I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

JMT Heavy metal kings feat. Ill Bill

Utländsk Hiphop - Allmänt

2006-07-28 16:02

JMT Heavy metal kings feat. Ill Bill

release på tisdag boys n bitches!
släpps på itunes också för dom som inte har lust att skaffa 12an.
checka www.jedi-mind-tricks.com för mer info.

"I wonder if they were like "Oh Fuck Robbie showed up and his nails are painted black and he just got his hair styled like the lead singer of Papa Roach...." "

2006-07-28 16:29
Mmhm! Tungt omslag. 22 dagar kvar till Servants in heaven oso. Bra skit.
That's my mother you're pissing on.

2006-07-28 16:34
Servants in heaven, kings in hell lär ju bli riktigt fet förutsatt att vinnie inte får allt för mycket utrymme själv och slappar med lyriken som han tenderar att göra ibland. Hoppas collaben med rugged man blir fet. stoupe levererar ju för övrigt mestadels tung skit.
"I wonder if they were like "Oh Fuck Robbie showed up and his nails are painted black and he just got his hair styled like the lead singer of Papa Roach...." "

2006-07-28 16:53
Har dom börjat fixa regkrav på babygrandes forum? aja, har inte kollat så mycket vilka som featar. Mer än rugged?

2006-07-28 16:56
MFDOOM: Varför skriver du i den här tråden om du inte är intresserad då kuksugare? Jag tror inte juelz nästa joint blir överdrivet fet men inte fan sitter jag och droppar torra inlägg i trådar där jag inte har något vettig att tillföra. shut the fuck up.
Tror iofs också att skivan kan bli keff men dina inlägg är så jävla torra.

2006-07-28 17:00
securitass: det är bara dom två jag hört om men förhoppningsvis blir det ett par till.

2006-07-28 17:10
Så där ja! Nu kom den arga akademikern i dig fram och det blev lite spännande. Jag är fett hungrig och jag blir lite cranky då så ursäkta mitt ordval men ibland måste man tänja lite på banngränserna och mitt inlägg kanske inte var det mest genomtänkta men jag blir lite stött när du inte tror att en paz/bill collab kommer bli fet :)

2006-07-28 17:14
vinnie paz suger, har du inte kommit fram till det än? han va bra på VBT och psychosocial som the hologram, numera är han WACK. Jag är ledsen att behöva vara den som berättar det för dig. puss.

2006-07-28 17:24
psk:Nu har jag käkat så du får inte samma ära som Herr Doom fick, hehe.

2006-07-28 17:30
Alla tjatar om att vbd är så jävla bra (vilket jag håller med om)och att resten är skit men jag tycker det är ganska skönt att slippa hippietexterna som hologrammet droppade, det har ju lämnat plats åt stor poesi som "I´m like mussolini, I rule with an iron fist. I stab you in the bladder with a dagger n watch you die in piss" Haha, den så hatade vog.. så bra.

2006-07-28 17:39
VBD even. ,D

2006-07-28 19:47
Tycker dom alltid har feta omslag.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-07-28 22:49
Nån som vet ifall nån butik i stockholm har den inne nån gång på onsdag-fredag?
njut

2006-07-30 00:02
Det är väll en tolva från deras kommande album eller? Varför i helvete skulle den vara begränsad för då?
njut

2006-07-30 18:35
beställde den igår. fick typ reda på att det skulle släppas ett nytt JMT-album för en vecka sen.... wack. aja, ser fram emot det som fan!
"Don't need a copy of Microsoft Office to Excel... Word."

2006-08-01 09:42
Någon som haffat låten från itunes än eller? Beställde tolvan men orka vänta på den så jag köper väl låten separat så fort jag slutat jobba.

2006-08-01 12:23
skribbles P22

den får du gärna skicka ;)

2006-08-01 12:58
Shit man, hur mycket kan dom ta för en låt på itunes egentligen?Lowhrollers på whoa som inte ens kan hala upp en spänn för en låt. Jag kan fota min tolva och mmsa den till dig, på sin höjd :)

2006-08-01 13:07
Jag hittar den inte på iTunes.

2006-08-01 13:13
å fan, det står på jmts sida att den skulle släppas på itunes idag men jag har inte kollat själv än. Man måste ju ta hem ett litet program för att kunna handla och dom blir inte så glada om man laddar hem en massa skit på jobbdatorerna. Har sett fram emot det här hela dagen så jag hoppas att det bara är dig det är fel på skyhigh :)

2006-08-01 13:22
Tror fan inte det är fel på mig tyvärr, har sökt på de flesta sökord nu faktiskt. Men den lär väl komma snart då.

2006-08-01 15:29
doom:har inte laddat hem den än men det där låt ju inte så lovande

2006-08-01 15:42
refrängen var traight off wack. dock var ill bills delivery rått
http://www.kalvinhiphop.com

2006-08-01 17:58
Hur har ni fått tag på låten? Jag beställde tolvan men hittar den inte på iTunes.. är sjukt sugen på att höra den!!

2006-08-01 19:56
Nä, jag hittar den inte heller men klockan är ju typ 14.00 i new york nu så dom kanske inte har lagt ut den... kanske. Vart fick lilli och doom tag på den?

2006-08-01 19:57
Värsta hypen för en låt som kanske inte är så jävla bra, hehe.
Checka supa med rugged man på hans myspace istället, freebie och jävligt tung.

2006-08-03 17:18
http://www.myspace.com/illbill

här hittar ni låten.
iiiii

2006-08-03 17:37
jag diggade låten som fan!
http://www.soundcloud.com/mr-rnbck
http://www.soundcloud.com/brormusik

2006-08-03 18:47
Jag med måste jag säga, skönt skit!

2006-08-03 19:48
Galet tung!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-08-03 20:32
tungt som faaan!
Kom Igen Allihopa Så Drar Vi Till Människobyn
www.myspace.com/jimmyflow

2006-08-03 20:49
FET!!
http://www.homage.nu/

2006-08-03 23:26
helvetes tung....refrängen kunde gjorts bättre dock
!!!

2006-08-04 09:27
Fan snackar ni om? Skivan har galen potential men om det är så här lågt dom lägger ribban så kommer det bli årets antiklimax.
Vem fan lägger refrängen
"We got that gangsta gangsta shit
We got that murda murda shit" år 2006? Så jävla lamt.
Hoppas dom inte fuckar upp reef the lost cauze guestspot och rugged man låten. Rugged levererar ALLTID tung lyrik och stoupe har en hyfsad lägsta nivå men paz får fan rycka upp sig. Jag gör en helomvändning och hakar på mf dooms tviveltåg.

2006-08-04 13:00
jag diggar fan när paz kör sin våldsironi, han har rösten och deliveryn för det .. kan bli lite enformigt kanske

2006-08-04 13:47
När fan är paz ironisk? Jag tycker hans stil är ganska nice när han lägger ner lite arbete på texterna men det här känns inte genomarbetat. Det behöver ju inte vara värsta akademiska utläggningarna för det har väl aldrig varit paz stil men jämför det här med höjdpunkterna på visions of ghandi och ett par schysta låtar på legacy of blood där han tar elakhet till en ny nivå och det är ju jävligt underhållande. Om man lyssnar på vad bill droppar i låten så känns det också som han lägger sig långt under sin nivå, han dumbar väl till sina rhymes för att närma sig mainstreamfåran. Ska vi räkna hur många gånger paz använder daddy i sina rhymes när skivan väl kommer ut? hehe.

2006-08-04 13:58
Dumbar ner texterna för att nå mainstreampubliken? Haha, skämtar du eller? Knappast så att han sitter och tror att om han skriver lite enklare texter så säljer vi platina.

2006-08-04 14:03
skribbles
jag tror inte att han gör allt det han rappar om att han gör i texterna, ironisk kanske är fel ord men du förstår vad jag menar hoppas jag. :)

2006-08-04 14:08
estragon: Jag hajar :) våldsironi är ett jävla fult uttryck/ord bara
skyhigh: Han känner säkerligen av pressen att tona ner texterna lite för att sälja till en bredare massa ja (och i samma veva lämnar han necro kvar gråtandes i smutsen) Jag skämtar inte daddy.

2006-08-04 15:19
nog fan tyckte jag han drog nice rhymes ? kanske inte hela raden rimmar men iaf 2 - 3 sista orden
http://www.soundcloud.com/mr-rnbck
http://www.soundcloud.com/brormusik

2006-08-04 17:57
Så jävla bra låt!
Jag är ill, men du är iller... alltså djuret iller

2006-08-05 00:47
Bra beat. Inte Stoupes bästa men helt ok, sjukt att han börjat flörta med opera nu. Refrängen var riktigt kass. Jag hatar Ill Bills röst numera & hans vers var tråkig, han kan mkt bättre. Vinnie är ungefär som man förväntar sig, han har inte tagit åt sig av kritiken från senaste skivan uatn kör med samma enformiga våldsporr.

Plattan lär låta mer som Legacy of Blood än Violent by Design.

Dvs helt ok men inte mer. Vinnie riskerar att trötta ut dom mest inskränkta JMT fansen om han inte varierar sina texter.

2006-08-05 13:11
äh..texterna är inte så viktiga
!!!