I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Saigon - The Greatest Story Never Told (snippets)

Utländsk Hiphop - Allmänt

2007-05-06 22:27

Saigon - The Greatest Story Never Told (snippets)

Snippets

Vad tror ni om skivan?

"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ

2007-05-06 22:32

hmm en del tveksamma beatval... men även ett par tunga, undra om den sista var ett premo-beat

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-06 23:52
Fan, det här lät ju inte så bra som man hoppats, jag som sett fram emot skivan bra länge... Verkar som han fått för sig att rappa på många snabba beats, vilket är synd, för han låter bara jävligt stressad. Han borde hålla sig till långsamma beats.
Producent

2007-05-07 10:55
Eller hur. låter bra men lever inte upp till förväntningarna. Men skivan kommer säkert också att växa.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Manager

2007-05-07 13:47
Decent.

/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-05-07 13:55
När kommer skivan?
IKON THE FUCKING HOLOGRAM!
lots of love for Cleeas "Raggi"

2007-05-07 14:07
"The Greatest Story Never Told

In stores July, 31st

Fort Knocks Entertainment/Hip Hop Since 1978/Abandoned Nation/Atlantic Records

Executive Producer: Just Blaze

Guest Appearences By: Jay-Z, Trey Songz, Q-Tip and more...

Production By: Just Blaze, Kanye West and more..."

2007-05-07 16:50
Inte det minsta imponerad faktiskt.

2007-05-07 16:50
Nej, jag vet. Men man kan ju alltid gå å hoppas på nått i stil med Warning Shots.. ;)

2007-05-07 16:52
hans äldre grejjer e 1000000 ggr bättre
On a average night im likely to stab a fag with a knife/
That's when im chillin' imagine when im mad what it's like/
-Saigon

2007-05-07 18:02

Jag blev också en smula besviken på beatsen och det lilla man hörde av Saigon imponerades jag inte så mycket över. Ah well, det är bara snippets, vi får se hur det låter när skivan väl droppar.

Tror skivan kommer låta mer som Return of the Yardfather än hans tidigare grejer tyvärr. ROTYF är tung som fan, but it ain't got shit on Warning Shots och Abondoned Nation tapsen.

"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ

2007-05-07 18:06
mhm....vi får hoppas att warning shots stucket kommer på dom låtarna vi inte hör förens de släpps
Wanna brawl dog my team love the sports<br> 26 november kulturhuset

2007-05-07 19:18
Tycker det låter riktigt bra... ngra tveksamma beatsval..

2007-05-07 19:24
Får joina dom som inte är jätteimponerade av snippetsen. Men Saigon har inte gjort mig besviken hittills, så jag litar på honom. Ser fram emot att få höra det färdiga resultatet som fan.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2007-05-07 21:29
Den skönaste låten verkar ju vara den: "Clap your hands if you're tired of hearing gunshots or hearing news about who got popped by another black man or not a white cop" gillade de raderna f.ö.
Men jag tyckte det lät riktigt bra. Enkelt köp.
Roc Nation Invasion! 19/7 - 2008
Producent

2007-05-07 21:56
Jag hoppas att Alchemist är med på skivan också. Jag hörde för länge sedan en intervju på någon webradio med Saigon & Just Blaze, de låtarna man hörde där var jävligt grymma. En var "Saigon Theme" en annan var lite asiatiskt/orientaliskt stuk, lite flöjter & vågor i introt, väldig mellow har jag för mig.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.