I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dilla heads, check it

Utländsk Hiphop - Allmänt

2006-11-22 00:08

Dilla heads, check it

http://www.stonesthrow.com/jdilla/fader.html

Artister han arbetat om tycker till, läsvärt i mina ögon iaf.

Keep crushin'!

2006-11-22 00:13
Arbetat med ska det givetvis stå. Nu är det fan sängen som gäller.
Keep crushin'!

2006-11-22 02:30
softish! ska kolla.. men nu ere fan sangen som galler for mej me.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2006-11-22 08:14

FETT

Rappare

2006-11-22 09:29
Hört att Dilla hade svårt för Baatin redan från början.
När man läser det här kan man ju verkligen förstå varför:

What's funny about "Get Dis Money" is that Baatin wrote three verses before we liked one, me and Dilla was being real hard on his rhyme.
If you listen to Vol 1 and Vol 2, Baatin don't talk about the topic at all. It ended up being like we was doing it on purpose, but originally it was not on purpose.
Dilla was more upset than anybody about staying on topic. Baatin would just talk about anything.
The song is about getting money and the pursuit of it, a real simple concept, and Baatin would just start talking bout his family and then go over here and over there ... you ain't know where he's going! Even with three verses, Dilla still took out a part of his rhyme on the final version, kind of faded him out on the end of that song. T3

Fan vad irriterande att jobba med en snubbe som vägrar köra på ämnet.
STHLM GROOVE COLLECTIVE

2006-11-22 09:41
Vem är Baatin??
Soy esa clase de persona, me buscan todos los hermanos mayores de los niños de la zona
Rappare

2006-11-22 09:42
T1
Skämtar du?
STHLM GROOVE COLLECTIVE
Rappare

2006-11-22 09:51
Baatin var med i Slum Village från starten. Han medverkar på istort sätt på allt fram till Detroit Deli.   2000 fick han diagnosen schizofreni och hoppade strax efter det av gruppen (eller så fick han kicken för sitt extremt flummiga betende)
Han kör nu solo och har släppt ett album"Titus Chapter 10, Verse 13"
STHLM GROOVE COLLECTIVE

2006-11-22 09:56
Tack!
Soy esa clase de persona, me buscan todos los hermanos mayores de los niños de la zona
Skribent

2006-11-22 15:07
edison

det släpps väl nån gång nästa år?
beatheartsblog.com - freshness!
Rappare

2006-11-22 19:11
...stämmer nog.
Fokade mer på schoola T1
STHLM GROOVE COLLECTIVE

2006-11-22 19:43
philip_birkensop P0

Och det ironiska är?

Tyckte förövrigt det var en läsvärd sak, inget super nytt med alltid trevligt att höra andra personers uppfattning om Dilla, och framför allt arbetet dom gjort.
Keep crushin'!
Producent

2006-11-22 23:21
Tack.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.