I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nya Jay-Z/Nas-låt?!?

Utländsk Hiphop - Allmänt

2006-07-31 02:24

Nya Jay-Z/Nas-låt?!?

Är låten Jay-Z och Nas skulle göra ihop ute än?
Nån som hört?
Vad heter den?

"It's impossible to achieve the aim without suffering"

2006-07-31 05:16
Dom skulle väl va på New New York remixen I think
Don't quote me boy, cuz I ain't said shit!

2006-07-31 15:45

Låt 8 på Nas kommande skiva?

Title: Hip Hop Is Dead... The "N"
Artist: Nas
Original release year: 2006
Label: Sony/Def Jam/Ill Will
Guest Artists: Bravehearts; Jay-Z; Rakim; Kelis; Damien Marley; Pharrell; Busta Rhymes; Michael Jackson
Stereo: Stereo
Studio/Live: Studio
Pieces in Set: 1
Catalog#: 108773-2006
Desc: Performer

Additional Notes: Top

Personnel includes: Bravehearts; Jay-Z; Rakim; Kelis; Damien Marley; Pharrell; Busta Rhymes; The Game
Producers include: Timbaland, The Neptunes, Will.i.am, Dr. Dre, Scott Storch, Saalam Remi, Kanye West, Just Blaze, DJ Premier, Nas, L.E.S.

Engineers include: Eddie Sancho, John Crouse, Steve Souder, Ray Adler

Unlike its predecessor STREET'S DISCIPLE, HIP HOP IS DEAD harkens back to Nas' commercial pop-crossover albums as well as the poetic glory days of ILLMATIC. The New York hip-hop legend returns to the thoughtful, introspective philosophy that turned heads early in his recording career (with a little help from rap legend Rakim, the ever rambunctious Busta Rhymes, and former foe Jay-Z). Indeed there are some attempts at fancy, hook-laden production (thanks to Pharrell, Kelis and a newly invigorated Michael Jackson)--but most of the tracks go out of their way to be workaday, subservient frameworks to the lyrics. Sampling records (Louis Armstrong's "The Skokiaan", The Doors "Hello I Love You") that have never been used by other rappers, Nas makes it clear that his focus here is not only on the message but also on the sound. Lyrically, Nas addresses weighty topics as mortality, true love, religion, politics, family, personal responsibility and, of course, the currently ?deceased? state of hip-hop. Those themes might seem far from the thug-life reveries of many of his contemporaries, but for Nas it's business as usual. Ironically the record proves that rap music is far from dead.

1. Intro - (N. Jones, C. Martin)

2. The Death - (N. Jones, S. Storch, S. Holman, A. Griffith)

3. War for Zion feat. Damien Marley - (N. Jones, D. Marley, L. Lewis)

4. Yes Yes Y'all - (N. Jones, S. Gibbs)

5. North by Northwest feat. The Game - (N. Jones, J. Taylor, A. Young)

6. Got it Back Like That feat. Michael Jackson - (N. Jones, M. Jackson, R. Hampford, T. Peter, T. Mosley)

7. The Golden Child (N. Jones, C. Martin, H. Ribald)

8. Polo and Guess feat. Jay-Z - (N. Jones, S. Carter, K. West)

9. U.B.K (Unauthorized Biography of KRS-One) - (N. Jones)

10. Just Love It feat. Kelis - (N. Jones, K. Rogers, J. Smith)

11. World's Greatest feat. Pharrell - (N. Jones, P. Williams, C. Hugo)

12. Gods and Earths feat. Rakim - (N. Jones, W. Griffin, C. Martin)

13. We Brave feat. The Bravehearts - (N. Jones, J. Jones, N. Jones, L. Lewis)

14. Sekou Selassie - (N. Jones, S. Jones, L. Lewis)

15. Hip-Hop is Dead - (N. Jones, W. Adams)

16. Kill that Noise feat. Busta Rhymes - (N. Jones, T. Smith, S. Storch)

17. The "N"... - (N. Jones, A. Young, B. Jordan, L. Lewis)

18. Ann Jones - (N. Jones, S. Gibbs)

19. BONUS TRACK: What Y'all Want - (N. Jones, S. Gibbs)

2006-07-31 16:01
källa för den tracklisten?
Fuck Batman and Robin, I'm robbin with a bat man...
http://boegballe.tabulexnet.dk/

2006-07-31 16:22
Hoppas den inte är riktig! vad fan håller nas på med?? Var det inte han som skulle göra ett grymt album med premier?? han kan ju lika gärna döpa plattan till "nas is dead" om han ska ha me Pharrell
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?

2006-07-31 16:23
Hmmm... för lite proddat av preemo. Hmmm, får jag en ny Nastradamus blir jag grinig...
www.fucksolar.com

FUCK SOLAR

2006-07-31 16:23
verkar fet som fan

2006-07-31 17:09
Vart kommer den tracklisten ifrån? Coolt med Dr. Dre om den stämmer
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-07-31 17:13
Syer, fett som fan?
vart e preemo? :(

2006-07-31 18:57
den ser tung ut men för lite premo,,,,,
I'm Rich Bitch

2006-07-31 19:00
haha jackson e med! fett!!!
http://www.myspace.com/choysmusic

2006-07-31 19:12
På tok för lite preemo.. vill ha en 10 spårig platta utan gästartister, eller få.. proddat av preemo pete rock mm.. ala illmatic.. Vilket jag hoppades på när jag hörde att de skulle göra en platta ihop. Men när han gick till roc sjönk förväntningarna rejält..
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?

2006-07-31 20:33
När släpps den?
Skäms du inte?

2006-07-31 21:08
Ni fattar att den tracklisten är fake så det stänker om det. Visst, det är en jävligt bra fejk men titlar som "polo & guess" får mig att inse att den omöjligt kan vara sann...som om inte låten med MJ räckte som bevis. Jag har sett den här på nätet ett tag men som sagt...det är inte första gången en snygg fejktracklist cirkulerar inför en Nas-platta. Jag fick dessutom bekräftat av en kille i USA på ett annat forum som brukar ha full koll på Nas, och då menar jag full koll.

Fast det vore nice med en Rakim-collabo som Primo proddat...kan alltid hoppas.

www.plaingold.com

2006-07-31 21:37
källan är det i och för sig inte alltför tillförlitliga, dock världsomspännande datanätet internet. ex:wikipedia och tusen forum som den cirkulerar på.

Jag håller med om det orimliga i MJs medverkan och hur tråkigt det skulle vara med så lite Primo efter allt snack..

2006-07-31 23:39
Luktar fake...

Jag vill ha beats proddade av Primo, Pete Rock och Dre och Jay-Z, AZ och Rakim som gäster. Det hade vatt guld! Men hur det än blir i slutändan, tvekar jag inte en sekund på att det blir tungt. Jag menar, det är ju Nas vi snackar om.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ

2006-07-31 23:46
sick fakking tracklist.

ser sjukt ifram imot detta, å folk det e 2006 snart 07 stila er gamla nas kommer aldrig back..

fett med MJ ser jag ifram imot, hoppas han har stilat sig lite..
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2006-08-01 09:42
fy fan va galet det kommer bli.
SKU - SKU - SKULASON!

2006-08-01 10:15
TeKoNe P23

Synd bara att låtarna inte existerar. Tracklisten är en fejk, det är ett löfte. Men ja, förstod ni inte det efter en titel som "Polo & guess" så visst...fortsätt hoppas.

Vad jag vet så dök den upp på wikipedia först. Och det är världens minst tillförlitliga källa. Man kan redigera hur man vill utan att ens vara registrerad på sidan.

www.plaingold.com
DJ

2006-08-01 10:29
http://img455.imageshack.us/img455/339/j ayandnas2nj.jpg

2006-08-01 14:36
SKU - SKU - SKULASON!