I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Pigeon John, nån som har koll på honom?

Utländsk Hiphop - Allmänt

2006-11-02 02:51

Pigeon John, nån som har koll på honom?

Tjena!

Har någon här koll på Pigeon John? Jag har nyligen börjat lyssna på hans grejer och han är riktigt skön. Fixat fram alla hans skivor och gillar alla.. Väldigt få jag pratat med som har hört honom.

Har Whoa koll på Pigeon John? Isåfall - vad tycker du om honom?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-02 04:37
många har det ja. och dom flesta som har koll på han diggar han. ganska svårt att inte gilla hans humoristiska stil.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech
Redaktionschef

2006-11-02 07:15
Han tillhör en av mina favoriter. Tidigare medlem i LA Symphony, kolla in den gruppen också. Allt i soloväg han släppt har varit originellt och annorlunda i positiv bemärkelse... både sjunger och rappar skönt. Om man ska nämna en av hans plattor så skulle jag vilja lyfta fram "Sings The Blues".... grymt bra.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2006-11-02 09:10

Bor man i stockholm har man haft möjlighet att se honom gratis på lydmar tillsammans med Ugly Ducklin för nått år sen. Fet spelning för övrigt, han var helt galen.

Måste styra upp nya band!

2006-11-02 10:17
Jag tycker definitivt att du först och främst ska kolla upp skivan "Is dating your sister", sen gå kronologisk ordning till nutida album där man tydligt märker att man vill mer och mer hitta en komersiell publik..

Kuriosa: Det var förövrigt pigeon john och b-twice som bildade LA Symphony som ett löst kollektiv, det ironiska är nu att båda dessa herrar gått solo och resten av gruppen får lite för lite uppmärksamhet...

2006-11-02 17:32
kolla upp brainwash projects också
med PJ och b-twice, skitfet skiva!

2006-11-02 17:54
Kul att se att så många har koll på honom! :)

Jag var helt "hur fan har jag kunnat missa det här?" när jag fick några låtar av en kompis.

Tycker personligen mest om "is clueless" och "And the Summertime Pool Party" av skivorna.

LA Symphony, några namn på plattor jag bör kolla upp?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-02 21:54
2 collabos som alla måste lyssna in också
little life med shapeshifters från the shapeshifters was here
ooch
something bells med busdriver, daedelus produktion

feeta låtar
Poet

2006-11-02 21:56
Pigeon John is dating your sister!
At the gates of Eternity...

2006-11-02 22:00
aw wassup sven, long time no see.

Måste bara droppa Cater to the DJ - Fat Jack, PJ har grymt söta Pay back med där. Fet skiva i övrigt som är bra intro till alla underbara grejer som händer på västkusten.

Annars är låten Passion (ft. Tapwater) ngt av en favorit, vad hette skivan den var med på?
Why the fuck can't emcees emcee no more?

2006-11-02 22:51
psst, det fröken ovan vill säga är att du ska lyssna på skivan "Is Clueless" där låten ligger på..

Videos:
Daedelus feat. Busdriver & Pigeon John - Something bells remix

Pigeon John - Cheerleaders (osäker på om det är en remix)

Pigeon John - Hello everybody

Pigeon John feat. Abstract Rude - Life goes on

2006-11-03 02:35

seized .. Cater to the DJ 2 kan va värt att säga..

Vol 1 är en sjuk 4*LP med sjukaste artworken och gästlistan,
tyvärr är det väl inte Fat Jacks bästa beats på den men..

Mycket annat med Feta Jack är värt att kolla upp dock..
T.ex.. Abstact Tribe Unique - Underground Fosils samt South
Central Thynk Taynk, Volume 10 - Hip-Hopera osv osv..
Hans relativt nya instrumentala skiva, The Message med DW
är också mycket väl värd att spana in!

2006-11-03 15:14
En tråd på whoa utan en enda dryg kommentar. Det är knappt så att jag kan tro på det. Ska kolla upp mer grejer.. :)

Bara hittat Muchas Muchachas med Brainwash Projects.. LA Symphony har jag inte fått tag på nåt med. Om någon vill dela med sig lite så är det bara att messa.

Jag gillar hans samplingar. Speciellt "I am Sam"-samplingen i början av Matter 101.

2007-05-03 15:07
Pigeon John feat. Abstract Rude - Life Goes On (J Boogie Remix)
&
Pigeon John - Nothing Without You

lätt tyngsta låtarna av han.
Poet

2007-05-03 15:36
Något nytt om L.A Symphony by the way?
At the gates of Eternity...