I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

The Wascals (Bucwheed m.fl.) - Ge mig info!

Utländsk Hiphop - Allmänt

   

2006-07-31 19:27

The Wascals (Bucwheed m.fl.) - Ge mig info!

Jag försöker hitta bra fakta om denna grymma 90-talsgrupp som släppt ett par klassiska hiphoplåtar. Men jag hittar fan inte mkt på nätet..

Det här är typ allt jag vet om gruppen än så länge:

The Wascals är mest kända fär deras två klassiska promosinglar Hard Rhymes & The Dips. De har även släppt låten Class clown, en låt som för övrigt har släppts i remixad form, som b-sida på en tolva där Masta Ace står för a-sidan med The B-side...

J-Swift har stått för produktionerna till de låtar som nämnts..
En fullängdare blev aldrig släppt och gruppen blev bortglömda av den stora skaran medan vinylnördarna söker på Ebay efter de låtar som finns att få tag i... Frontmannen Bucwheed släppte ett par mindre bra skivor under namnet Buc Fifty (på Battle Axe).
Bucwheed återförenades med J-Swift och släppte albumet Rethuglican år 2005 (på Delicious Vinyl)... Jag vet att Bucwheed (aka Buc Fifty) och Spanky (som gästar Bucwheeds platta "Rethuglican") var medlemmar i The Wascals.. Bucwheed gästade även The Pharcydes "Bizarre Ride II..", på låtarna On the DL & Im that type of nigga (i bookleten till den plattan står det att han heter Buckwheat).

Ok, fyll nu på med information om denna bortglömda och finfina grupp! (Har du inte redan hört de låtar jag nämnt föreslår jag att du skaffar dom!)

Skivsläpp:
* The Wascals - Class clown/Hard rhymes 12" (Delicious Vinyl, 1994)
* The Wascals - The Dips 12" (Delicious Vinyl, 1994)
* Masta Ace - The B-Side b/w The Wascals - Class Clown (prod. J-Swift) 12" (Delicious Vinyl, 1994)