Producent
2007-07-08 19:18
Drömskivan
Tänk er en 100% klockren hiphop/rnb-skiva (Ni vet en typisk "pumpa i bilen" platta). Vilka låtar skulle vara med på den? Dessa har jag valt ut hittils, mestadels hiphop:Spooks - Things I've SeenMobb Deep - Shook Ones Pt IID12 - I Shit On YouJay-Z - Dirt Off Your ShoulderAkon & Styles P - Blown AwayD12 - Nasty MindDr Dre & Eminem - Forget About DreSnoop Dogg, Eminem, Xzibit & Nate Dogg - Bitch Please IIPras, ODB & Mya - Ghetto SuperstarKanye West - Hey MamaTheory Hazit - Extra Credi R. Kelly, TI & T-Pain - Flirt RemixTupac - ChangesJay-Z - Dead Presidents IIBone Thugs N Harmony & Akon - I TriedD12 - Rap GameNotorius B.I.G. - Big PoppaG-Unit - Poppin' Them Thangs/Stunt 101 (?)Eminem - MockingbirdD12 - These DrugsD12 - Purple HillsMics Of Fury & PS - The Marginal ErrorDizzee Rascal - DreamBone Thugs N Harmony, Twista & DJ Khaled - Destroy YouOmarion, Usher & Fabolous - Ice Box Remix Vilka ska bort och vilka har jag glömt? Gör en lista :)
Spooks - Things I've Seen Det var fan längesen man hörde den. tackar.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Producent
2007-07-08 19:21
Men jävla skit, råkade trycka på skicka.. Om någon moderator har vägen förbi kanske han/hon kan fixa rubriken till "Drömskivan".
Dr Dre & Eminem - Forget About DreSnoop Dogg, Eminem, Xzibit & Nate Dogg - Bitch Please IINotorius B.I.G. - Big PoppaG-Unit - Poppin' Them Thangs/Stunt 101 (?)Mics Of Fury & PS - The Marginal Error Bara dem där som är värda namnet!
At the gates of Eternity...
Försökte ta fasta på det där med hiphop/R&B, så det blir ingen grime här utan hiphoplåtar med R&B inslag och vice versa. Jag kör oftast band, så jag kör en C-60 istället i stället för en CD-R, nio låtar per sida... A) 1 Mary J. Blige feat. Pete Rock & CL Smooth: 'Family Affair' (Pete Rock RMX) 2 Jay-Z: 'Feelin' It' 3 Gang Starr feat. K-Ci & JoJo: 'Royalty' 4 Nice & Smooth: 'Cake And Eat It Too' 5 Brand Nubian: 'Still Livin' In The Ghetto' 6 Mary J. Blige feat. Grand Puba: 'What's The 411?' 7 Papoose feat. Jay Soul: 'Brooklyn' 8 De La Soul feat. Chaka Khan: 'All Good' 9 Beatminerz feat. Caron Wheeler & Pete Rock: 'Get Open' B) 1 Pete Rock feat. Leela James: 'No Tears' 2 De La Soul: 'A Rollerskating Jam Named Saturdays' 3 Ghostface Killah feat. Ne-Yo: 'Back Like That' 4 Guru feat. Angie Stone: 'Keep Your Worries' 5 Heavy D & The Boyz: 'Got Me Waiting' 6 Notorious BIG: 'Mo' Money Mo Problems' 7 GZA: 'Beneath The Surface' 8 Pete Rock feat. Vinia Mojica: 'Mind Blowin'' 9 Grand Puba: 'A Little Of This'
Producent
2007-07-08 19:53
Ojoj, jag glömde en av dom jag verkligen tänkt ta med... Jadakiss feat. Anthony Hamilton: 'Why!'
Soul_Survivor_II Jag trodde inte man kunde bli mer hardcore än dig. Sen såg jag att du använder kassetter istället för skivor i bilen. Det gjorde mig övertygad. Du är världens mest inbitne "jag-hatar-den-digitala-tekniken-och-allt-vad-den-innebär" lyssnaren som jorden skådat. Till och med värre än min mytomaniske musiklärare från 9: an. Du är numera betraktad som Gud från min sida!
rajhoe: Haha, OK. Tack. Men jag har några CD-R också, bara att jag gillar kassetter mer. Gillar det lite murriga ljudet och att man lyssnar igenom hela och inte byter spår så ofta och missar vissa grejer, vilket iaf jag alltid gör på CDs...
Haha soul survivor är en riktig hiphopnörd.. På det bra sättet.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Producent
2007-07-08 20:30
Kom igen lite mer tips :)
Soul_Survivor_II P29
Får jag puttsa dina skor?
You already know, den e on lean!
Producent
2007-07-08 20:44
Det är ju det som är det största problemet med framför allt mp3-generationen: folk lyssnar inte på hela låtar utan byter spår baserat på beat eller hook. Damn shame.
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
Producent
2007-07-09 08:46
Hur lyckas du missa vad jag skrev i inlägger ovanför ditt? Ajja tillbaks till ämnet nu då!!
OK. Såhär blir min platta:Public Enemy - Don't Believe The HypeEPMD - So Watcha Sayin'Kool G Rap - Road To The RichesEric B & Rakim - Paid In FullBig Daddy Kane - Nuff Respect (Remix)Gang Starr - Step In The ArenaPete Rock & CL Smooth - Wig OutGroup Home - Livin' ProofBiggie - UnbelievableNas - RepresentJay-Z - Brooklyn's Finest feat. BiggieCormega - 62 Pick UpMobb Deep - Survival Of The FittestMOP - Stick To Ya GunzBiggie - Kick In The DoorBig L - Who You Slidin' Wit (Buckwild Mix)Capone -n- Noreaga - LA LA (Kuwait Mix By Marley Marl)Pharoahe Monch - Simon Says (Remix)Mos Def & Talib Kweli - Re-DefinitionLOX - RecognizeSaigon - Say YesTermanology - Watch How It Go Down (Remix) feat. M.O.P. & PapooseJoell Ortiz - Hip Hop (Remix) feat. Saigon & JadakissT.I. - Top Back (Remix) feat. Young Jeezy, B.G., Big Kuntry King & Young DroPapoose - Victory 2007Talib Kweli - Say Something
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
alla eminem på ett o samma album `?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
samopo: Du kan inte mena allvar?
jo helvette:D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Soul Survivor :jag har som tumregel att om man göra en skiva eller kanske fyller sin mp3 spelare så måste man lyssna igenom varje låt... Vill man inte lyssna på låten som kommer har den inget där att göra... Fast jag hade med Walkman spelare till bara för nått år sedan så det ligger väll kanske kvar lite..:)
Har en gammal skiva jag brännt med en massa 94-95 klassiker typ. Du kan få tracklistan. 01. Nas - The World Is Yours 02. Jay-Z - Dead Presidents II 03. Mobb Deep - The Start of Your Ending (41st Side) 04. Common Sense - I Used To Love H.E.R 05. Lord Finesse - Hip 2 Da Game 06. Notorious B.I.G feat. Method Man - The What 07. Organized Konfusion - Maintain 08. Gangstarr - JFK 2 LAX 09. (GZA) feat. Killah Priest - B.I.B.L.E 10. Big L feat. Kid Capri - Put It On 11. Wu-Tang Clan - C.R.E.A.M 12. Cocoa Brovaz - Wrekonize 13. Pete Rock & CL Smooth - Carmel City 14. Showbiz & A.G - Got Ya Back 15. Ghostface Killah feat. Mary J. Blige - All That I Got Is You 16. O.C, Chubb Rock & Jeru - Return of the Crooklyn Dodgers 17. O.C - Born 2 Live 18. Raekwon - North Star (Jewels)
mitt senaste 90-minuters tape; 94'side: 01.umc's - we go 02.pete rock & cl smooth - i get physical 03.redman - a million and 1 buddah spots 04.m.o.p - rugged neva smoove 05.da bush babees - da ignorant no it all 06.black sheep - e.f.f.e.c.t. 07.common sense - nuthin' to do 08.kurious - walk like a duck 09.notorious b.i.g. - gimmie the loot 10.nas - halftime 11.gang starr - speak ya clout 12.craig mack - flava in ya ear 93'side: 01.raw breed - lune tunz 02.erick sermon - hostile 03.leaders of the new shool - classic material 04.akinyele - dear diary 05.souls of mischeif - neva no more 06.krs-one - sound of da police 07.da king and i - krak da weazel 08.lords of the underground - chief rocka 09.run dmc - down with the king 10.black moon - how many mc's 11.a tribe called quest - sucka nigga 12.young black teenagers - outta my head 13.snoop doggy dogg - gz and hustlas
..
Orkar inte sitta och pussla, men min skiva skulle vara grymt olik din i alla fall.
Annars släpper ju DPG Recordz snart en
perfekt skiva för bilen.
Titelspåret till skivan är grymt, finns att höra/se
här
njut
1. chamillionaire ft bun b - picture perfect (C&S) 2.Z-ro - what's goin' on 3. Eminem - 97' bonnie & clyde 4 eminem - business 5 Chamillionaire - screw jams 6 nate dogg & warren g - regulators 7 young buck - black gloves 8 obie trice - bad bitch 9 eminem - my fault 10 50 cent - how to rob 11 50 cent - life's on the line 12 trae ft pimp c, big H.A.W.K och fat pat - swang 13 Z-ro - in memory of screw 14 bun b ft young jeezy,pimp c,Z-ro & jay-z - get throwed 15 jay-z - the ruler's back 16 jay-z - ain't no love (heart of the city) 17 T.I. - what you know 18 T.I. ft alfa mega & busta rhymes - hurt 19 T.I. - my swag 20 shop boyz - party like a rockstar (remix ft. jim jones,lil wayne & chamillionaire) bra bil skiva
These rappers think I'm worried bout' a punchline, I show more purpose than thier whole carreers in one line
1. Work it out (Jurassic 5) 2. Rock show (Run DMC) 3. Bad Boy for life Remix (Puffy feat. M.O.P & Busta Rhymes) 4. Au nom de quoi (Saïan supa crew) 5. Yes yes y'all (Sergio Mendes feat. Black Thought, Will.I.am & Chali 2na) 6. Paparazzi (Xzibit) 7. How many mics (fugees) 8. Cisco kid (Method man & Redman feat. Cypress hill) 9. Stand clear (Adam F feat. M.O.P) 10. 40 oz (D12) 11. Nuthin but a g thang (Dr. Dre feat. Snoop Dogg) 12. International (Beenie man feat. Chali 2na) 13. Put your ass into it (Ice Cube) Gjorde den till en snubbe jag inte gillar, för att han skulle ha den i bilen. Valet att ha 13 låtar är därigenom genomtänkt...
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!
fofoya: Fett tungt tape, props! Inte igår man spelade walk like a duck :D
Jag gjorde en skiva att spela på en jobbfest häromhelgen. Blev riktigt nöjd med blandningen, faktiskt. 01. Mary J. Blige feat. Method Man: Love @ 1st Sight 02. Big Punisher: I'm Not A Player 03. Nas: Got Yourself A Gun 04. Ison & Fille: Vad Är Det För Modé? 05. Ghostface Killah & Amy Winehouse: You Know I'm No Good 06. Papoose & Justin Timberlake: Sexy Back 07. Jay-Z feat. UGK: Big Pimpin' 08. The Notorious B.I.G.: Big Poppa 09. The Coup: Laugh, Love, Fuck 10. Beatnuts feat. Big Pun: Off Tha Books 11. Dizze Rascall feat. Lily Allen: Wanna Be 12. Hi-Tek feat. Snoop Dogg, Talib Kweli & Slim Thug: How We Do It 13. Dr. Dre: Nuthin' But A G' Thang 14. Big L feat. Sadat X & Guru: Games 15. Chris Brown feat. Bow Wow & Jermaine Dupri: Run It! (remix) 16. Joell Ortiz feat. Saigon & Jadakiss: Hip-Hop (remix) 17. R. Kelly: Rise Up
"Dekker var en notorisk mytoman som berättade en massa lögner om sin sociala bakgrund och sin utbildning."
tack SSII!! slänger upp mitt näst senaste tape också så du får lite bra tips ; side 1 : nas - halftime beatnuts - props over here lords of the under ground - funky child kmd - sweet premium wine showbiz & ag - soul clap redman - time 4 sum aksion intelligent hoodlum - grand groove (bonus mix) da king and i - krak da weazel a tribe called quest - sucka nigga wu-tang clan - c.r.e.a.m onyx - back da fuck up kool g rap & dj polo - ill street blues jeru da damaja - come clean side 2 : showbiz & ag - the best kept secret chi-ali - let the horns blow craig mack - flava in ya ear jeru da damaja - da bithes mobb deep - peer pressure keith murray - the most beautifullest organized konfusion - bring it on dr. dre - rat-tat-tat-tat edo g & da bulldogs - skinny dip epmd - head banger lord finesse - i like my girls with broom m.o.p. - ring ding
..
så här ser min senaste bilskiva ut ungefär... 1. Will Smith - Just Crusin' 2. Younge Jeeazy - And Then What 3. Coolio feat B-Real - Skirrt 4. Dr Dre & Snoop Dogg - Still Dre 5. Jay-Z, Beanie Sigel Memphis Bleek & Lil Mo - Parkin'lot Pimpin' 6. Tupac - Picture Me Rollin 7. Kanye West feat Paul Wall - Drive Slow 8. Will Smith feat Snoop Dogg - Pump Ya Brakes 9. Dj Jazzy Jeff & Fresh Prince - Summertime 10. Ludacris - 2 Miles An Hour 11. Ludacris - Rollout 12. Slim Thug - Dimonds 13. Paul Wall - Sittin' Sidewayz 14. Xzibit - Front 2 Back 15. Notorious B.I.G. - Juicy
Producent
2007-07-14 17:29
Jävlarns vad tips det ramlat in, håller precis på att bränna skivan nu! Kan skicka tracklisten sen!
Producent
2007-07-15 13:34
Sådär då, här har ni min tracklist:1: Spooks - Things I've Seen 2: Eminem - Role Model 3: Cypress Hill - Lowrider 4: Jay-Z - Dead Presidents II (w Nas) 5: Kanye West - Jesus Walks 6: D12 - Shit On You 7: Mobb Deep - Shook Ones Part II 8: Pras - Ghetto Superstar (w ODB & Mya) 9: D12 - Get My Gun 10: Mobb Deep - Survival Of The Fittest 11: Theory Hazit - Extra Credit 12: DJ Muggs - When The Fat Lady Sings (w GZA) 13: Nelly - Say Now 14: Dr Dre - Still Dre (w Snoop Dogg) 15: Chamillionare - I'm True 16: D12 - Nasty Mind 17: Jay-Z - Anything (w Usher) 18: Eminem - Rock Bottom Jag har lyssnat igenom de flesta av era tips och kan konstatera att jag inte riktigt faller för era gamla "klassiker" från 80 talet osv. Det här är mer min typ av hiphop! Men lite tips har jag allt kunnat ta med, like it or not ;)
Hm, det var väl iofs en enda person som nämnde 80-talslåtar?
Producent
2007-07-15 18:31
Men snälla du, jag tror du förstod vad jag menade! Riktigt gamla låtar med brusiga beats, låg acapella osv..
1. Gangstarr feat. Big L- Work Part II 2. M.o.p- Follow instructions 3. Sean Price- The God 4. Keith Murray- Movie Star 5. Dead Prez- Hip hop 6. The Lox- None of y'all betta 7. Blaq Poet- Voices ( Du får den här lilla drive-by känslan haha ) 8. Obie Trice- The Set Up 9. Royce da' 5'9- Boom 10. Rakim,Kanye,Krs,Primo,Nas-Classic 11. Nas- Got yourself a gun 12. Epmd feat. Jurass 5- Wake up show freestyle (svår att få tag i men riktigt skön när du har den. ) 13. Tupac- I ain't mad at cha 14. Smif N' Wessun- Bucktown 15. Gangstarr Feat. M.O.P- B.I Vs. Friendship 16. Sean Price- Onion Head 17. Devon the dude- Doobie Ashtray 18. Inner circle- Bad boys ( även fast det inte är RnB/Hip Hop så måste jag ta med den, ett utav dom skönaste låtarna jag vet ;) 19. Big L Feat. Big daddy Kane- Platinum Plus 20. När du ska in i garaget/parkera så avslutar du fint med en klassiker: Dr. Dre- Still Dre. hehe tack för mig, hoppas låtarna hjälper ;)
Gangstarr - Jfk 2 Lax Gangstarr - What You Expected Jay-z - Friend or Foe Gangstarr - Credit Is Due Jay-z - D'evils Nas - NY State Of Mind Nas - Memory Lane Howie B - Take Your Partner By The Hand (Dj Premier) Black Moon - Who Got Da Props Big L - All Black Buckshot - Money Makes The World Go Round Cilvarings - The Weeping Tiger Wu Tang Clan - Can It Be All So Sample Kool G Rap - First Nigga Guru - NY Niggas Krumbsnatcha - Getting Closer To God Afu Ra - Sucka Free
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!
Dusty Crates är trådens geni! props!
I'm breakin hottie hearts, niggaz drop when my shotty sparks/ It ain't no food in my fridge; just body parts/ - Big L
1. R.A the rugged man Lessons 2. Insane Clown Posse Chicken Huntin' 3.La coka Nostra Its a beautiful thing 4.2pac If my homie call 5.Wu tang clan Da mystery of chessboxin' 6.Rakim Flow Forever 7. Rakim When i B on the mic 8.Gravediggaz Diary of a madman 9.Cilvaringz Fuck Amerikkka 10. Jedi mind tricks I who have nothing och The immaculate conception Annars är de bästa skivorna Jedi mind tricks - violent by design KRs one - A retrospective
Sjukt många klassiker o sånt här, så jag tar till de sennare o ajg pallar inte riktigt göra en lista. eftersom jag kör med obränd cd väljer jag en skivor. och en som har riktig bil musik är "Tech N9ne - Misery Loves Kompany"
något liknande såhär skulle min se ut.. 1. Killarmy - Soldiers of darkness 2. Rza - Tragedy 3. Sunz of man - The valley of death 4. Cilvaringz - In the name of allah 5. Casual, rock marciano, vordual mega - Think differently 6. Inspectah deck - A lil story 7. Wu-tang clan - 4th chamber 8. Wu-tang clan & Mobb deep - Right back at you 9. Sunz of man - Concrete jungle 10. Inspectah deck - Night shift 11. Sunz of man - La saga 12. Wu-tang clan - I declare war 13. Wu-tang clan - Cream 14. Wu-tang clan - Triumph 15. Afu Ra & Mastah killah - Mortal kombat 16. Method man - Suspect chin music 17. Method man - Realease yo delf 18. Gza - Liquid swordz 19. Perverted monks - Doin it 20. Wu-tang clan - Mystery of chessboxin typ
www.myspace.com/dressyourself
Mims - This is why I'm hot om... och om... och oooom... igen. Nä, usch. Jag skulle nog bara ta med Pharoahe Monch's "Desire" och vara nöjd.
jurrasic 5 - concrete schoolyard! måste jag ha me
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!
Slängde just ihop ett mixtape med följande: Binary Star - Reality Check Gang Starr - Full Clip Pharoahe Monch, Mos Def & Nate Dogg - Oh No Naughty by Nature - Clap Your Hands Sandpeople - Subtle Approach Pharaohe Monch - Desire Coldplay - Talk Chords - Ahuldasht Strange Fruit Project - Get Live ft. Erykah Badu Rakim - Guess Whos Back Jurassic 5 - Whats Golden Mr. Doctor - No Bitch Cunninlynguists - Fallin Down Young Buck - Money Good De La Soul - Relax C-Bo - Til My Cascet Drops Butta Verses - Cheeba Lost Boyz - Me & My Crazy World Inte alls bästa albumet nånsin eller så, bara ett kul mixtape :)
I want to name my kids after people I hate, so I can beat them - and feel good about it.
Klistrade ihop en endå. Wu-Tang Clan: C.R.E.A.M Notorious B.I.G - Big Pappa The Notorious B.I.G. - Juicy LL Cool J - I Need Love Pete Rock & CL Smooth - T.R.O.Y Jay-Z - Hardknock Life Nas - One Mic Nas - Halftime Mos Def feat. Talib Kweli & Common - Respiration Boogie Down Productions - My Philosophy Mc Lyte- Poor Georgie The Pharcyde - Passin' Me By Kool G Rap & DJ Polo - Ill Street Blues Dj Quik - Tonite Artifacts - Wrong Side Of The Tracks Special Ed - I Got It Made Jeru The Damaja - Come Clean Ice Cube - It Was A Good Day
Producent
2007-07-20 12:22
Fan vad förslag det kommer nu när jag redan bränt skivan.. Får väl bränna en till helt enkelt!
01: Notorious BIG - Juicy 02: Pete Rock & Cl Smooth - TROY 03: Lazee - Topnotch 04: Masta Ace - Beautiful 05: Pharcyde - Runnin 06: The Roots - Guns are drawn 07: Big Pun - Still not a player 08: Zion I - Birds eye view 09: Wu-tang Clan - CREAM 10: Notorious BIG - Mo money mo problems 11: O.C - Memory Lane 12: Nas - Let there be light 13: Tupac - To live and die in LA 14: Adam tensta - They wanna know 15: Jedi mind tricks - Black winter day äh
2Pac Are You Scared The Game Too Much Snoop Dogg Whats My Name Ken Ring Eld Och Djupa Vatten 50 cent Before I Self Destruct Biggie Mo Money` Mo Problems Dr. Dre ft 2Pac California Love Eazy E Still Cruisin The Game ft 50 cent Hate It Or Love It DMX Aint No Sunshine Dr. Dre ft Snoop Dogg Still DRE Eminem Marsal Mathers NAS Nas Is Like The Game-Snoop Dogg California Vacation Jay Z Hard Nock Life Ice Cube Put Your Ass Into It Ken Ring Privatfest 2Pac Changes En rätt så hyfsat platta om ja får säge det själv, svårt att välja ut så få låtar men tog dom kom ut på mina läppar för stunden. Peace// David
Black Moon - I got cha open(Remix) Royal Flush - Iced down medallion Company Flow - LUNE TNS Nas - Represent Da Youngstas - Illy Filly Funk Saigon - Diduntdidunt Camp lo - Luchini The Roots - What They Do Jeru the Damaja - 99.9 percent Artifacts - Who`s This EPMD - Symphony 2000 Main Source - Diary of a Hitman OGC - Bounce to the Ounce Souls of Mischeif - Batting Practice Organized Konfusion - Numbers Sean Price - Onion Head AZ - Rather unique
Take it Personal...