I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vi som gillar tysk hiphop.

Utländsk Hiphop - Allmänt

2006-08-02 18:04

Vi som gillar tysk hiphop.

Vilka gillar ni?

enligt mig är tysk rap/beats det bästa som fins inom genren.
allt låter så jävla mkt bättre än annat hiphop som finns nu..

själv föredrar jag o lyssna på kool savas, seriöst, han har det fetaste flowet/rösten som finns i världen, eko fresh(enemy till savas) gillade han för några år sedan när han hadde en yngre röst, hans senaste album e fet som fan! en av bushidos första album råälskade jag, ja vet inte tycker han e fortfarande grym men inte som förut, grym new comer e min kusin(baba saad) måste jfan skryta lite endå.. fan vill veta mer grymma artister/labels whatever.. tipsa o snacka på!

www.gbg031.se

2006-08-02 19:49
harleckinz som ej finns längre men den skivan e såååååå jävla grym
www.myspace.com/spydaprod
largemoney ent.

2006-08-02 20:10
finns det folk som verkligen gillar tysk hiphop? gillar man något tyskt överhuvudtaget?
Boom Bap 2006.

2006-08-02 22:20
knodel!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-08-02 22:25
boom-rap

har du hört fet tysk hiphop? det bästa som finss!
www.gbg031.se

2006-08-02 23:06
Tyskland är överlägset bättre än Sverige på många sätt splashfestivalen,summerjam,billigare öl,starköl i butiker,laglig prostition,bättre i fotboll,80 milj mer invånare,oktoberfest,alperna,autobahn you name it

2006-08-02 23:34
kan man språk sär det cool som fan, jag tycker dock england gör det bäst
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2006-08-03 02:13
Sverige når inte direkt upp till Tysklands standard...

Rekommenderar:
Olli Banjo, Azad, Curse, Die Firma, osv...
Är jag rätt hooked på just nu iaf.

Kolla in låtarna "Comprende" (D.F. och O.B.) och "Eines tages" (Azad) dudes.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2006-08-03 03:34
Förut Savas vet ja bara Ferris MC. Fett. Men ärligt talat.. Tyska språket gör sej inte så jävla bra i rap...
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2006-08-03 07:50
jag känner inte till några artister från tyskland men däremot en producent vid namn "croup" han är jäävligt grym! han har producerat massa spår till supastition

2006-08-03 08:34
Jag diggar Azad. Och Massive Töne eller nåt sånt. Men det hade vart lättare om man kunde språket.

Sen finns det en jävligt fet video av en grupp jag glömt vad dom heter, men dom är tyskar och åker till amsterdam och blazar. Den ser typ semesterfilmad ut. Nån som vet vad jag menar?

2006-08-04 13:15
Oki doki har en hel bunt tyska plattor så om nån vill ha en gästspelning som river tak e det bara att höra av sig.

Här e en lista att kolla upp dock:

-Samy deluxe- alla hans 4-5 plattor, så jävla bra. Tysklands och europas tyngsta rappare. Typ en hårdare timbuktu kombinerat med buckshoot. låtar: mein generation, alptraum etc..

Afrob: Har kört tillsammans med Samy i gruppen ASD. Finns en låt på deras platta proddad av wajjdee: Hey du. underbart vackert beat och makalös text.

KMC- sjumannagrupp från Berlin som kör tung klassisk eastcoast ocxh gör det bra (på engelska).

Freundeskreis- Tysklands svar på Latin Kings...

Ferris MC- Tysklands svar på Ken.

Dj Desue- Har en samlingsplatta med jänkare samt tyskar som kör tillsammans, sköna beats, gamla skolan..

Dynamite Deluxe- Samy:s gamla grupp. en platta som e helt ok.

Övrigt: I tyskland är det i mitt tycke Hamburg som kör bäst och hårdast. Dock så är det till skilnad från Sverige en hel beef mellan städerna där det dissas hårt mellan Berlin, Stuttgart, Munchen, Hamburg, Frankfurt etc. Headliners från Hamburg är nästa stora grej tillsammans med Olli Banjo. Av svenskarna är det Looptroop som är megastora men som också har fått en hel del skit av de tyska thugsen...hehehehe

U only scared to die when u ain´t living right- T. Kweli

2006-08-04 13:16
Whattup- Dynamite deluxe- Gruene Brille---> gröna brillor---> smokin!

2006-08-04 13:18
Faan, glömde Curse, da shit!!! die Scheisse

2006-08-04 14:50
www.youtube.com

Tysk hiphop at it's finest!

dom flesta kanske känner igen han från ett annat klipp

2007-08-19 15:43
Tysk hiphop....jag är själv från Berlin...måste dock medge att jag blev fett besviken sist...
Det är Freundeskreis(96) som gäller fan ...Sammy deluxe är också fet..för de som kan språket! En av de bästa..men han får jobba på sina beats..
 "Blumentopf" e jiddrare till max --överskönt!

Hamburg har alltid haft " fettes brot" " absolute beginner" ...de som började kikka fett enligt mig
Berlin...ja...många som vill, få som kan...
Massive töne har också skillz...

nu har jag sagt mitt...inte en jävel som kommer läsa detta haha
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-19 16:04
måste propsa schweizertysk hiphop språket e så mycket skönare

http://www.youtube.com/watch?v=x4phIy57Aj4

http://www.youtube.com/watch?v=VS1WUBEVh98

http://www.youtube.com/watch?v=QjPzAIyJr_M

http://www.youtube.com/watch?v=j1Lb6mcp4Rg&mode=related&search=

http://www.youtube.com/watch?v=d1wuNNRaYoo
'My tec'll roast ya body faster then Ferrari's Testarosa'

2007-08-19 16:07
Motherfuckers make me miss Hammer, for real..

2007-08-20 02:13

jag har Eko Fresh skiva som jag brukar lyssna på! de är najs!
och vem fan är du?

2007-08-20 02:23
vad heter han den perversa med skelett mask=?
These rappers think I'm worried bout' a punchline, I show more purpose than thier whole carreers in one line

2007-08-20 03:00

2007-08-20 03:06

2007-08-20 07:23
synd att jag inte kan varken tyska eller holländska men
jag skulle villa veta vad som sägs i nuclear family - memento

AIK

2007-08-20 07:55
CRIK

Sido heter han
"As a ninja you obtain certain responsibilities
such as kicking asses and looking cool and tough."
Poet

2007-08-20 09:22
BWD: KMC består ju av tre pers. Tre producenter (bland annat DJ Desue) och sex MC's.

Hamburg har haft sina grymma akter. Men det är ändå enligt mig Frankfurt, Berling och Stuttgart som bjudit på det bästa genom tiderna.

Alla på Whoa får nog avliva myten att Looptroop skulle vara megastora i Tyskland. Det är dem inte. Det är typ mest Promoe de känner till.
At the gates of Eternity...

2007-08-20 12:37
Sido är rolig.

2007-08-20 12:59
Sag waas?
Would I shit you? You're my favourite turd.

2007-08-20 13:01
fet tysk video menar ni vah?

2007-08-20 13:12

^ haha så förvånad jag blev när jag hörde rockness samplingen

2007-08-20 13:21

2007-08-20 15:34
sag waas, det är han promoe "dissar" på sin nya platta eller? Han har ett spår som heter så iaf, enligt låten låter det som om sag waas har dissat promoe eller något.
Från Skåning Till Norrlänning!

2007-08-20 16:00
ha ha kommer ihåg när vi hade legend status i tyskland med våra gamla grupper, sicka spelningar och jams, stort var det
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2007-08-20 17:53
Var på en festival i Tjeckien för några år sen och såg nån tysk grupp som hette Blumen Topf nånting.. Rätt feta live!
STOCKHOLM JUMANJI MIXTAPE UTE NU!

2007-08-20 21:51
nån som hört Deso Dogg?

2007-08-20 23:53
så jävla svårt med språket och hela gangster imagen till överdrift, varenda cd såg sådan ut i berlin senast, och alla lever det som säger
Poet

2007-08-21 03:17
Mayornas: Vet att många i Sverige har svårt att relatera till det. Men som du själv erfarat, så har de faktiskt lite svårare liv där nere. Det är fucked up där nere på många platser. Typ de galnaste jävlarna vi har i ghettona i Sverige, är typ standard där nere. Helt wack haha.

2007-08-21 13:09
Square One är mycket bra, definitivt värt att kolla upp.

Dessvärre finns dom inte längre som grupp och deras grejer är ganska svåra att hitta, ena snubben i gruppen kör numera solo jag tror att han kallar sig för Rasul.

Om jag skulle jämföra Square Ones sound med någon annan artist skulle jag nog säga Dj Premier stuk.
www.myspace.com/spectrocon
www.myspace.com/zentre
Poet

2007-08-21 14:01
Galvatron: Razul kickar ju fortfarande.

2007-08-21 15:28
BC99: Jag vet, tycker dock att han var bättre i Square One.
www.myspace.com/zentre
Poet

2007-08-21 17:12
Galvatron: Square One var ju en klass för sig, självklart. Men Razul har faktiskt inte bytt stil så mycket. Så han är det närmaste Square One man kan komma soundmässigt.

2007-08-21 18:11
BC99: Ok, a jag har lyssnat på lite han gjort men jag måste säga att Square One låtarna tycker jag är bättre.

Du råkar möjligtvis inte ha nå plattor med dom? Har letat som fan utan resultat.
www.myspace.com/zentre