I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Låtar på Nintendobeats?

Utländsk Hiphop - Allmänt

2007-07-05 12:19

Låtar på Nintendobeats?

Tipsa om alla låtar ni vet som har "Nintendobeats" (skriv också vilket spel det är dom har använt sig av)

Några till att börja med..
Big Jess - Thesuperjumpoff (Super Mario, kolla även in resten av hans skiva.. mycket bra + att flera "skits" är nintendobeats, olika spel :)
Cocoa Brovaz - Super Brooklyn (Super Mario)
Benefit - Warp to world 6-9 (Super Mario)

Så helst lite låtar som inte är baserade på Mario... ettan iaf.. :)

"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Manager

2007-07-05 13:01
Benfit - Super Mario Bros. Rap
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu.
http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw

2007-07-05 13:08
Jag skrev den... och det riktiga namnet på den dessutom :P

Om han inte gjort nån annan låt också...
(Han har en värdelös freestyle på ett Zeldabeat men den är inte värd att nämna ens)

2007-07-05 13:57
Sub Fu Dogg - Rumblepack (tror det är samma mariosampling som i Benefits låt)

sen finns ju System Of A Downs (om det nu är dem som gjort den) Zelda/Link låt, vet ej vad den heter och den har ju inte ett NES-beat men kan vara intressant ändå.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Manager

2007-07-05 14:01
oj missade!
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu.
http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw

2007-07-05 16:14
Fiyah
Ah just ja, den har jag i skivbacken t.o.m.

Den vill jag höra.. nån som vet vad den heter?
DJ

2007-07-05 17:55
Om vi går lite utanför hiphoppen, trots att detta forumet är "Utländsk hiphop" så finns det ju mkt TV-spelsbeats inom grime. Sen är jag inte sån att jag har så stor koll på om det är just Nintendo eller om det är Playstation eller nåt, så ursäkta en man som inte spelat dataspel sen 80-talet ifall tipset var way off.
Producent

2007-07-05 18:42
Fugees - mona lisa tror jag låten hete....metroid har dom samplat ifrån...

jedi knight cicrle - egypto....vet dock inte vilket spel..men låten e riktigt tung iaf
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2007-07-05 19:37
sage francis har gjort nån låt, tror den heter mario bros freestyle eller nåt sånt

2007-07-05 19:58
På "internet" finns det en norsk kille som heter Joakizmo.
Han har gjort en massa remixer på känd o okänd hiphöp, där han samplat drösvis med Nes-klassiker bl a..
Har en samling med typ 40 spår här på burken...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-05 20:30
Finns ju ett helt mixtape med samplingar från spelet Chrono Trigger, eller vad det heter? Det är väl Nintendo?

01 Chrono Trigger Mixtape - Presentiment (Intro)
02 50 Cent - Disco Inferno
03 Young Jeezy feat. Mannie Fresh - And then What
04 Ray Cash - Sex Appeal
05 Ciara feat. Missy Elliott - 1, 2 Step
06 David Banner - Play
07 Common - Corners
08 Kanye West feat. Talib Kweli, Common - Get 'em High
09 Cassidy - I'm a Hustla
10 Kelis - Milkshake (prod. by JC)
11 EPMD - Strictly Business

Dom låtarna är remixade.. vissa är riktigt sköna.. fanns en officiell hemsida som jag tror var chronotriggermixtape.com, där man kunde tanka det gratis, men den verkar inte funka. Men det finns väl som torrent, är ju ändå freeware
Rappare

2007-07-05 20:40
Har hört  Whitney Huston (!) på SuperBrooklynbeatet

Vilken W.H. låt det var kommer jag dock inte ihåg.
STHLM GROOVE COLLECTIVE

2007-07-05 23:13
tycker personligen att lil flips game over remix har lite super mario i sig

2007-07-05 23:15
dave jonzon - hiphop is not dead (jukebox remix)
sjukt fet..

2007-07-06 00:59
Benefit har väl någon låt med zelda beat också om jag inte missminner mig.

2007-07-06 01:17
bsv P61

Den "heter" ingenting. det är en freestyle från Dj Roux's Show från 2000 som finns med på "Still Sick...Urine Trouble"-plattan.
If ya want beef then bring tha ruckus, cuz Fo-Tang Clan aint nutthin' to fuck with.

2007-07-06 08:28
orka bry sig, sage francis suger ändå
ask Beavis, I get nothing Butt-head

2007-07-06 09:24
kolla in Madhatter.. tung.
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma

2007-07-09 03:03
Diamond D och Percee P hade en låt som var med på Peanut Butter Wolfs 'Chrome Mix'. Tror det är en sampling från Track & Field 2

2007-07-09 03:04
lil flip - game over?
YeeeY YeeeeeeeeeeeY

2007-07-09 07:12
någon xzibit låt från hans två första album har jag för mig har något nintendo aktigt beat... Någon som kommer ihåg det?

2007-07-09 10:46
lil flip - game over.
Samplingen är från pac man.Han vart stämd för samplingen. Läs  http://sohh.com/articles/article.php/8256

2007-07-09 12:17
beani sigel har också använt pacman till typ mac-man eller något liknande..