Jay-z!
jag tycker att man hör hit o dit att jay-z är fetast o mest skillad etc etc, äre bara jag som tycker att han e sjukt överskattad?
BAHA!
japp, han är sjukt överskattad. han är väldigt populär... men han är inte dålig, men överskattad. nuff said.
väldigt överskattad!
And just like he said, I coulda told ya MF, the holder of a boulder, Money Folder
om man inte rappar själv så förstår man nog inte hans storhet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
teriyaki : hur menar du då?
BAHA!
Grymt överskattad, förut hatade jag honom men började gilla han efter jag hörde blueprint som jag hade skitit i att lyssna på efter de släpptes i kasnke 4 år.. finns sjukt många bättre, hade han inte haft dom beaten som han brukar ha hade jag aldrig lyssnat på honom.. Men några bra låtar har han ju kickat
Men lika glad är jag för det!
teriyaki sa det... forovrigt kanns det som att folk inte forstår hiphop lika mycke i sverige o han darfor inte klassas som kung lika ofta. i usa e de mer an vanligt att han klassas som kung av dom flesta..... oj va många whoa gubbar kommer hoppa på mej pga detta. o well
www.myspace.com/youngivy<br> tro mej, jag är skitduktig på att rappa
Jepp, inte dålig, men hemskt överskattad. "i am a hustler baby, i sell water to a well"
http://soundcloud.com/80scrackpolo
dundermannen
forovrigt en av de grymmaste raderna som lagts....tycker jag. speciellt om man tar de i kontext me hela låten, versen, delivery, allt sånt.
han har rimscheman, flows och skit för sig som inte går att kartlägga, man kan inte höra en fast form i hans rap och varje låt han gör skapar han något unikt med flowmässigt. svårt att förklara och det är kanske det som gör honom så unik. Han har också en sjuk pitch på rösten som tränger igenom alla beats och hans delivery är off the hook. sen har han fetaste beatsen i världen utöver det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
alltså jag känner som så att snubben är en av de mest skillade branschen skådat... jag håller med om det teriyaki skrivit ovan, men! jag kan ändå inte sätta honom som nr 1... det finns flertalet rappare jag anser vara större än honom som helhet. exempelvis rakim, 2pac, treach, busta rhymes, krs-one med flera... jay-z hör till det övre skiktet, men han är inte nr 1... sorry simon mfl...
för mig är jigga the greatest of all time. finns många rappare vars musik jag verkligen älskar men jay-z är den mest kompletta.
Fuck Batman and Robin, I'm robbin with a bat man... http://boegballe.tabulexnet.dk/
Priyan... han behover ju inte ligga #1 på allas lista men o saja att han e overskattad e ju sjukt. teriyaki sa det...PLUS att han e riktigt consistent, grymma texter, sattet han rider en beat på e ju fan olagligt. han har några beats som e sisådar nar man lyssnar på dom som enast beats, men blev klassiker nar han korde på dom o fick dom o låta tunga
Jag vet inte om han är överskattad, alltså. Kanske till viss del men han är så jävligt tung ändå. Dead Presidents är så jävla bra: http://www.youtube.com/watch?v=dNm6CzVS-Qg
Finns väldigt många som är bättre, eller härligare att lyssna på. Känner mig aldrig nöjd när jag hör jay-z han e så tråkig o lyssna på.
lyssna på 22 twos o säg att han inte e bäst.. han e the best rapper aliiive
www.twitter.com/mzamora036
Nån som vet när kingdom come släpps???
Jag tycker snarare han är underskattad.
Han är ju helt klart en av dom bästa rapparna som är aktiva idag, men det som jag tycker är synd är alla halvdana släpp han gör. Tex. Vol 2 & 3, Blueprint 2, Collision course, r. kelly-skivorna och dynasty-skivan. Om han bara släppt RD, Vol 1, BP och TBA skulle min bild av honom vara HELT annorlunda. Nu känns han grymt ojämn.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
Fantastisk rappare som gjort många dåliga skivor. Tidernas underpresterare. Men Reasonable Doubt är en klassiker och Blueprint är riktigt bra också.
fan va skont o ha multiplatina på sina "dåliga slapp"
jay z e inte överskattad, han e grym, vilka artister skriver 3 låtar i hjärnan o gör dem till hits?om inte självast Hov. om ja inte minns helt fel så var det 99 problems, dirt of you shoulder och encore.( enligt Fade to black videon) kom igen fan. men men det är ju min åsikt.
http://marcedwardkhalil.blogspot.com/
han håller alla sina texter i huvet, han skriver ingenting. Det var blanda annat det han o B.I.G. hade gemensamt. Stod i XXL
Han är en legend, håller honom dock inte som kungen av NY. NAS hade det epitetet, nu är det väl 50 antar jag...
Ridy// B.I.G lärde honom det. Jay-Z lärde sedan Kanye, Beanie och flera andra det.
Sen måste jag hålla med omSimon lite. Läs på ett redigt amerikanskt hiphopforum om musiken så ser du att kvaliteten i deras analyser och kunskap är waaaaaayy högre än medelsnittet på whoa. Kanske därför lirare som Lupe och Jay hyllas som fan just nu medan de ses som överskattade i sverige. Lägger man bara ner tid och lite analys i det så blir det mycket mer klart i huvet på en varför vissa saker är som de är.
Sociopat va? vad lärde han dem? lärde han dem att minnas? låter lite skumt. antingen har man bra minne ,eller så har man inte. eller vad menar du?
http://marcedwardkhalil.blogspot.com/
Sociopat: Det är ju också en fråga om smak. Själv älskar jag Jay-Z och tycker Lupe är helt OK. Men det är ju för att jag tycker det, det är inget jag analyserat mig fram till.
ok vi säger såhär då, alla kan inte skriva sina favorite här nu, men den som tro sig veta så pass mycket om jay-z att han kan säga 3 låtar som jag ska lyssna på för att ändra uppfattning, eller iaf kan förstå varför många säger att han e bäst, den jag ha hört hittils som han e skillad i är ju 99 problems!
BAHA!
biggie larde honom inte.... grejen va bara att bådda gjorde det
Jay Z är top 5 enligt mig..
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
IDIOT P20 D'evils Moment of clearity 22 two's I can go on all day baby
Känns livet hårt?.. använd gillette
Jay-Z tycker väl själv att Nas är bäst numera? =P
Slick Alex - Mainstream is Everything "Rape is no laughing matter, unless you're doing it to a clown"
IDIOT: De tre mest geniala och tunga emotionella låtarna enligt mig: D'Evils Regrets Song Cry Särskilt Regrets och D'Evils är på en helt annan tvetydig närmast litterär nivå där extremt få promille av hiphoptexter befinner sig. Det är så ovanligt med rappare som vågar vara lika motsägelsefulla i sina texter som i verkliga livet, allt ska vara så "rakt". Men de här låtarna är inte raka, de är poesi.
sociopat: biggie lärde honom inte det, kolla intervjuerna, när han började skriva säger han att han alltid glömde sitt rimblock, så till slut lärde han sig memorera skiten.. i bonuslåten på första skivan på blueprint 2 säger han det bland annat, sen har jag nåt klipp hemma också där han berättar om det
www.twitter.com/mzamora036
weezy f baby memorera också sina texter... längtar tills det kommer såna här trådar om honom också så alla fattar hur grymm han är!! ps jigga är kungen även ifall senaste singeln är dålig tyvärr:S
Huruvida man meorerar sina texter eller inte är väl en extremt ointressant detalj i sammanhanget.
Jay-Z är inte överskattad! Herregud...
Jay-z är grym, han har ett unikt sound. ingen kan jämföra sig med hans flow. det gör han stor
om man ska snacka överskattad så är de väl annars 50 cent, han har tunga beats de är de enda bra om man får säga tycker inte han sjunger om nåt annat än girls bitches money hoes....
dvm
jay-z är knappast överskattad. han hör hemma där på topplistan över dom mest skillade mc'sen som någonsin funnits. fakta!
ja tycker jay-z är överskattad, säger inte att han är dålig, han gör sin grej jätte bra säkert, men hans musik stil tilltalar inte mig. peace
"I Would Light Me A Cancer Stick, Thinkin How Can I Get My Momma Out The Bricks, And My Whole Click Legit"
ja det är inget tvivel om att jay-z är grym,men personligen tycker jag att han gjort många kassa låtar också,hörde hans nya singel på P3 idag den föll mig verkeligen inte i smaken
never change friend or fow heart of the city kläm dom 3 så förstår du nog :)
Jay-Z är bäst!! kolla Fade To Black så förstår ni!! HOVA HOVA HOVA!!
Jiggas back! Show Me What You Got! Just Blaze beatet är grymt :)
Lock'N'Load!
Producent
2006-10-11 00:33
Jay-Z överskattad? ren jävla bullshit!
hur många gånger ska det komma nån å säger att någon stor artist är överskattad??? smaken e ju föfan som känt som baken.. jag menar om artisten når en stor publik, säljer som fan och får den publicitet han får, då måste han vara braa nånstans? oavsett om du tycker det eller ej, du har bara inte samma smak eller tycke som majoriteten. och det är väl inget nytt. personligen var jag sisådär förut, men efter the black album började jag lyssna ordentligt.. och på de "riktiga" låterna (inte de kommersiella dvs).. och då märker man hans storhet och den kan man fan inte undvika. så är sanningen för mig.. och faktum är att många kanske inte tycker likdant som jag.. men sån e världen för de som inte visste =)
Blueprint 1 ! där löper en röd linje genom hela albumet som ingen kan mäta sig med.. Han e KUNG ! Never change, Song Cry och Takin' Over är mina favoriter :)
Peace Man FuCk U
Blueprint e det bästa han gjort! Sjukt bra platta som tar honom till topplaceringar. Men absolut inte min favorit, offtopic men jag tycker exempelvis Nas e större. Sammanfattningsvis kanske det gör att jag tycker Jay-z e överskattad, jag vet inte....
Minns du när vi åkte tåg? Du tittade ut genom rutan och jag moonade. Folk trodde vi var tvillingar!