo, Guru, CL, Pete...utan "desperation" mer som att det känns som ett lost cause att försöka bli lika erkänd som sin gamle producent i bägge fallen...

Jag har bara läst delar av intervjun, men vissa grejer som var lite pinsamma hann jag se. Alltså även om man själv är fantastisk och en annan person är en brakskit så kommer ju folk hellre köpa skivorna med geniet/brakskiten.

Man går ju inte och köper en skiva med nån bara för att han verkar så satans ödmjuk och fin som människa.

2007-07-11 10:13
Soul_Survivor_II-inlägg utan att Pete Rock eller CL Smooth nämns existerar inte. oavsett vad ämnet är.

förövrigt håller jag med Eccan, som vanligt. och som nån sa kan man väl ändå inte förvänta sig speciellt mycket till svar med en sån kommentar.
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"
DJ

2007-07-11 10:19

2007-07-11 10:30

inget jag stör mig på, tycker bara det är lustigt.

"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"
DJ

2007-07-11 10:34
tahoma: ...och djupt osant! Alla andra klagar bara på att jag nämner Papoose i varje post ju!

2007-07-11 13:33
När Guru besökte Club Scratch i Göteborg för ett tag sedan framstod han inte direkt som den mest sympatiska människan. En polare till mig ville ha en gammal Gangstarr-platta signad men Guru förklarade att han inte alls ville signa, bara om polarn först köpte en av de nya 12orna..........Efter lite tjafs fick polarn sansa sig och gå därifrån eftersom han då, inom loppet av 1-2 minuter, insett att sin forna idol Guru var en idiot.

Tror fan att han är bitter när det går så bra för Premiere samtidigt som han hankar sig fram med "Super producenten" Solar <- VÄRLDENS STÖRSTA TÖNT!!

Producent

2007-07-11 15:46
Vore jag Guru skulle jag vara tacksam och ödmjuk för att folk fortfarande uppskattar hans äldre alster. Gangstarr har haft ett stort inflytande på hiphopen och det borde Guru vara stolt över.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2007-07-11 17:32
Soul_Survivor: Hah, jo det är fan som CL smooth och PR.

Guru vill nog som flera skrivit, ha mer uppmärksamhet för sina egna projekt än gang starr, vilket är förståeligt. Men vad fan kan han inte ha lite tålamod för =P

2007-07-11 17:42
"samtidigt som han hankar sig fram med "Super producenten" Solar <- VÄRLDENS STÖRSTA TÖNT!!"

Hahahaha

hood dreamin'!
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor

2007-07-11 17:44
Hood Dreamin' suger gnupung.. Och Guru klarar sig inte utan Premo..

2007-07-11 18:47
kan inga droppa några bra låtar med guru-solo? ej jazzmatazz...

Kan inte komma på någon?

Hur många bra låtar har premo gjort efter GS..HUR MÅNGA SOM HELST!!!

2007-07-11 19:11
thuged out engelska du skriver med sweddi!
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2007-07-11 19:19

Stackars Guru, hajar att vill gå vidare med sitt nya material...men samtidigt så känns han jävligt jävligt bitter.

Iom att han inte verkar vilja kännas vid gamla GS (på något positivt sätt iaf) Så det e synd men, men...få se vad Premo kokar ihop för något? Skulle inte han göra något med Krumbsnatcha?

U wanna war, Ill take U to war!

2007-07-11 22:07
micKillah:

Visst, Guru är långt ifrån en Rakim, men när du skriver:

"I want dat real again, ya know what I mean"

.. är det ju lätt att tolka in det som att du inte tycker att Guru är äkta i det han gör nu. Ur det perspektivet kanske det inte är så jävla kul att få såna kommentarer. Även om jag greppar vad du menar.

Watch me get down in your Province, town, or populace
Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus

2007-07-11 22:31
micKillah P23 haha du skriver ju som en 12 åring

2007-07-11 22:35
han är ghettorappare, han får skriva som en 12åring, de är hood.

2007-07-11 22:39
Klart Guru blir förbannad när folk proppsar enbart Premier. Guru som kom på Gangstarr, Guru hittade dj premier, guru och premier ville att premier skulle göra mer än bara att dj:a...

Förut så har det alltid varit dj's som har blivit sura då dem inte får nå propps för att dem står bakom mc's, men nu är det tvärtom.

Både behöver respekt...
Konsertbesökare

2007-07-11 23:13
Stop Hatin' On Guru! Snubben är en legend fan. Hans senaste skiva är inte så jävla dålig som folk härinne vill framstå den som, har ni möjligtvis hört State Of Clarity feat. Bob James & Common på den plattan t.ex.?

Producent

2007-07-11 23:34
QuteOne F19

Va ? Du får gärna utveckla ditt häckleri
Since 1984
@realgizlee // twitter

2007-07-28 12:11
Guru kunde ju tillomed bete sig som ett arsle på den tiden då det begav sig...9:e september 1999 i Köpenhamn när Gangstarr lirade med Freddie Foxx, Afu-ra och Hannibal Stax...

efter konserten dricker Guru ett par(?) öl och drinkar och det slutar med att han kängar på en dansk kille (som satt på trottoarkanten och mådde lite pyton)...varpå Freddie Foxx LACKAR UR på Guru och tar bort honom därifrån. Kíllen verkar inte alltid vara en skön filur...och det var i Moment Of Truth dagarna när flaggan var i topp!
"Sentense presents: Moods & Moments" UTE NU! feat Prop Dylan, Kashal-Tee, Black Fist, Majistern, Reks, Supasition, Donny Goines m.fl. FREE DOWNLOAD!!

2007-07-28 17:08
SENTENSE P28
De bästa skaparna är de största svinen ;)
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2007-07-28 17:12
haha sjuk grej...kul tråd
skriv kort, helst inte alls