I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vilka tre skivor längtar ni mest efter just nu och varför?

Utländsk Hiphop - Allmänt

   
DJ

2006-10-04 12:29

Vilka tre skivor längtar ni mest efter just nu och varför?

Här är mina:

M.O.P.: Ghetto Warfare

Äntligen släppt, på väg från staterna till min lokala tobaksaffär just nu. Eftersom jag tycker MOP är världens bästa grupp nånsin (fyra klassiska album FYRA!) ser jag såklart fram emot denna. Har väl några av låtarna sen tidigare på Roc-A-Fella EPn och Marxmen. Men äntligen ett nytt, riktigt album från posseet! Nåja, nästan riktigt. Massa nya grejer man itne hört och inte ett mixtape. Mkt höga förväntningar!

Sadat X: Black October

Sadat X har länge tillhört mina top 10 MCs. Fantastisk i Brand Nubian genom åren. Första soloskivan var skitbra, men senaste var faktiskt snäppet vassare. Han verkar verkligen vara i högform nu. Tror mkt på den här plattan. Producentlistan med Gregg Nice, Diamond D, Beatminerz o.s.v. ser riktigt, riktigt MUMSIG ut.

Pete Rock: Underground Classics


Jovisst, jag har alla låtar redan. Men den ser riktigt fin ut. Äntligen en officiell Pete Rock-samling och äntligen en Pete Rock-samling som kommer i närheten av vissa av de blandband man själv gjort med karln på senare tid. Mkt Edo G, mkt The UN. Hoppas den får fler att digga UN och färre att påstå att Pete Rock bara var bra på 90-talet!


Vilka är era nominerade?