Konsertbesökare
2007-05-17 01:34
Vilka anser ni vara söderns bästa rappare?
Som rubriken lyder, vilka anser ni vara söderns bästa rappare/rapgrupp? Har själv UGK, Devin The Dude, Z-Ro, Scarface (Geto Boys), Outkast, Lil' Wayne, T.I. och Slim Thug som mina absoluta favoriter.
en av de bästa enligt mig är/var soulja slim (rip), men finns många andra bra som tex lil real one mm
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
Det känns som att jag har hört för många för att göra nån form av rättvis lista, men ett par namn som är värda att nämna är K-Rino, Project Pat och B.G. Det är enligt mig tre rappare som tagit sin stil till den högsta nivån.
Redline!
Producent
2007-05-17 09:37
Scarface, Devin The Dude, Ludacris, Andre 3000
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Cee to the fuckin loo samt André
U only scared to die when u ain´t living right- T. Kweli
Killer Mike
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Young Buck Scarface Lil' Wayne
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Young buck, Lil Wayne, Lil flip, Ludacris, scarface
Omae wa jowai
wayne, killer mike och andre 3000
I'm like the fly Malcolm X, buy any jeans necessary. http://idonthaveenoughsneakers.blogspot.com/
Buddy: Det räknas till södern
Konsertbesökare
2007-05-17 11:57
Well, visste inte att Little Brother räknades till south, diggar de rejält. Synd bara att 9th wonder lämnat gruppen. Hur kunde jag glömma Cee-Lo från Goodie Mob, big tabbe!
Scarface , K-Rino , L.O.G. , Z-Ro , Bun B
RIP DJ SCREW
Z-ro,Trae,Bun-b.Pimp-C,Chamillionaire och Lil' flip
These rappers think I'm worried bout' a punchline, I show more purpose than thier whole carreers in one line
Konsertbesökare
2007-05-17 12:55
Devin the Dude Killer Mike K-Rino Ludacris Lil Wayne Z-Ro Scarface Andre 3000 osv.
Lil Keke Fat Pat H.A.W.K Eightball Al-D Botany Boyz Scarface UGK Street Military Dirty 5th Ward Boyz Al Kapone Lil Boosie E.S.G TRU Devin The Dude Guerilla Maab Big Mello UNLV SPM Mr. Lucci Tom Skeemask Slim Thug namedropping yooo...
Säger bara: WRECKSHOP RECORDS RAP-ALOT-RECORDS thats IT!
The Young Phenomenon...
Allt som är choppas & screwad.
Killer Mike Outkast Skillz Younge Jeezy Slim Thug Bubba Sparxxx
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Scarface, Bun B, Outkast, Ludacris, Devin the Dude & Z-ro
Shuu
Geto Boys, Outkast, Goodie Mob, Devin The Dude, Skillz... Killer Mike kanske. Ludacris har tyvärr gått ned sig för mycket enligt mig. Inte släppt ett bra album sen Word Of Mouf. Alltid bra gästverser dock. Förstår inte hur man kan nämna Slim Thug i samma andetag som Scarface. Skam. Lil' Wayne, UGK och T.I. är ok/bra, men så sjukt överskattade.
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
Förstår inte hur man kan nämna Slim Thug i samma andetag som Scarface. Skam. Lil' Wayne, UGK och T.I. är ok/bra, men så sjukt överskattade.
Shuu
Konsertbesökare
2007-05-17 15:54
UGK sjukt överskattat? Skam att du ens nämner det Eccan.
Förstår inte hur man kan nämna Slim Thug i samma andetag som Scarface. Skam. nu tycker jag förvisso att scarface är många klasser bättre än slim thug, men jag misstänker att du inte har lyssnat särskilt mycket på mr. thug. han har gjort en hel del jävligt bra musik, även om han är dödstrist numera Lil' Wayne, UGK och T.I. är ok/bra, men så sjukt överskattade. UGK? sjukt överskattade? ok...då vet vi
Bun B nämns ofta som en utav de bättre i dagsläget, av alla olika människor. Men Trill var rätt ointressant och gästverserna blir jag inte alls lika imponerad av som alla andra verkar bli. Det är en anledning till min åsikt. Även Pimp C och UGK som grupp brukar folk proppsa lite mer än vad de är värda enligt mig. Men som sagt... De är inte dåliga. Så "sjukt" överskattade var kanske att ta i.
Little Brother fo fuck sake
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Ro
http://www.myspace.com/cliq75 "LVT baby baby!"
Deacon The Villain & Cee-Lo
On a average night im likely to stab a fag with a knife/ That's when im chillin' imagine when im mad what it's like/ -Saigon
e med Eccan på UGK saken, även om dem är sjukt bra så är de överskattade
These rappers think I'm worried bout' a punchline, I show more purpose than thier whole carreers in one line
en annan är t-rock (atlatan/former hypnotize mindz), fet mc...
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
Raheem Scarface T.I. Deacon The Villain
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
Alla som nämner Cee-lo, tycker ni han fortfarande levererar? Enligt mig var hans senaste soloplatta var sämre än bajs och Gnarls Barkley ska vi inte ens tala om.
Redline!
säger young buck.. och little brother då också, off course.
don't watch me, watch yourself
Little Brother lätt!
Beat the odds like an abusive freak show owner
Mannie frizzle helt klart..
Crüel town, it's a Crüel town...
Hm, är förvånad att så många listar LB som bästa rappare... För mig var LB alltid about 9s beats. Visst, de är helt OK, men inga fantastiska MCs. Inte som Skillz iaf!
Buddy: Ja, jämfört med dom här klyschiga "dirty south"-artisterna är LB gudar på micken, visst. Men Skillz då? Skillz!
LB är överskattade rappare, ja. Likaså Supastition. Duktig, men blir jävligt lätt tråkig och ointressant. Skillz håller jag med om dock. Jag har nog de flesta släpp och det är väldigt mycket kvalitet. Men vill ha ett till riktigt album... Mixtapes, samlingsbootlegs och dylikt håller inte riktigt i längden. Fantastisk textförfattare. Alltid något som fångar min uppmärksamhet. Humor, rim, punchlines, storytelling, teman... Alltid något tilltänkt och intressant. Ingen dålig floware för den delen heller.
BuddyLove P23 Jag vet inte...
I "rätt kretsar" här på whoa och lite andra ställen på nätet så hör jag rätt ofta om att han är så jättebäst och SÅ bra är han ändå inte.
Är nog både The Deadline och Chain Letters jag hört och han är ju absolut inte dålig, men min uppmärksamhet försvinner väldigt lätt från hans musik.
Gör det!
Skillz är skillz helt enkelt.
Börja med "From Where???".
(Då under namnet Mad Skillz)
Scarface & Supastition.
At the gates of Eternity...
Nej, är "7 Years Of Bad Luck" och "Chain Letters" som jag lyssnat på. Kan ha hört "The Deadline" med. Inte säker. Hursomhelst... Min åsikt kvarstår.
Kolla in skitfilmen Skeleton Key, grymt bra söderngung i soundtracket!
U only scared to die when u ain´t living right- T. Kweli
BuddyLove P23 "Rätt kretsar" är väl just underground-folk och folk som är inne på det lite mer jazziga och tillbakalutade stuket som Supa kör.
Det är klart att han inte är överskattad av Dipset och G-Unit-heads... Främst med tanke på att majoriteten av dem inte ens hört honom. :)
Handlar
lite om det monotona hos Supastition, ja.
Jag gillar ändå Guru och Rakim rätt skarpt, men tror det kan vara så att Supa saknar lite av deras pondus och någon form av karisma som de ändå har.
Fortfarande... Han är duktig. Det säger jag inte alls emot.
Men det är något jag inte kan sätta fingret på helt som gjort att jag helt enkelt inte fastnat för hans plattor fullt ut.
Ska nog försöka ge honom några till chanser någon gång i framtiden.
Håller med dig om Papoose med :)
Han är också överskattad.
scarface devin the dude outcast bun b t.i
Hur kommer det sig att så många som säger sig gilla Outkast inte ens kan stava till deras gruppnamn?
ingen som nämnt cunninlynguists? :(
That nigga named luuuda! Hans texter är fan sjukt bra och igenomtänkta, inte lika segt som det mest från södern osv. Och hans freestyles dödar!
Jesus loves you, but i still think your'e a cunt!