I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

rätt ordning på gästartister?

Utländsk Hiphop - Allmänt

2006-09-28 09:34

rätt ordning på gästartister?

finns det nåt sätt man kan kolla vilken gäst som kör vilken vers i en låt med flera gästartister (mindre kända) förutom att kolla texten på ohhla.com, etc. finns det nån sida som har rätt ordning på gästartisterna?

"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"

2006-09-28 17:04
på ohhla brukar det stå innan versen börjar vem som lägger.

2006-09-28 17:15
eller kolla på ohhla, eller i bookleten?!
Men lika glad är jag för det!

2006-09-28 19:01
Konduktörn

jag trodde inte att nån skulle göra en sån sida på fritiden, utan mer att allmusic.com, ughh.com och liknande sidor hade det bättre organiserat.

och som jag skrev var jag ute efter nåt annat än ohhla.com, tröga jävlar. i cd-häftet brukar det oftast stå i slumpartad eller alfabetsmässig ordning.

2006-09-28 22:36

Håller bara med tahoma och vill själv hitta nån sida som på nåt sätt kan erhålla den informationen.

I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2006-09-28 22:37
Jag kollar alltid discogs och/eller engelska wikipedia när jag skriver in infon. Sen om den ordningen är helt korrekt vet jag faktiskt inte.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2006-09-29 02:31
tahoma P22
lyssna på låtarna kanske
The Young Phenomenon...

2006-09-29 08:07
Konduktörn

ok det var ju synd att du tycker det med tanke på att jag alltid strävar efter att ställa så "bra/populära" frågor som möjligt och inte frågor jag verkligen vill ha svar på.

x-con P6

tack! hade inte tänkt på det! idiot.

2006-09-29 08:16
När det står (N. Efternamn, N. Efternamn osv) i bookleten är det ju ofta i den ordningen de kör...

2006-09-29 16:20
hahahah annorlunda fråga!
Don't make me Chris Brown you, bitch!

2006-09-29 16:25
Fattar inte folks reaktioner :S

"När det står (N. Efternamn, N. Efternamn osv) i bookleten är det ju ofta i den ordningen de kör..."
Ofta, möjligt. Alltid, nej.

"hahahah annorlunda fråga"
Trodde inte att jag och tahoma var ensamma om detta :S
Finns ju ett antal låtar (har inga exempel nu) där man undrat över detta och haft svårt att hitta info.

Sämsta frågan?
Vad fan är en bra fråga?
Är i alla fall bättre än trådar där folk vill ha tips på "låtar med typ bra refräng" och ger exempel på låtar som är helt jävla olika, speciellt om man ser till just refrängen.

2006-09-29 16:27
Ja, just därför jag valde ordet ofta...

Det kan väl inte vara ett så frekvent problem att det inte kan lösas genom att du postar vilken låt problemet gäller så kan nog nån här på sidan höra vem som rappar.

2006-09-29 16:30
Eccan P19

menade ingen dissrespect, tyckte bara det va en annorlunda fråga.

2006-09-29 16:42
Vissa vill väl ha optimal ordning i sitt musikbibliotek helt enkelt. Jag är iaf. en av dom.

Kan passa på att låna tråden för en egen fråga. I vilket format skriver ni Artist, Låtnamn, Gästartist(er), Bonus Track/whatever osv?

Just nu kör jag på Artist - Titel (Bonus Track) (feat. X, Y & Z) osv...men nån kanske har en bättre lösning. Blir jobbigt att ändra på allt bara :)
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2006-09-29 17:04
Hörstedt P20
Absolut mer frekvent än en till två gånger.
Och tänker inte skapa mer än två trådar när frågan går ut på samma sak.
Speciellt när jag vet hur whoa är.
8 pers som ska "tro" sig vet,  10 pers som säger att låten är bra, 10 som säger att den suger.
Sen får man uppa den och vänta till nån svarar rätt efter 1 månad och då har man redan tagit reda på svaret på egen hand.

MazTheHustler P21
Ah, det fattar jag :)
Inge disrespect här heller. One love.

2006-09-29 17:54
hahahha det är chill!

2006-09-29 18:06
tror tyvärr inte det tahoma. men hooka mig om du hittar nåt.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2006-09-29 18:29
www.letssingit.com
Doj Dojs hotell!