Skribent
2007-03-17 23:47
Latest news on Big L's new album...
"With the tragic slaying of New york rapper, Big L, many of fans haven't been able to view the true side of him, after the big picture, loyal friends of the decreased rapper have went to the vault to find new unreleased tracks.His manager and partner in Flamboyant Entertainment, Rich King talks about the album. "We have remastered them to a quality that would seem like he was here today, its going to be a two disc album with 24 tracks, aint gonna be no huge list of appearances or remix of tracks, the only people who will be on the album will be the folks that Big L knew and loved, its going to be what big l wanted", the only confirmed producer DJ Premier, explained more about the album. "The title will be "Real Legends Never Die", we tried to have the album feel like Big L was really there, so it won't feel like we just put random tracks and thats it, it really has a Notorious B.I.G Life after Death feel to it, the three final tracks are in my opinion, the most saddest and depressing tracks ever heard, a side that people never got to see from him. The first single will be out in May and its called "Do you see me?", a track that represents Big L himself, a very powerful track. We are still working on a date for the album but I promise the fans of Lamont Coleman aka Big L, that it will be released in 2007." damn, detta är vad man vill höra, kan inte vänta längre!!!!
the only people who will be on the album will be the folks that Big L knew and loved Det gillas. Aja, jag ser fram emot plattan riktigt mycket! Nice med 24 spår! Ett måste-köp.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skribent
2007-03-18 00:00
^word, glömde skriva.... källa: www.allhiphop.com
Skönt med en update! Längtar efter skivan som fan. Den kommer säkert bli asfet. R.I.P. Big L.
oh nej, ska inte diddy och nelly va med?:(
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
nämen seriöst nu, big l och primo kan inte bli annat än bra. om big l hade levt nu och gjort ett eget nytt album med primo.. fyfan asså
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Fyfan va jag ser fram emot detta. hoppas mina förhoppningar :P haha blir bekräftade. Ska spela Big L hela dagen bara för d!
hiphopens flamma brinner fortfarande, detta är ett måste i skivhyllan, med premo bakom spakarna så kan detta inte fela någonstans...
Famous har du källan du kan länka??
I be around, just out of sight
Grymt. Hoppas den blir bättre än The Big Picture som hade så sjukt ojämna produktioner.
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
Skribent
2007-03-18 19:57
BigIssue nej, sorry. kopierade från nya L-forumet. fanns ingen direkt länk.
om detta stämmer så blir jag väldigt glad.
the only people who will be on the album will be the folks that Big L knew and loved, its going to be what big l wanted Fan snackade ni inte om att eminem skulle va med? Då kanske man slipper det! Det låter riktigt bra och jag längtar som FAN! Kan inte bli annat än bra..
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
the three final tracks are in my opinion, the most saddest and depressing tracks ever heard knaas, började rysa när jag läste det där. Fan vad jag har saknat nya depressed låtar från new york SJUKT NAJZ
cowabunga
http://www.homage.nu/
ohlala! :D
http://www.myspace.com/akinonline
sjabät det är fan skämmigt och ha mase och camron på ett album med en legend som Big L. Inte för att jag dissar dem, men dem lever inte upp till skillsen som Big L hade. då kan ju Eminem prodda skivan med.
I be around, just out of sight
sjabät hopas verkligen inte det!
läs tidigare trådar om albumet så fattar du..
Untouchable P22 Tycker själv att de båda är riktigt värdelösa.. om de ska plockas in gäster som "L kände" finns ju D.I.T.C medlemmarna som gärna kan gästa..
Shit vad grymt. Årets släpp måntro?
http://www.twitter.com/michaelcrackson
sveningmar Även när han levde gjorde han låtar med mer och mindre skillade MC:s. Sen borde Mase bojkottas för att han snackat om att han skrev L's rim när han levde. Finns det en enda person som går på det?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hurt Ja jag vet.. men varför ska de vara med på plattan bara för att han gjort låtar me de?
Skribent
2007-03-19 21:21
C-Line jo, det blir definitivt årets släpp, speciellt med tanke på att det är ett 2-disk album.
loyal friends of the decreased rapper ?
What's crackin? Besides your rectum when I start attackin
the only people who will be on the album will be the folks that Big L knew and loved, its going to be what big l wanted har dom inte sagt så om alla döda rappares nysläpp? bra sett å behålla dom gammla fansen.
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
Alla vet att såna här efterhandskonstruktioner bara blir mer och mer urvattnade...finns väl ingen vettig människa som tycker Big Picture var i närheten av Lifestylez t.ex. och där var det ändå ett gäng släppta låtar. Den här kommer bli sämre och nästa kommer bli ännu sämre tills vi har en ny Biggie situation on our hands. Jag tycker de ska låta honom vila i frid nu. Fuck a new album.
Soul_Survivor_II P28 Jag vet att man har blivit blåst förut med såna här projekt men jag vågar nog säga att det kommer nli bra. Det är ju faktiskt Lord Finesse som håller i utvecklingen av hela plattan.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
grass: Jag tror det blir bättre än det mesta annat, men fortfarande att det kommer kännas lite fel och lite synd :(
Fyfan vad härligt att läsa detta!
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
Fan, jag har fortfarande inte köpt Big Picture eftersom det kändes så osmakligt...
"Postmodern Consumr? He like the apple-kiwi on the lightswitching wallabie freak, James Bond in the Octagon with two razors knahmean?" - Ghostface Killah
Men fortfarande är Big picture bättre än det mesta..
Men lika glad är jag för det!
Det där låter extremt jävla lovande, kommer ju inte bli lika bra som det låter dock är jag rädd för
shit vad bra.. keep me updated!
damn, what's wrong with my generation? we was the cream of the crop but it seems we've been robbed that's what happens when you trade in all your dreams for a job
Give it to me baby, aha aha!
R.I.P. Zika R.I.P. Teraq R.I.P. Jens R.I.P .Calle R.I.P. Stoffe
Big picture har flera riktigt grymma låtar! Så den är int wack, bara ojämn..
Skribent
2007-03-22 15:30
The Big Picture är grym...den är definitivt köpvärd, fast den är som sagt lite ojämn...