Tipsa tunga hiphop plattor! :)
bara att sätta igång.
"Menace to Society 2 starring me, with more chemicals up in me than you're favorite pharmacy"
NAS - Illmatic Cypress Hill - Temple of Boom Mobb Deep - The Infamous Dr. Dre - The Chronic OutKast - Aquemini eller ATLiens Snoop Dogg - Doggystyle Wu-Tang Clan - Enter the 36 Chambers Eminem - The Slim Shady LP Fugees - The Score Gangstarr - Moment of Truth Så där, där har du lite exempel på en lättare crash course i hiphop utan att gå för flummigt ner i underjorden. Börja med dem och se om du hittar din nisch. Hoppas jag förstod tråden rätt nu.
har typ minst hälften av alla tipsade hittils, men de andra ska jag kolla upp! tack grabbar ;)
"Menace to Society 2 starring me, with more chemicals up in me than you're favorite pharmacy"
Annars om du menar "Tunga" plattor så kan du få andra exempel; Skivor av: Cypress Hill Mobb Deep Ras Kass Xzibit Heltah Skeltah Wu-Tang Clan + alla soloprojekt NAS M.O.P Canibus Ice Cube Ice-T O.C Necro Non Phixion + hela den klicken Busta Rhymes & The Flip Mode Squad Chino XL Dead Prez NWA KRS-1 Public Enemy Immortal Technique Big Pun Big L Grave Diggaz Hobo Junction, Swollen Members Jedi Mind Tricks Redman Run DMC Organized Konfusion & Pharoahe Monch Beastie Boys mfl, det är ett par exempel på artister som iaf gör lite "tyngre" låtar än TQ och LL Cool J typ... :)
Ras Kass - Soul on Ice Leak Bros - Waterworld R.A The Rugged Man - die rugged man, die
Jag tror inte du hade skrivit Soul on ice om inte Game hade knockat honom d känns bara så eller?
Don't quote me boy, cuz I ain't said shit!
vad pratar du om Godson P22? skulle jag inte rekomendera en skiva jag tycker är bra bara för att game å ras har beef nu eller vad menar du?
En gammal top 50 jag gjort. Står inte helt och hållet för den längre, men iaf till 75%... http://www.amazon.com/Greatest-Hiphop-LPs-1-25/lm/3UDJYWDYXBWBH/ref=cm_lm_byauthor_title_full/002-9649204-7097615 http://www.amazon.com/Greatest-Hiphop-LPs-26-50/lm/3KA4TWKAA1BSM/ref=cm_lm_byauthor_title_full/002-9649204-7097615
Det fetaste Ras gjort ligger inte på hans skivor (förutom Miami Life, ;). T.ex. Arch Angels, The Music of Business med Xzibit, Game med Mystikal, The Rise of the Machines med JMT, han är tung som fan när det gäller att gästa. Rasassination & Institutionalized var fan inte intressanta för fem öre jämfört med debuten.
Philip P21 hehe kul att godsson skrev så för när jag läste ras kass - soul on ice "visste" jag att det va du som postat det inlägget. ser dig tipsa om den i alla trådar =)
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Philip P21 Oki sorry men du vet hur d e man blir så jävla lack så fort nån beefar börjar alla lyssna på en av dom, eller om någon dör *host* J Dilla
Don't quote me boy, cuz I ain't said shit!
Masta killa- Made in brooklyn Eller No Said Date Boot camp clik- The last stand Danger Doom- The mouse and the mask Edgar Allen Floe- Floe Almighty Genius GZA- Liquid Swords Chords- The garden around the mansion Madvillian- madvillainy Nicolay- Here the pharcyde- Bizzare Ride 1 och 2 One Be Lo- S.O.N.O.G.R.A.M. Methodman & Redman- Blackout Jurassic 5- Quality Control juggaknots- Clear blue skies Inspectah Deck- The Resident Patient
NIRVIK
själv tycker jag: inspectah deck - the movement jedi mind tricks - servant in heaven, kings in hell army of the pharaohs - the torture paper Nas - stillmatic noreaga - N.O.R.E. non phixion - the future is now methodman - tical 2000 hostyle - one eyed maniac ice cube - laugh now, cry later chamillionaire - the sound of revenge cypress hill - III (temples of boom) fat joe - all or nothing mobb deep - the infamous M.O.P - warriorz onyx - bacdafucup pharoahe monch - interal affairs pitbull - welcome to the 305 screwball - y2k the diplomats - diplomatic immunity :är bra album enligt mig
"I Would Light Me A Cancer Stick, Thinkin How Can I Get My Momma Out The Bricks, And My Whole Click Legit"
outerspace-blood brothers tunggung rakt av
mmm precis...
Dr Dre - The Chronic och The Chronic 2001 för fan. Men de kanske är för givna...
2001 är bra, men jag skulle inte lägga den på top 50...
man måste ju propsa bra musik, särskillt sådan som folk kan ha missat. godson, det är lugnt. jag är gammalt ras kass fan så du behöver inte oroa dig! =)
cage - hells winter cannibal ox - the cold vein ill bill - whats wrong with bill? riktigt fina skivor de! hujedamaj va bra dom eee!! ja döÖR!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
tunga hiphoppattar. word word
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
S-DUB A.K.A. Shabaam Sahdeeq - Lord Of War (2006) The Lengendary K.O. - 48 Hours (2006) Triple Helix - Building Blocks (2006) Aeon Grey - Primate Curriculum (2006) Chief Kamachi - Concrete Gospel (2006) Debaser - Crown Control (2006) Mo-B & Only One - The Hate (2006) kanske nått i den stilen
- i whip my ass with tichue that's harder then you -<br> - http://dropitheavy.blogspot.com/ -
ingen har sagt Raekwon - Only Built 4 Cuban Linx
odb - return to the 36 chambers (brooklyn zoo)
Nirvik p 15 : Masta killa- Made in brooklyn Eller No Said Date ................. Made in brooklyn är ju en stor besvikelse jämfört med No said date!
Typ allt med KRS-One. men kanske specielt Sneak Attack, Digital och Prophets vs Profits. Arsonists - As The World Burns och Date Of Birth Freestyle - Etched In Stone Q-Unique - Vengeance Is Mine Rev Run - Distortion Prodigy (Of Mobb Deep) - H.N.I.C
Jag är bra - du är dålig.
ooh ooh, och Dead Prez - Let´s Get Free!
danger: Håller du dem högre än Return Of The Boom Bap?
Producent
2006-09-26 14:39
ookworm - paying for the trip boot camp clik - the last stand braille - lifefirst half the battle Braille - scatter brain brainwash projects -the rise and fall of breakthrough-breakthrough concrete click - lyrical terrorism ep Cyne - evolution fight cyne - time being the strange fruit prodject - from divine the strange fruit project-the_healing the_strange fruit project-soul travelin Spex - inspiratioz raw produce-selling celery to get a salary remixes demos and b-sides- quasimoto-the unseen pumpkinhead - a beautiful mind ep Pumpkinhead - orange moon over brooklyn pumpkinhead - the old testament pumpkinhead presents time chronicals mystic joureneymen - magic mystik joureneymen - black sands ov eternia living legends - crappy old shit living legends - legendary music volume 1 living legends - the undaworld- living legends - uhb vol. 3 against all odds living legends classic 2005 living legends - log cabin crew
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Zombie P4 tog du alla nytankade skivor eller? haha
mobb deep - hell on earth
DEAD PREZ - LETS GET FREE!
dilated peoples - the platform
defari - Focues Daily!!
4 riktigt överfeta plattor imo
http://www.myspace.com/neckshotproductions<br>Fuck Flyckt
Soul_Survivor_II P28 , ja det gör jag. gillar inte boom bap skivan så mycket, finns ett par sköna spår - men jag tycker hans nyare skivor innehåller bättre saker än de gamla. den kanske var unik eller nåt när den kom och ändrade saker, men det vet jag ingenting om. jag började lyssna på krs one för 2 år sen.
danger: OK. We must agree to disagree. Jag tycker Return Of The Boom Bap är helt felfri, inte en dålig låt och extremt mkt bättre produktioner än vad han haft sen dess. Nästan i klass med Criminal minded t.o.m.!!!
många har tipsat mig om ; KMD: Black Bastards plattan... men jag kan fan inte få tag i den. samma med Nas & MF Doom -Nastradoomus.. säg till om ni vet vart jag kan få tag i någon av dessa :) piz
das efx (alla plattor)
redman - malpractise
sole - bottle of humans
freddy foxxx - industry shakedown & the konexion
immortal technique - Revolutionary 1&2
nas - gods son
pharoahe monch - internal affairs
50 "samst" cent - power of the dollar
m.o.p. (alla plattor)
gangstarr (alla plattor)
dj premier - prime cuts vol.1
dj shadow (han leverar tunga grejjer for det mesta)
blackstar - blackstar
I be around, just out of sight
motion man - pablito's way, är fet om du vill ha något nytt
HÄR ÄR 10 PLATTOR SOM DU BARA MÅSTE HA OM DU ÄR ETT HIPHOP-FAN: TUPAC - All Eyez On Me (Bästa hiphop-plattan någonsin?) XZIBIT - Restless JAY-Z - Reasonable Doubt DR DRE - Chronic 2001 JAY-Z - The Blueprint 2 DMX - And Then There Was X Wu-Tang - Enter The 36 Chambers THE NOTORIOUS B.I.G. - Life After Death
MOS DEF - Black On Both Sides TALIB KWELI - The Beautiful Struggle
THE TALENTED MR BRAT
DonKR: Inte BB, men däremot har dom fått in första KMD på nypress nu på sandboxautomatic.com
Jaylib - Champion Sound Oh No - Exodus into Unheard Rhythms
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
Nosferatu P26 champion sound ar sjukt tungt album.. hatar sana har fragor, basta hiphop album, alla dem jag har ar bast.
vadå bästa hiphop album? de går ju från person till person.. läs trådens namn istället.
jag var lite off topic, det inlagget hade inte mycket med just traden att gora, om du kolla hogre upp sa har jag redan svarat pa fragan...just for att det gar ju fran person till person.
Skribent
2006-12-02 15:28
9th Prince of Killarmy - "Granddaddy Flow" riktigt fet skiva enligt mig, samt en riktigt fet rappare, låtar som "I'm A Writer" och "Banned From The Radio" är ju fruktansvärt bra! annars är "Kill Or Be Killed" nog den bästa låten på skivan enligt mig. för övrigt, vet någon om Killarmy släpper nytt album, eller om han släpper något nytt solo?Big L - "Lifestylez Ov Da Poor & Dangerous" Big L är den bästa genom tiderna enligt mig och han sorgligt nog bara släppa ett album. skulle inte förvåna mig ifall du redan visste det och har skivan, men om inte så måste den checkas! fetaste albumet genom tiderna enligt mig, inte ett enda spår som är dåligt, tråkigt däremot att den bara har 12 låtar. R.I.P.E-Money Bags - "In E-Money Bags We Trust" antagligen rätt svårt och få tag på, nästan allt med E-Money är det, har släppts några mixtapes med honom också, sägs att det släpps mer i år också! hursomhelst är skivan riktigt jävla fet, en av dom bästa genom tiderna enligt mig, även fast den bara innehåller 11 tracks. R.I.P.Mobb Deep - "The Infamous" tror du också känner till den, måste annars ändå nämna den! en av 90-talets bästa skivor. Shook Ones...Shyheim - "A.K.A. The Rugged Child" Shyheim's fetaste album helt klart, var bara 13-14 år när denna släpptes, han hade helt klart knäckt de flesta på den tiden.Cormega - "The Realness" en av dom fetaste skivorna från 2000-talet, innehåller flera otroligt sköna låtar, som "Fallen Soldiers" till exempel.A+ - "The Latch-Key Child" yup! samma kille som gjorde "Enjoy Yourself" i '99, men denna är från '96, när A+ bara var 13 år, en av mina favorit skivor, "Move On" är enligt mig den fetaste låten på skivan, checka den själv! sen finns det ju tusen andra skivor man vill tipsa om, men ett tips är att kolla up dom albumen jag postade nu om du inte redan hört dom!
HÄR ÄR 10 PLATTOR SOM DU BARA MÅSTE HA OM DU ÄR ETT HIPHOP-FAN: nej, du har fel
- Step in the Arena - Meccan and the Soulbrother - The Low End Theory - Stunts, Blunts & Hiphop - Illmatic - 3 Feet High and Rising - People's Instinctive Travels and the Paths of Rhythm - Reasonable Doubt - Ready to Die - Funky Technician
PS. Your cunt is in the sink