Shuko - The Foundation (Hosted by Heltah Skeltah)
måste bara uppmärksamma detta mixtape. först och främst är shuko tysken som proddade 3 låtar på army of the pharoahs - the torture papers (battle cry, all shall perish och silence and i). så många av er har hört honom men jag känner att han inte får den uppmärksamhet han förtjänar. hans beats är så jävla tunga att min baslåda nästan spränger mina fönster. och som ner ser på låtlistan så har han feta rappare som behärskar beatsen.
inte en enda låt på hela plattan är dålig varken beatmässigt eller rapmässigt. favoriterna är nog Saigon - Out There, Frank B - What Happened? (Remix) och Talib Kweli & Rakim - Subway Surfing!
01 Intro by Heltah Skeltah 02 Out There feat. Saigon 03 What Happened? (Remix) feat. Frank B 04 Be So Cold feat. Dre Robinson, Jae Millz & Papoose 05 Subway Surfing feat. Talib Kweli & Rakim 06 You Wanna Test? feat. Bekay 07 Outta Ya' Dome feat. Born Unique, Bad Seed & Canayda 08 Angels of Death feat. Outerspace Immortal Technique 09 All Out (Remix) feat. Big Noyd, Phil da Agony & Krondon 10 Give It Up feat. Doujah Raze 11 Battle Cry feat. Jedi Mind Tricks presents: Army of the Pharaohs 12 Super M.C.s feat. Bekay, Graig G & Mr. Met 13 Freestyle feat. Shabaam Shadeeq 14 Midnight Madness feat. Heltah Skeltah 15 Always feat. Soulstice 16 Rock Solid feat. Wade Waters & Cuban Link 17 Dirty Dirty Remix feat. Old Dirty Bastard & Rhymefest 18 Supah/Outro feat. R.A. the Rugged Man
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
|