I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lyssna på The Games diss mot 50 Cent, Jay-Z och Suge Knight

Utländsk Hiphop - Allmänt

2007-05-23 11:45

Lyssna på The Games diss mot 50 Cent, Jay-Z och Suge Knight

Kingsize har lagt upp en nyhet om The Games nya diss mot 50 Cent, Jay-Z och Suge Knight. Producerad av Dr Dre.

kingsizemagazine.se

2007-05-23 11:57

2007-05-23 12:11
"next summer" haha, underhållande diss.

2007-05-23 12:41
haha gayyme
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-23 13:03

är inte detta en gammal låt ?

SKU - SKU - SKULASON!

2007-05-23 13:22
The Game - My Bitch (Metaphorically dissing 50, Jay and Suge) Supposedly pre-Doctor’s Advocate and produced by Dre.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-23 13:40

killen e mobbad asså !

2007-05-23 15:50

asså ärligt talat! vem fan tror han att han är! släpper två feta album sen tror han att han är guden! jay knäcker honom nör som helst! fiddy är itne samma rappare osm ha nen gång var! men hans nya platta kan vara ritkigt fet! skulle itne förvåna mig! då o och då släpper han ett riktigt fett track! FULLY LOADED CLIP! men game snubben! lägg av!

and ya already should, and from now on know, capra beats

2007-05-23 15:57
diggade beatet, skön refräng :)

2007-05-23 16:06
Game har blivit lite för mkt..

det käns inte riktigt som att det är beef eftersom han ändrar sig varje dag om det.. sen att 50 bara skrattar åt hans dissar och säger fortsätt o köp games skivor... fortsätt o säg G-unot ni gör bara mig rik... its game oveeer
Digg this!

2007-05-23 16:31
Han har ju tydligen gjort lite skada eftersom 50 cent har köpt varumärket G-gunt...
Jadu...

2007-05-23 16:48
köpt ? jag hade för mig att han ägde det från början pga av att de startade när game va på G-Unit..

jag menar den största dissen av alla är juh att 50 tjänar mer pengar av hans skivor än han själv gör..
Digg this!

2007-05-23 17:01
Sånt är galet, man börjar tro att beefs inte är på riktigt nu för tin.

2007-05-23 17:06

Orkar inte höra diss efter diss från honom, dessutom låter hela denna låten som att han försöker imitera Dr.Dre.

2007-05-23 17:11

Prod by Dre? ska han gitta tillbax till Aftermath nu?

Shuu

2007-05-23 18:40
fet låt, hatare kan suga!

2007-05-23 19:00
kaxiga game bangar fight i london ha ha, stay loyal and stay humble, slash 4 life...
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2007-05-23 19:54
mayornas

Bangar fight i london? Slash killarna sprang iväg.

Plus att ni här är Efterblivna, låten är från slutet av 05.

"Like Walter. E. Curtz, Im Living with insanity, I'll Raise Child Soldiers and make them Murder their family" - Nero

2007-05-23 20:14
Piru_luv P14

om du kollar faktan lite bättre så borde du veta att det var tvärtom, och man kommer inte till någon annans stad/land och kaxar sig, även om man är värsta superstar, då är man bara dum, och jag lovar dig, slash är ej att leka med, kolla upp det ok
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
Manager

2007-05-23 20:21
En liten dum fråga som kanske mayornas som är rätt insatt kan svara på:

När game osv kommer till England har jag hört att de ibland behöver betala för "protection". Görs sånt i Sverige och andra europeiska länder också? har svårt att tänka mig att det behövs, men man vet ju aldrig.

/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-05-23 20:40
Han är fan bara för mycket! xD
You remind me of school on a Sunday, No class
/Pick It Up- Redman

2007-05-23 21:51
innan ni snackar så borde ni veta att låten är gammal, den e efter att  suge blev skjuten o det var längesen. 

piru luv har rätt det var killarna som sprang inte game, tillomed en blind hade sett det :D

dissa jay z e inte smart , men game e faktist riktigt bra rappare på att dissa, så tro inte at jay tar det lätt

2007-05-23 21:56
fy fan va soft låt :)
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat

2007-05-23 22:06
haha de var juuh för fan game som blev rädd och sprang, dom började rycka med kameran enbart för att game skämdes och bad sina bodyguards ta kameran ifrån dom.
Klockor Till Salu! [email protected]

2007-05-23 22:46
The game is the shit!

2007-05-23 22:46
Tycker det här var rätt fett för att vara Game. Beatet var ett av de bästa Dre beat jag hört på ett tag (inte gilalt så mycket han gjort på senare tid).

Om inte annat skall han ha fem poäng för att ha gjort ngt lite anorlunda med en disslåt. ggGörs så många nuförtiden att det här var lite kul att höra.
Legion=sötast

2007-05-23 23:02
D_Style 

komigen nu mannen vfan, hur skulle game soringa ?

hans bil var där han stog, om han hade sprungit nu , vfan stog hans bil på samma ställe för ? man såg ju tydligt att det var london pojkarna som sprang, games kompisar skulle ju ta kameran , så vfr skulle dem springa ifrån dem ? istället för att springa mot den ?

det var london pojckarna som sprang för att dem inte skulle bli av med kameran

2007-05-23 23:46
vf dissar han suge?

2007-05-24 01:07
game höll på och skita ner sig när dom stog vid hissen och shiiet, Dom du kallar kompisar är hans fucking bodyguards och dom är halvt galna och inget att jiddra med. Game visste att han hade skämt ut sig själv därför han ville ha tag i kameran, plus att dom jiddrade som fan men games kompis i hallen där uppe. haha Game the big bad wolf !
Klockor Till Salu! [email protected]

2007-05-24 03:55
Roligast är ju att alla sitter här och pratar som dom stog brevid när allting hände.
Fucka ur!

2007-05-24 07:04
kan inte någon länka till videon så alla kan stå brevid när allting händer..

2007-05-24 09:52
som jag sa så är låten gammal.
SKU - SKU - SKULASON!

2007-05-24 10:34
det är ett faktum att game och hans crew drog till bilen, alltså dom stack, man hör slash och mike glc skrika roll out pussy och mer, skönt nog är inte uk akterna sådana som direkt ljuger om saker som kanske andra stora us akter gör ibland, grinch ifrån slash var på väg att hugga dom, och slash är ifrån birmingham som är värre än london, slash är egentligen ett gäng som rappar för att fixa det för sig, men krig pågår fortfarande emot blood brothers som oxå rappar och reppar en annan del i birmingham

ang beskydd/protection avgift för us akter när dom kommer till uk så är det väl möjligt, vet dock inte hur och varför, vem ska dom betala, faktum är fortfarande att det finns en del stora artister ifrån usa som har blivit rånade etc i england, aldrig hört om ngt sådant i resten av europa

och jag pratar aldrig om sådant jag inte är säker på, det vet vissa här på whoa, får väl fixa slash intervju åt er framöver för att befästa sanningen, game och black wall street ville ej ha bråk med slash, vem skulle vilja ha det?!

2007-05-24 10:59
50 tjännar pengar även på cam'ron
YeeeY YeeeeeeeeeeeY

2007-05-24 12:27
mayornas P33 men vadå fixa en slash interjuv? klart han säger att han inte va nån pussy å sprang....fixar ja en game interjuv kommer inte han att säga att han e pussy som sticker heller.....idiot

2007-05-24 12:40
fan vilken tung låt....helt övergrymt beat

2007-05-24 12:58
kvittar vad gayme säger, fiddy har så mycket pengar att vi inte kan tänka oss. Han har och kommer att sälja tusen gånger mer skivor än game. Så game kan hata hur mycket han vill.

Om han verkligen är en man så borde han åka till 50 och ta det med honom personligen men han gör det över låtar vilket endast betyder att han gör det för hype.
Det verkar nu som att hela games image är dissar mot 50 cent, det är så man känner till game nu i tiden.
Innan va han en vanlig rappare,  nu är han endast känd som besatt av 50 cent.  Jävligt sorgligt måste jag säga.

2007-05-24 14:15
En liten tanke bara, om låten är så himla gammal typ 2005 som många säger? Varför la då kingsize upp den i en artikel nu för?

Är det folk här som har virrat till det eller är det kingsize som är totalt efterblivna?

Låter ju totalt ologiskt att kingsize ska slänga ut en skit gammal låt i en artikel när kingsize är en nyhets tidning?

Detta står i infon på låten som jag laddade ner ovan iaf.

Unknown Album (5/7/2007 8:44:33 PM)
Fucka ur!

2007-05-24 14:29
Game är en sociopat men diggar honom änndå.
PS. Your cunt is in the sink

2007-05-24 14:46
kingsize har antagligen snappat upp nyheten från någon blogg och inte läst mellan raderna och trott att det varit en ny låt.
SKU - SKU - SKULASON!

2007-05-24 14:59

Game har haft en fjärilstatuering, det är ungefär där diskussionen om han förtjänar någon typ av respekt tar slut. 

godnatt 

R.I.P. Big Moe

2007-05-24 17:10

the game flyttade ju till geffen records för att undvika att 50 skulle tjäna på hans skivor och det är the documentary som han tjänar på och den är gammal nu och lär inte sälja så mycket längre!

Biz P1

yeah right

2007-05-24 17:32

backar man ett bråk när man kommer ifrån ghettot så snackar man ej om det, därför hör man ej game säga ngt om detta i london, kan dock även bero på att han inte bryr sig om england, men skulle det vart ngn i usa han bråkade med så skulle hans mun springa 100 km i timmen eller?!

samma gäller slash, skulle dom ha backat så skulle dom ej heller visa inspelningen eller berätta om det, saken var att dom var där i helt fredliga avsikter och diggade väl game fram tills han bänga sig, deras motto är stay loyal and stay humble...

diggar bådas musik, dock är det ingen hemligt att jag är pro uk rap, men jag bara state the facts ok, bara att acceptera...

sen när det gäller beskydd i england för usa artister som kommer dit som ngn nämnde längre upp så finns en notis på www.rwdmag.com om att nas tydligen begärde beskydd/livvakter under hela sin vistielse inkl konsert i birmingham senast, det skulle även ses till att trafiken flöt på och ej stannade under alla bil resor gjorda där, kan bero på ryktet birmingham har och att historien visar att många usa/jamaica rappare blivit rånade, hotade och påslagna när dom vart över, guld/platina earn u stripes tydligen...

ja ja, nu vet vi allt, behöver berätta mer, one love fools!!!

2007-05-24 22:10
låten är en av 6 leftovers från dr advocate, där game hade dre beats. dfr så e den gammal

2007-05-24 22:33
picasso ehh jo,, 50 har deal med youtube camron spela in sin video från youtube ,, 50 tjännar pengar på deras "beef"
YeeeY YeeeeeeeeeeeY

2007-05-24 22:46
-Biz P1
Word! hahahahah

2007-05-25 00:13
picassoäpple 

nja inte riktigt..  game har fortfarande kontrakt med g-unit.. han ändrade bara bolag... men det spelar juh ingen större roll eftersom han skrev under ett kontrakt som säger att g-unit ska få en viss mängd av pengarna han tjänar... sen hur länge det varar eller hur många skivor han måste släppa inan han blivit av med g-unit ver jag inte..
Digg this!

2007-05-25 09:11
sherifo P19

källa ?
SKU - SKU - SKULASON!

2007-05-25 12:31
The game är inte och har aldrig varit kontrakterad med G-unit, han var bara en medlem i gruppen och hängde med dem, men han skrev inte kontrakt med dem som banks och buck, enda förbindelsen han hade var genom interscope

2007-05-25 13:05
IllicitMuzikGBG P33

Ja men vem fan vill rana Nas liksom, det ar ju Nas :)
Shuu

2007-05-25 13:07
TopDogz147 P17

ja så trodde jag också att det var.
SKU - SKU - SKULASON!