attack the wack! attack the wack!
Haha. Woooooooooooooooooooooooord. Ah, var kommer det där ifrån? "Attack the wack, attack the wack..." Det är typ från Lootpack plattan eller nåt.
Hur kommer det sig att ingen stockholmsklubb nappat?
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
De låtarna han spelade i Göteborg som var från den nya plattan höll jävlit bra klass. I september verkar plattan droppa, jag antar det eftersom han sa det några gånger under konserten.
Keep crushin'!
Percee_P-Watch_Your_Step_(Feat._Vinnie_Paz_And_Guilty_Simpson)-VLS-2007 Osv..
Ojdå..
Vågar man lyssna eller ska man vänta på skivan. Blir väldigt svårt :)
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
Haha, jag kan då inte hålla mig!
Hur låter det då?
Gör madlib bra ifrån sig?
http://www.bbc.co.uk/1xtra/blakey/
Där går den att lyssna på, en bit in i programmet.
Lyssnar på den nu.. Vinnie Paz var faktiskt över förväntan, annorlunda flow än vad han brukar ha, Percee P är som vanligt sjukt fet och Madib gör riktigt bra i från sig enligt mig. Beatet låter lite dirty/gritty... Och uhm.. Guilty Simpson's vers lät väl okej, pallar inte lyssna ordentligt just nu. Detta var bara first impressions av mig, kanske ändrar åsikt om något senare.
Hur långt in i programet är låten.. jag hittar inte :/ 19 dagar kvar!! längtaaaar!!
I'm breakin hottie hearts, niggaz drop when my shotty sparks/ It ain't no food in my fridge; just body parts/ - Big L
Philosofen P17 19 dagar? :) Han sa tidigast september under spelningen i Göteborg förra veckan, så dom där 19dagarna vi snackat om kan folket nog skrota.
Keep crushin'!
fuck.. har det blivit ännu mer försenat?.. jag går och dränker mig!
I'm breakin hottie hearts, niggaz drop when my shotty sparks/ It ain't no food in my fridge; just body parts/ - Big L
Tycker jag hittar olika informationer hela tiden. Han sa i september under spelningen. Det står dock augusti på deras hemsida, med ett frågetecken som exakt datum. Huvudsaken är dock att det kommer snart. Sen kan jag inte riktigt förstå folk som tankat det, eller en låt eller vad det nu är. Har ni missat hela poängen med att få hem den och lyssna igenom skivan.
Keep crushin'!
Jag brukar nästan aldrig klara av att hålla mig när låtar läker.
Dock försöker jag alltid extra hårt när det är ST-släpp, och det ska jag även göra denna gång :)
Advancen har läkt tydligen. Har dock inte hört den..och har inga planer på att göra det heller.
Hm, plockade upp Watch Your Step tolvan. Måste tyvärr säga att den är KLART sämre än de två tidigare...
Advancen ska tydligen ha grymt jobbiga röster på sig...Förståligt nog...
kommer nog bli fet, men inte lika fet som guilty simpson's platta! :p
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
Sugit nog bara CD, upptäckte jag nu.
Keep crushin'!
"Don't need a copy of Microsoft Office to Excel... Word."
Hoho nice. Men det är väl ganska officielt att hans släpp inte kommer förräns slutet av året om jag inte minns fel. Mixtapet man kunde köpa av honom i Göteborg efter deras konsert var föresten kickass. Riktigt smutsigt och skyldigt precis som det ska vara när det kommer till Simpson.
Keep crushin'!
Kanske bara CD på fatbeats, men på
ughh kommer man kunna köpa lpn!!!
Nej vafan
fatbeats har ju också pre-order på skivan!
Nu är dollarn så sjukt låg att det är helt poänglöst att beställa skivor från Sverige iofs.
Jag tänkte mer på folk som kanske inte har möjligheten att kunna beställa från USA iofs.
Så jävla skabbit, skivan släpps den 13 i USA och jag åker hem den 12. Hade varit mer behändigt att köpa den än att beställa den.
Keep crushin'!
Ska bli gött att köpa lite vinyl där Percee P själv är huvudpersonen, för omväxlings skull. Han är värd det - no doubt!!!
Kommer inte "THE D" med på Guilty Simpsons platta? Den man kunde lyssna på på hans myspace sida? Något av det fetaste beatet som måste vara J Dilla?
efter att ha lyssnat igenom den så känns den inte bra alls, låten med diamond d är bra, men hela madlibs sound känns så utdaterat just nu
Det låter märkligt, Madlib har nämligen fått extremt bra betyg i olika musikmagazin/siter för hans beat till Percee P på Perseverance. Trevligt att du laddar ner föresten, du borde hyllas världen över.
Keep crushin'!
haha...madlib har kört samma grej i 4 år, suck. och deez nuts till musikmagasin/siter.
Madlib har kört samma sak i fyra år? Nu får du gärna utveckla dig då han har minst sju olika projekt avklarade under den perioden, och alla har olika influenser.
Keep crushin'!
Hehe, Madlib är alltså ute nu och gör samma sak som för 4 år sedan? Bäst att vi hittar en ny producent som för tillfället är på tapeten då!
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
"madlib har kört samma grej i 4 år"
Håller jag absolut inte med om. Madlib är ju snarare en av få producenter som ständigt har nya influenser, vilket oxå hörs på hans varierande sound när det gäller beats.
Jämför t.ex. Shades of blue med Further adventures, Jaylib, Madvillainy, Liberation eller Sound Directions: The funky side of life, så märker du nog oxå det.
pallar väl inte riktigt att diskutera min åsikt här om madlib men allt sen typ madvillainy har varit nån loop med nån kompressor uppdragen till max så det blir en jävla röra av allting som är jobbig för öronen
Han har väl precis som alla andra producenter ett eget sound som känns igen. Inget unikt eller konstigt med det.
min poäng var ju då att han inte bara körde sånt förut, och nu har det gått ett tag med samma grej så han borde förändra sig igen, har tröttnat på röran.
garyowens, alla album jag nämnde har kommit 03-07.
lyssnar på retail just nu.... Ingen "instant-classic" men ska lyssna in mig ordentligt..
Perseverance var bättre än förväntat! Riktigt bra faktiskt!
så det blir en jävla röra av allting som är jobbig för öronen det dar ar nat min mamma skulle saga bara for att hon inte ens bryr sig . Och jag skulle inte reagera men om man nu tagit sig tid for att ens fatta vad Madlib gor och saga nat sant nar Madlib kan vara mangfalden sjalv ar ju bara det dummaste sen nan gifte sig med berlin muren.
det dar ar nat min mamma skulle saga bara for att hon inte ens bryr sig . Och jag skulle inte reagera men om man nu tagit sig tid for att ens fatta vad Madlib gor och saga nat sant nar Madlib kan vara mangfalden sjalv ar ju bara det dummaste sen nan gifte sig med berlin muren. ja just det, jag är ju en gammal tant som inte orkar med den där hemska hip-hop musiken. eller så låter vissa (kanske de flesta på senaste tiden) som om en dagisklass har suttit och dragit i varsin ratt i studion. tycker bara inte det där kompressorpumpljudet var så fantastiskt att det borde få vara med på varje beat han gör.