Nas Topp 10
Vill gärna se er åsikt om vilka som är nas 10 bästa låtar. Här kommer min topp 10: 1. Memory Lane Är i min åsikt inom topp 10 bästa hiphop låtarna genom tiderna. En hel gjuten låt. Nas hungriga röst och poetiska texter blandat med ett otroligt läckert beat resulterar i bland det bästa låtarna någonsin. 2. N.Y State Of Mind Ett ruggigt hårt Premier beat där Nas lägger bland de bästa verserna hiphop världen har skådat. Det blir varken hårdare eller mer street än så här. 3. The Message Beatet och texten skapar en sån otroligt grym stämning i låten. Otroligt grymt beat. Nas låter hård som fan, jag bara älskar hans delivery i denna låt. 4. The World Is Yours Det är så här riktig HipHop ska låta. Sjukt snygg låt. Flera legendariska rader, en riktig klassiker helt enkelt. 5. Book Of Rhymes Nice tema och Nas överträffar sig själv med några rader. Alchemist ligger bakom detta sköna beat som passar perfekt till temat. 6. Nas Is Like 7. Life's A Bitch 8. Represent 9. Dance 10. Let There Be Light
Halftime Diskutabelt den bästa raplåten genom tiderna. Allt från text, flow till beat är felfritt.Represent Tycker att Dj Premier var som allra bäst i hans mid-90's minimalism period. Ett av mina favoritbeats. Nas ger mig rysningar.Memory Lane Underbar Reuben Wilson sampling som Nas otroligt nog dödar. .. Fuck it haha, kommer bara skriva om varje låt på Illmatic. Top-10 post-Illmatic (räknar inte låtar Nas gästar på). 01) The Message 02) Suspect 03) Affirmative Action 04) Purple 05) Nas is Like 06) I Gave You Power 07) 2nd Childhood 08) You're Da Man 09) One Mic 10) Blaze A 50
PS. Your cunt is in the sink
Konsertbesökare
2007-05-15 01:07
1) N.Y. State Of Mind 2) It Ain't Hard To Tell 3) Represent 4) Halftime 5) The World Is Yours 6) One Love 7) The Message 8) I Gave You Power 9) Doo Rags 10) Drunk By Myself
If i Ruled the World, Represent, NY State of Mind, The Message, One mic, Got yourself a Gun, Made You Look, Halftime, InBetween us....gillar låtar från både the old days o dem mer kommersiella
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Orkar inte lägga upp nån top 10 lista, men nas är riktig tung, låtarna ni nämnde också ;D bli nog för den delen nån liknande lista som ni drar upp! men varför har ni inte med Get down? eller jay z dissen Ether? klockrna båda 2!
BAHA!
Konsertbesökare
2007-05-15 01:17
The Message är en otroligt fulländad raplåt som kan användas som mall till all östkusthiphop för all framtid. beatet med loopade slingan, scratchhooken, storytelling och lyricism östkustporr typ
förutom nämnda get down shoot em up rewind what goes around nothing lasts forever nas is like
shit... frågan e bara vilka låtar från Illmatic ja ska ta bort från listan för att ge utrymme åt Nas Is Like, Street Dreams och If I Ruled the world
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Werya ... "We're in Love"
PS. Your cunt is in the sink
1 it ain't hard to tell 2 halftime 3 memory lane 4 represent 5 n.y. state of mind 6 the world is yours 7 made you look 8 life's a bitch 9 nas is like 10 black zombies
Fuck Batman and Robin, I'm robbin with a bat man... http://boegballe.tabulexnet.dk/
förutom hela illmatic så är pete rock future flavas remixen på street dreams helt sjukt bra.
1. It Aint Hard to tell 2. The World is Yours 3. Memory lane 4. Halftime 5. The Message 7. Nas is Like 8. One Love 9. N.Y. State of Mind 10. Lifes a Bitch 10 helgjutna låtar.
The absence of evidence is not the evidence of absence
Konsertbesökare
2007-05-15 10:32
1. Memory Lane (Sittin' In Da Park) 2. Halftime 3. Represent 4. NY State Of Mind 5. One Love 6. It Ain't Hard To Tell 7. Nas Is Like 8. Take It In Blood 9. Ether 10. Purple Tracks that just didn't make the cut: Made You Look / Black Zombie / I Gave You Power / The Message / What Goes Around / Come Get Me
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
det är 10 låtar på illmatic väl? förutom illmatic-låtarna är detta hans topp tio: the message one mic doo rags nas is like mad you look ether if i ruled the world new world the essence (az) got yourself a gun
http://wifebeaterlove.blogspot.com
01 Halftime 02 The World Is Yours 03 NY State Of Mind 04 Nas Is Like 05 Life's A Bitch 06 Made You Look 07 One On One 08 Represent 09 Affirmative Action 10 Black Republican
Illmatic aside! One Mic What Goes Around Affirmative Action Let There Be Light Made You Look Black Zombies Nas Is Like The Message Live Now These Are Our Heroes PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"
Måste säga Blunt Ashes också! Låter är väl hyfsad men jag kan inte sluta lyssna på den... PZ
ska göra lista när jag kommer hem och sitter med plattorna i handen. men det skulle utan tvivel bli en grym blandskiva.
skriv kort, helst inte alls
It aint hard to tell The world is yours nastrdamus memory lane 2nd childhood The message life's a bitch Got yourself a gun Halftime you're da man
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
nastradamus? är du galen pojk?
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
hjust det fan, jag glömde what goes around!
http://wifebeaterlove.blogspot.com
Your welcome jakpuk!
Skribent
2007-05-15 15:22
01 The World Is Yours 02 It Ain't Hard To Tell 03 N.Y. State Of Mind 04 One Love 05 Halftime 06 Represent 07 Memory Lane 08 Dance 09 Life's A Bitch 10 The Message
N.Y. State Of Mind One Mic Represent Memory Lane The World Is Yours Lifes a Bitch The Message Street Dreams Eather
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
kan inte i ordning, men 10 av hans bästa ja kan komma på nu. 1.one love 2.purple 3.momory lane 4.2nd childhood 5.i gave u power 6.take it in blood 7.the world is yours 8.half time 9.your the man 10.my way omöjligt att lista 10 egentligen...rewind är riktigt fet också, med taknke på den feta texten..å massa andra.
lurade tre och försvann
01: The Genesis 02: N.y. State Of Mine 03: Life's A Bitch 04: The World Is Yours 05: Halftime 06: Memory Lane (sittin' In Da Park) 07: One Love 08: One Time 4 Your Mind 09: Represent 10: It Ain't Hard To Tell
jagvillocksåhaenblog.com
Förutom Illmatic och dom han har gästat på: 01. Nas Is Like 02. I Gave You Power 03. N.Y State of Mind Pt. 2 04. The Message 05. Poppa Was A Player 06. 2nd Childhood 07. You're Da Man 08. Puple 09. One Mic 10. Doo Rags / Project Windows / Ether Typ..
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
Nas & MF Doom - Life We Chose är också en favorit men den får man väl räkna som Dooms låt, annars hade den petat det mesta.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
1. N.Y. State of Mind
2. The World is Yours
3. Halftime
4. It Aint Hard to Tell
5. Memory Lane
6. Represent
7. Life's a Bitch
8. Nas is Like
9. The Message
10. One Mic
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
it aint hard to tell it aint hard to tell it aint hard to tell it aint hard to tell it aint hard to tell it aint hard to tell it aint hard to tell it aint hard to tell it aint hard to tell it aint hard to tell
Stukad Äntligen någon som gillar N.Y. State Of Mind Pt. II bättre än ettan.
Beat the odds like an abusive freak show owner
Eller iallafall gillar tvåan :P
Beat the odds like an abusive freak show owner
har ingen direkt ordning på dessa...detta är bara de 10 låtar jag tycker är bäst med den bästa 1) One Mic 2) Life´s a bitch 3) It aint hard to tell 4) Halftime 5) Thugz mansion 6) Nas is like 7) Cant forget about you 8) The message 9) Ether 10) If i ruled the world
JKIBMM
KLart inte det är i klass med Illmatic, men jag gillar Streets Diciple faktiskt. :(
www.projectedwin.blogg.se
Gör lista senare. Men HEAVEN!
represent x10
goda nyheter från uncle ben's spännande värld!
N.Y. State Of Mind Memory Lane(Sittin' in da park) If i ruled the world You're Da Man 2nd Childhood One Mic My way Purple Made you look A message to the feds, sincerely, we the people Inte i ordning eller definitiv på nåt sätt, men så får det bli
tänkte rekommendera it ain't hard to tell demoversionen. kolla stretch armstrongs blogg
här . mycket bra sida för övrigt med en hel del gamla klassiker
fan de e många som glömmer Dance. fett skön låt ! :)
hela Illmatic, från andra skivor finns de flera bra, rewind, one mic, 2nd childhood, ether, just a moment. Sen från nya skivan tycker jag black republican och who killed it? är bra. Vad tycker ni andra om den sistnämnda? Har för mig att någon från rollingstone sa att det var hans sämsta låt någonsin. Personligen tycker jag att den är speciell men sjukt bra.
Alla är bra!:P håller väl me på de mesta i det första inlägget, förutom dance å let there be light... Carry on Tradition e en grym låt, helt klart bland topp 5! möjligt att One Mic oxå tar sig in på topp 10...
1. Represent .................. .................. .................. 2. Take it in blood 3. NY state of mind 4. What goes around 5. One mic 6. The message 7. Doo rags 8. Get down 9. New world 10. Nas is like Represent är överlägsen etta, annars väldigt jämnt