Bästa skivan någonsin (upgrade)
uppgraderar min tidigare tråd till bästa skivan någonsin. droppa!
Wordlife no doubt baby
Revolutionary Vol. 1
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
it´s illmatic !
Men lika glad är jag för det!
Illmatic och jay z's första skiva, vet inte vad den heter, Men dom 2 är lätt dom grymaste som släppts och kommer släppas.
Close your eye's and be a part of my life! POOF! N-Town!
på whoa finns det alltså en kille som tycker att en skiva som han inte vet namnet på är den fetaste någonsin.
Fuck Batman and Robin, I'm robbin with a bat man... http://boegballe.tabulexnet.dk/
Kan inte länka Seb1s lista så vi slipper alla ogenomtänka inlägg...
jag tycker du borde arkebuserar för att nämna illmatic i samma inlägg som dipset, framförallt när vi talar om bästa skivan någonsin. men de får stå för mig :) YO WIENER P17 .
Bara för man inte vet vad skivan heter så har man aldrig lysnat på den eller? Haha
Close your eye's and be a part of my life! POOF! N-Town!
Organized Konfusion - Stress: The extinction Agenda. Man förstår sig inte på hip-hop om man inte förstår sig på storheten hos den skivan ;)
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
Immortal Technique - Revolutionary Vol. 2 Nas - Illmatic Jay Z - Reasonable Doubt Cormega - The Realness Mobb Deep - The Infamous Jedi Mind Tricks - Violent by design Big L - Lifestylez..
The Roots - Things fall apart
Talib Kweli - Reflection Eternal Mos Def - Black on both sides Big Pun - Capital Punishment Non Phixion - The Future is now 2Pac - Me against the world inte i ordning.. är 100% säker på att jag glömt nån..
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Terror Squad - The Album Nas - The lost tapes Jay Z - Black Album Common - Like Water.... Wu-Tang - 36 Chambers.... dom där också.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Reflection Eternal - Train of thought Köpte den i sjuan och har pumpat den sen dess. Magiska beats och magisk rap.
I said it b4, n I say it again.. "The Chronic"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
illmatic
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
kan inte säga den direkt bästa imo sådär på rak arm, men Boot Camp Clik - The Last Stand en av dom absoluta favoriterna !
"Menace to Society 2 starring me, with more chemicals up in me than you're favorite pharmacy"
BuddyLove haha! samma här...
Illmatic Da shinin Liquid swords
Måste hålla med ajger att i princip alla han nämner borde vara med. Själv håller jag Enta da Stage väldigt högt, även eric b & rakim - follow the leader, BDPs första så klart. Sen har jag älskat Slum Villages Fantastic Vol 2 redan från första början.
Archetype
On a average night im likely to stab a fag with a knife/ That's when im chillin' imagine when im mad what it's like/ -Saigon
Showbiz & A.G - Runaway Slave och konstig att ingen nämt It Takes A Nation Of Millions To Hold Us BAck.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Nas - Illmatic R.A. The Rugged Man - Die rugged man die Wu Tang - 36th Chamber Boot Camp Click - The last stand
Blackstar skivan
http://www.twitter.com/michaelcrackson
i film & tv-forumet var det någon som hade en film på sin top 3 lista som han inte visste vad den hette.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
haha snygg kille
Wordlife no doubt baby
Kingdom Come
Are you not entertained?
non phixion - the future is now ghostface killah - fishscale heltah skeltah - nokturnal saïan supa crew - klr
Buddy_Love nä, den missade ja... hehe ;)
Wu-Tang Clan - Enter The Wu-Tang / Nas - Illmatic Min högst subejktiva åsikt. (Som ändå håller en rätt hyffsad klass rent objektivt)
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
Hi-Tek Hi-Teknology 2 The Chip
weiner P17 Jo, det jag menar.. Men har svårt att diskutera Enter The Wu-Tang objektivt ändå. Första hiphop-plattan jag fastnade för. Älskat i säkert 12-13 år. Svårt att kunna kritisera den och argumentera för den, för den sitter bara stenhårt i hjärtat.
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
allt mellan 90-94 =) går ju fan aldrig säga bästa skivan, iaf så ändras det valet dag från dag i mina ögon.. just idag är det nog Redman - muddy waters
Rock out with your cock out!
Skribent
2006-10-21 14:35
min lista: 1. Big L - Lifestylez ov da Poor and Dangerous (1995) 2. Eric B & Rakim - Don't Sweat The Technique (1992) 3. Nas - Illmatic (1994) 4. Rakim - The Master (1999) 5. The D.O.C. - No One Can Do It Better (1989) 6. Big Daddy Kane - Long Live The Kane (1988) 7. Showbiz & A.G. - Runaway Slave (1992) 8. Lord Finesse - The Awakening (1996) 9. Erick Sermon - Double Or Nothing (1995) 10. Eric B & Rakim - Paid In Full (1987) 11. Canibus - Rip The Jacker (2003) 12. Big L - The Big Picture (2000) 13. Rakim - The 18th Letter/Book of Life (1997) 14. Redman - Whut? Thee Album (1992) 15. AZ - Doe Or Die (1995)
Step in the Arena
PS. Your cunt is in the sink
Bästa albumet nånsin: Frank Sinatra: In The Wee Small Hours Mina top 25 hiphopalbum nånsin: 01) Pete Rock & CL Smooth: Mecca And The Soul Brother 02) Grand Puba: Reel To Reel 03) Lord Finesse & DJ Mike Smooth: Funky Technician 04) Gang Starr: Step In The Arena 05) Black Moon: Enta Da Stage 06) Diamond D: Stunts, Blunts & Hiphop 07) Eric B & Rakim: Paid In Full 08) Boogie Down Productions: Criminal Minded 09) Jeru The Damaja: The Sun Rises In The East 10) INI: Center Of Attention 11) EPMD: Strictly Business 12) Jay-Z: Reasonable Doubt 13) Nas: Illmatic 14) The Notorious BIG: Ready To Die 15) KMD: Black Bastards 16) Group Home: Livin' Proof 17) MOP: Firing Squad 18) Edo G: My Own Worst Enemy 19) Showbiz & AG: Runaway Slave 20) Big L: Lifestylez Ov Da Poor & Dangerous 21) Black Star: Mos Def & Talib Kweli Are Black Star 22) Wu-Tang Clan: Enter The Wu-Tang (36 Chambers) 23) Mobb Deep: The Infamous Mobb Deep 24) OC: Word..Life 25) Nice & Smooth: Nice & Smooth
The Eminem Show!
En handfull skivor gjorde innan 1990! Är det bara jag som blir rädd???
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Dr. Dre - 2001 Fugees - The Score A Tribe Called Quest - The Anthology Jay-Z - The black Album Nas - Illmatic ingen speciell ordning!grass Musik har ingen ålder! ;)
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Gogaku P20 ^ Eller hur, därför jag tycker det är konstigt att ingen nämnt P.E.
Dr Dre - Chronic 2001 Eminem - Marshall Mathers The Game - The Documentary 50 Cent - Get Rich Or Die Tryin' D-12 - Devils Night T.I - King Snoop Dogg - Top Dog Lloyd Banks - The Hunger For More Outcast - Speakerboxxx/The Love Below
You already know, den e on lean!
Skivan är uttjatat, men måste säga Dre Cronic
The Young Phenomenon...
ILLMATIC.
Jaylib - Champion sound. För evigt.
Everything I Play Is Funky..