I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

thomas rusiak - sucker fråga

Utländsk Hiphop - Allmänt

2006-11-04 16:49

thomas rusiak - sucker fråga

i låten sucker.. eller suckers eller vad den heter... har hört flera versioner på den, vilken är originalet? är det thomas som har gjort originalet? har för mig att jag hört en amerikansk version på den som var jävligt nice också... det är den jag är ute efter...

svara fort för jag använder brorsans dator och han har mens och låter mig inte sitta här så länge.... TACK

och just "rely sucker" eller vad han säger är väl samplat från oc - time's up?

Point Your Fucking Finger At The Bad Guy

2006-11-04 16:52
"realize sucker"
PS. Your cunt is in the sink

2006-11-04 17:05
han har väl proddat för en del amerikaner? ken mamma-beatet har ju rehab och några till kört på osv.

2006-11-04 17:37
Hmm..
Var väl Promoe som körde på samma sampling?
Fan, något som gnager i huvudet. Vet inte om det är den amerikanske låten jag misstänker att jag vet vilken det är eller om det är originallåten bara.
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2006-11-04 17:52
http://www.youtube.com/watch?v=sfmqt5ju-a8

efter ungefär två minuter börjar låten... nu hörde jag iofs att det var promoe men låter den riktiga låten så? känns som han andats lite helium innan han greppade micken...

fanns nån svensk snubbe som hade en låt som hette typ "bloodpool" lite reggaestuk eller dancehall eller nåt, länge sen jag hörde den.. men finns det ingen annan låt som kör samma sampling? den är jävligt trevlig faktiskt...
Point Your Fucking Finger At The Bad Guy

2006-11-04 20:23
Nigo ft Rakim - Once upon a rhyme in japan (Muro remix) använder samma sampling.

Promoe låten är väl Off the record?

Har dock inte heller lyckats lokalisera originalet.

DJ Grass vet säkert. Grass? :-)
´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸. ><((((º>
www.beatheartsblog.com

2006-11-04 20:29
fast nu är ju inte rusiak utländsk ,
((MAAD))

2006-11-04 22:49
Rusiak var först med denna sampling, har tolvan där även legends of fall e med, underbart spår. Promoe släppte sin version på streetlevel när det fanns, ungefär nästan samtidigt. I övrigt är det flimpoman som gjort reggae/ragga versionen av den.

Sov gott!
U only scared to die when u ain´t living right- T. Kweli

2006-11-04 22:49
Rusiak höll ju riktigt hög nivå på sina beats förr..

Slick Rick & Raekwon - Frozen <---- Tung!
Boom Bap 2006.
Producent

2006-11-05 00:45
ja jag tror rusiak var först att använda den samplingen, men de e flera som använt den efter.
har hört originalet, minns ej vad den heter, en polare försökte göra ett beat på den

2006-11-05 07:03
Originalet är en libraryplatta, och Promoe var först.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-05 13:03
POSTAL: nja Rusiak och Promoe har ju samplat samma fysiska platta och det gjordes ungefär samtidigt, utan att de visste om det. Rusiaks låt kom dock ut först.
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!

2006-11-05 13:19
Slowmo/postal: ja, ja, skit i vem som var först. Vilken artist/låt är det som de har samplat gadammit? :-)
www.beatheartsblog.com
DJ

2006-11-05 13:53
Michel Gonet
"Flower Dance" (1978)

Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
DJ

2006-11-05 13:57
kommer inte ihåg helt hundra hur det ligger till men har för mig att det var brasse-agge som hade med sig plattan till rusikak och lät honom sampla den, sen gick han och sålde den till street levelgrabbarna samma dag typ. Och det blev ju bra för båda parterna.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass

2006-11-05 15:10
Grass: haha! jag visste det! you're da man! :-)
www.beatheartsblog.com

2006-11-05 23:43
OK, inte vad jag har hört.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-06 03:05
jag har hört samma historia som grass berättade i några inlägg upp.

offtopic, men är det inte likadant med poor lonesome homeboy-samplingen? alltså att den är lite pitchad bara? nåja, jag ska inte klaga, bägge är bra låtar. ledsen för offtopic.
DJ

2006-11-06 11:42
Hela storyn finns att läsa i Rocky i Rusiakintevjun som kom i våras.

2006-11-06 18:55
Men vilken kom ut först?