Jay-Z - Kingdome Come
Jag hittade ingen annan tråd i ämnet, jag suger iförsäg på att söka... Vad tycker ni nu då när skivan har släppts? Jag köpte skivan idag, har hunnit lyssna igenom halva och det lever upp till allt jag vill...Om inte mer! Skiv Omslaget är freesh det med... Älskar skivan, Vad tycker ni? Bästa låtar? m.m
leta lite mer grabben,
((MAAD))
Diggar skivan också faktiskt. Hade lite onda aningar innan men blev positivt överraskad. Minority Report är nog en av favoritlåtarna. Neptunes-låten hade jag dock klarat mig utan..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag letar men jag finner ej, datorer har nått emot mig tror jag, vaknade inatt av att tangentbordet stod med en kniv över mig... Fattar inte hur skivan bara kunde få 2/5 i Göteborgs Posten...
Bortsett från R Kelly och Linkin Park projekten är det enligt mig hans sämsta skiva.
PS. Your cunt is in the sink
Lost ones är nog bästa låten på skivan. Helt klart en bra skiva men den når inte upp till det han tidigare gjort. Lite besviken blev jag allt.
jag har uppat två trådar om albumet nu ivf,
((MAAD))
tycker den e glamorös och glassig de e bra skit. har varit ett dålit år för hiphop. även om inte jay-z gör sin bästa skiva så e den klart skön att ha i lurarna eller i stereon, klart de e lätt att ha förväntningar som e skyhöga men mänskan har juh faktiskt ett jobb att sköta oxså jag e tacksam för att han e kvar i gemet!
" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "
Slätstruken platta med många bra spår. dock räckeri nte det för att komma upp till mer än 3/5 och vetinte om den ens klarar det. gillar skivan tilltrots men för att vara en comeback efter att ha sagt att han lägger ner för gott och dessutom släppt en dvd om det så tycker jag skivan är dålig. aja hoppas att han gör nått fett till nästa platta.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
cleanaste är 50 dissen i nån låt, kommer inte ihåg vilken, bla bla bla i come frome an area were you dont snitch, in your area snitching is the shit, bla bla bla you respect the one who got shot, i respect the shooter..
rather bad memory then bad memories, i smoke cannabis!
diss till camron
www.myspace.com/victorhollender
En utav hans sämre skivor, dock är den 90 % bättre än alla andras bästa skivor, vilket gör Kingdom Come till det bästa som släppts hittils 06 Alltså, jag gråter serriöst blod när jag läser sådant där! Är du så insnöad att du enbart lyssnat på Jay Z detta år eller?? Det har ju släppts sjukt bra musik 2006!!!!!
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
nosferatu, har faktiskt inte släppts så jävla mkt megatungt hittills, säger att jay´s är bland dom hetare när man lyssnat in sig å det, det å pigeon johns står fett högt på min lista =)
((MAAD))
Svenskan gav den 5/5 vilket jag kanske tycker är lite väl magstarkt. I mina ögon är den kanske värd 3,5 även om jag gillar ljudbilden. Hur som helst helt mad att både Jigga och Nasty släpper nu.
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
Diggar den inte..
toppar jay z-listan tillsammans med blueprint, reasonable doubt och black album.
www.myspace.com/victorhollender
jooo.. The Roots Soul Position Ghostface Dudley Perkins Oh No J Dilla bara några st och jag är övertygad om att Kingdom come INTE är 90% bättre än. De är också bara de artister som är skivaktuella i år som jag kan komma på så här på rak arm. Finns säkerligen fler. Men det jag reagerade på var att påstå en sådan sak trots att man tycker Jay Z plattan är en av hans sämsta. Överhype som heter duga.
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
Är ett stort fan av Jay-Z jag också, men om ni tycker att den här skivan är bra vet ni inte ens själva vad det är ni gillar med Jay-Z.
PS. Your cunt is in the sink
Jag tyckte den var jävligt fet men inte fantastiskt bra. Finns kanske ett eller två spår som sänker skivan ett snäpp. Ingen Reasonable Doubt, liksom. Men den är fet, inget snack om saken!
har inte lyssnat på skivan så mycket men den låter bra, tycker att snoops nya skiva är mycket bättre.
Jag hade låga förväntningar, men blev positivt överraskad. Visst finns det en del skit, men iaf 6-7 bra låtar. Ganska normal ratio för Jigga.
ett par tunga Dre beats med lite halvkassa texter = okej skiva
Shuu