I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Skillz årliga "krönika"

Utländsk Hiphop - Allmänt

2007-01-03 17:25

Skillz årliga "krönika"

Någon som hört något om 2006 års upplaga? Förra var ju sjukt rolig, och som jag fattade det var det någon årlig grej. Förra hette 2005 Rap up va? googlar lite på det, återkommer om jag hittar något, men droppa gärna om ni vet nåt!

2007-01-03 17:27

nej, finns nog ingen?

läste nån intervju med han förra året där det konstaterades att han varje år inte tänkt göra nån rap up men blir eggad av massa andra att göra det. kanske sket i det i år?

Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2007-01-03 17:28
hittade den, här.

hoppas den blir lika kul som sist.

2007-01-03 17:31

dom hade visst tjatat på honom i år också :)

vore ganska dumt av skillz att lägga av med rap up, det är liksom (nästan det enda) som gör att han är aktuell varje år :)

Rhetoric

2007-01-03 17:35
haha ja precis. och varför lägga av? En bra ide som ger uppmärksamhet och uppskattas.

Hehe den läggs på Jay-Zs...vilken är det? 30s the new 20? iaf från kingdom come.

2007-01-03 17:35

Finns redan en tråd om låten och den låg även uppe på spinemagazine.

Dök t.o.m. upp innan jul.

Sen tycker jag Rap Up blivit tråkigt.. Var roligt de första åren, men han börjar kännas lite väl avslagen nu.

Väntar fortfarande på nåt av Pack FM. En Rap Up eller Preview av honom känns mycket mer inressant.

I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2007-01-03 17:38

Lost Ones-beatet är det.

2007-01-03 17:41
Det är över Lost Ones beatet.

"Man Body should've looked over his shoulder
and we know cause we had the bootleg before the season was over"
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ

2007-01-03 17:50
ja just det, lost ones är det..dem ligger på samma sida på lpn, och är lite lika varandra.

typiskt, "de va roligt från början", brukar låta så. tycker bara iden och konceptet är sjukt bra, intressant och kul att ltssna på.

2007-01-03 17:50
jag gillade den.
Rhetoric

2007-01-03 19:10
Rolah 
Ja.. Om man inte lyssnat in sig noga så låter de rätt lika faktiskt.

"typiskt, 'de va roligt från början', brukar låta så."
Ja, det är ju så med!
Klart det är ett roligt koncept (vilket inte är ovanligt när det kommer till Skillz), men gör man det för 5e året i rad så måste man hålla lite högre klass och inte bara leva på konceptet.