jay-z
någon som vet om han tänkt dra sig tillbaka från att släppa egen musik igen nu efter "kingdom come" eller.. det känns lite som den bara var ett spontant inhopp från "pensioneringen". för övrigt en riktigt fet platta i mitt tycke, det är fan inte många som kommer i närheten av hans flow. kunde inte sluta lyssna på den första månaden efter inköp, grovt underskattad...
Keep CD alive
Jag måste säga att jag tycker han låter väldigt trött på den skivan.. Men skivan har helt klart sina höjdpunkter..
Tycker också att plattar är helt klart underskattad. Vet dock inte hur det är med pensioneringen =)
I'm breakin hottie hearts, niggaz drop when my shotty sparks/ It ain't no food in my fridge; just body parts/ - Big L
jag hoppas att nas å jigga släpper ett gemensamt album å jag tror dom kommer göra d
Japp,
underksattad som fan , håller med. Tror inte han kan hålla sig borta så länge, men han kommer iaf troligen inte stressa fram nåt släpp, vilket är positivt...
Även om han stressar fram något så kommer det troligtvis bli en jävligt bra platta som vanligt.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Yun: Visserligen, men om han lägger ner mer tid tror jag den kommer bli ännu bättre och jämnare...
soul_survivor: håller med, det är felet med hans plattor, just ojämnheten. kolla bara på "kingdom come", från spår 1-8 håller den en mycket hög och jämn kvalite medans nästa 2 låtar är riktigt skräp. det måste han ju kunna höra själv att det inte alls stämmer överens.
Keep CD alive
Ja, det finns ju grymma låtar på alla hans skivor, men det är egentligen bara Reasonable Doubt som är bra rakt igenom...Blueprint är väl nästan där också.
förresten är det nån som vet var man kan hitta låten "44 fours", ska tydligen vara en bonuslåt på "kingdom come" plattan på internet släppet
Keep CD alive
Jag är nog rätt ensam om att tycka BLueprint 2 gift and the curse är hans bästa ..
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams
ILLINI_DUDE oooh galet påstående... långt ifrån bäst, men jag håller faktiskt med dig om att det är en bra skiva, sjuuukt underskattad!
jag håller med soul survivor; reasonable doubt, tätt följt av blueprint, är bäst. de två är dessutom överlägsna i mitt tycke. ä
ä
Producent
2007-06-30 12:08
"In My Lifetime vol. 2" är min favoritskiva med Jay-Z. & det kan jag kanske vara ensam om. Inte änns jigga gillade den.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
jay-z-dead presidents jay-z-blueprint 2
Dopeness ja det är du nog fan ensam om... sitter och kollar genom tracklisten och hittar bara 2 låtar som jag tycker är bra.
Dopeness: Menar du in My Lifetime (Vol. 1) eller Vol. 2 (Hard Knock Life)? Illini: Den har så oerhört många spår att den blir svårbedömd. Fast jag kan nog inte ranka den särskilt högt, eftersom det typ inte finns en enda riktigt bra låt på de två första skivorna, utan börjar "ta sig" först fram emot slutet av sidan E. Samtidigt förtjänar den inte sitt rykte som totalt värdelös. Jag tycker verkligen låtar som U Don't Know RMX, Meet The Parents, Some People Hate tillhör de bästa han gjort.
För att inte tala om All Around The World och Poppin Tags!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
köpte "blueprint II" bara för någon dag sedan och tycker att det var en riktigt fet platta, visst en del kassa spår finns ju på den men överlag var den riktigt bra. dock gillar jag "kingdom come" bättre. åter igen, nån som kan hjälpa mej med "44 fours" eller?
Keep CD alive
Producent
2007-06-30 15:12
Jag menar vol. 1. Tycker inte att det finns en enda dålig låt på skivan. Jag gillar inte så mycket "I know what girls like" och "Sunshine" men Jay-Z har gjort sämre singlar.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Dopeness jaja, vol 1 är riktigt bra, men hamnar bara 4:a i min ranking.
att påstå att någon av jay-z's skivor är underskattade är skrattretande.
både Reasonable Doubt och The Black Album är bra rakt igenom. Finns inga skivor där ute som är i närheten?
IT'S THE ROC!
Sebelito: Rakt igenom? Nja, nu glömmer du nog en viss Justify My Thug och en viss Dirt Off Your Shoulder?
Kingdom Come sjunker bara mer o mer för varje dag som går. Ligger väl lite över vol.3 men samtidigt långt under Blueprint och RD.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
broder_d: jag gillade inte den i början men oj, oj oj vad den skivan har växt.. bland det bästa från 2006 i mitt tycke
Keep CD alive
broder_d P0 va e de för fel på vol.3 d e ju fan en av dom bättre skivorna
SS2: Har du funderat på att han kanske tycker dom är bra?
Nöjd: Ja, det var därför jag langade frågetecken på slutet.
hmm, jag diggade "dirt of your shoulder" som fan.. timberland kommer med hetta ibland. nackdelen med jay-z är ju dock som sagt att han har svårt för att få ett helt album fläckfritt. alltid någon taskig pop-produktion som drar ner helhets betyget (nu senast var det ju den överkassa "anything" och i viss mån "hollywood").
Keep CD alive
claaa7 : dom taskiga pop-produktionerna tjänar in mer pengar än va du kan tänka dig. Det är bara att trycka på next om du inte gillar låtjävlen och vara glad för Jay-Z's skull att han tjäna in miljoner på den låten.
IT'S THE ROC!
Sebeliito: Jiggaman har så han klarar sig resten av livet. Han skulle verkligen ha råd att göra ett renodlat hiphopalbum nu. Förstår moneymakingargumentet till fullo när det gäller typ MOP och Mobb Deep, men Jay-Z behöver fanimig inte fler hits för att få mat på bordet. Killen är ju rik som ett troll.
Redaktionen
2007-07-15 22:26
Mycket vill ha mer, tyvärr.
niggaz want me to rhyme? $3,99!
Producent
2007-07-15 22:30
Questlove snackade om det här i en intervju. Jay skulle lätt kunna göra ett hiphop album som han själv skulle gilla. Men han har för mycket stolthet. Skulle inte albumet hamna i toppen på Billboard listan så skulle alla se det som ett misslyckande.
Skivsamlare
2007-07-16 02:41
if skills sold let truth be told i rather be lyriclly talib kweli, truthfully i wanna rhyme like common sense...osv / Jay-z, Moment of clarity
-"Shit, I lost him in the Sun!"<br> <br> - Whoa PixelCrew 2004!