I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Blood money 3:a på Billboard 200

Utländsk Hiphop - Allmänt

2006-05-16 14:33

Blood money 3:a på Billboard 200

Bara att gratulera, måste ju vara svin bra säljningssiffror för dem, rätta mig om jag har fel.

ye ye ye

2006-05-16 14:36
Inte så konstigt att man hamnar 3:a på billboard när man signar hos ett popskivbolag.

2006-05-16 14:37
varför göra en tråd om de? vill du bara bevisa att g unit fortfarande säljer eller vad?

2006-05-16 14:37
Inte så konstigt att man hamnar 3:a på billboard när man signar hos ett popskivbolag.

din insikt i skivbolagens värld är makalös

2006-05-16 14:38
2 st hat inlägg direkt, ni är makalösa era idioter.
ye ye ye

2006-05-16 14:41
Demento, vad snackar du om?

filladakilla, jag hatar inte. Tycker bara det är synd att en så bra grupp går ner sig och gör musik med G-Unit.

Konsertbesökare

2006-05-16 14:42
Jag måste få höra lite från Blood money snart, o få se hur det låter.
http://enemtee.tumblr.com - Musik och kultur går hand i hand.

2006-05-16 14:42
kalla du mig precis idiot för ja fråga varför du gör en ny tråd när de finns ett g unit forum? eller e du rädd att ingen läser där?

2006-05-16 14:45
Ramathorn P21
det kan du ju roa dig med att fundera på...

2006-05-16 14:47
Nice att dom säljer! Blood Money har några sköna spår iaf :)
"Min farsa har en äkta rolexkopia"

2006-05-16 14:51
mm roligt för dem att det säljer, det var nog framförallt därför dem signade till gunit för att bli rikare.
ye ye ye

2006-05-16 14:53
mm roligt för dem att det säljer, det var nog framförallt därför dem signade till gunit för att bli rikare.

nej allvar????? :O
ja trodde dem gjorde de för att få mer street cred och ville va mer äkta som curtis jackson. alla vet ju att han uppskattas på gatan.

2006-05-16 14:56
Nej, de sålde inte så jättebra, nej. Syftet med att signa till G-Unit Records och för en gångs skull lämna Jive (aka. the Graveyard) Records var för att kunna sälja fler skivor.

Men kollar vi tillbaks på förra släppet, Amerikaz Nightmare, så sålde den 109.000 exemplar första veckan.

Kollar vi sedan på Blood Money, som garanterat skulle ha sålt mer första veckan jämfört med förra släppet, så sålde de "endast" 106.000.

Med detta sagt så förlorade de med 3.000 ex. Dessutom så var Blood Money mkt mer promotad och dessutom skapades mkt mer buzz för detta släpp, jämfört med Amerikaz Nightmare och mkt mer pengar las ner på G-Unit-släppet.

2006-05-16 14:59
men nutscratcher, Amerikaz Nightmare kom högst 4 på billboard listan, ja är ingen guru och vet inte riktigt hur dem räknar det dära men borde inte blood money ha sålt mera då? :S
ye ye ye

2006-05-16 15:04
fiLLadakiLLa

.. Det beror på hur mycket övriga skivor på listan har sålt..

hm..
R.I.P. Big Moe

2006-05-16 15:05
det skulle vara kul å se hur mycket the infamous & hell on earth skivorna sålde, någon som kan hooka?
chase the clouds away

2006-05-16 15:08
Mobb Deep - "The Infamous" - 820,883
Mobb Deep - "Hell On Earth" - 699,388

från datumen de släpptes fram till 8 oktober 2004 :P
R.I.P. Big Moe

2006-05-16 15:10
Mobb Deep/Hell On Earth/1996-10-29/708,170

Från 2005 :)
R.I.P. Big Moe

flowmastermouth oki, vart hittar du hur många dem sålt?
ye ye ye

fiLLadakiLLa

Sökte upp lite i forum där folk postat Soundscan..
R.I.P. Big Moe

2006-05-16 15:11
fiLLadakiLLa : Var de hamnade i Billboard 200 (Förra skivsläppet var det med andra ord tre skivor som sålde mer än 109.000 samma vecka, därav fjärdeplatsen. Denna gången var det bara två som sålde mer än 106.000, därav tredjeplatsen på listan) e inte det viktigaste, det är försäljningsstatistiken första veckan som gäller. Förra släppet sålde de fler ex första veckan trots sunkigare bolag, mindre promotion & buzz etc än Blood Money som var i stort sett överallt och en hel del videos o street-singlar, men färre ex sålda denna gången.
Det kvittar hur man vrider och twistar på situationen, Blood Money är ett flopp i stora drag, ett flopp för G-Unit Records och ett flopp för Mobb Deep själva.

2006-05-16 15:12
ok
ye ye ye

2006-05-16 15:16
nutscratcher okej get it.
ye ye ye

2006-05-16 15:38
nutscratcher
Den här gången är du ute och rider häst. vad snackar du om? Flopp? Det är hårdare tider nu, Blood money låg ute på nätet ett bra tag innan släppet och att säga att en skiva är en flopp när den hamnar på position 3 första veckan är helt fel. Det räcker med att fråga Mobb Deep själva. Finns väl ingen bättre man ska ställa den frågan än till Las vegas P och Hollywood Hav?

Blood Money kommer att sälja mer än Amerikaz Nightmare. Garanterat. Spelar ingen hur man vrider och vänder på det hela för dem har redan så mycket pengar att dem inte behöver bry sig.

Dem var kontraktlösa en vecka och inte sådär jätte glada över sin situation... och dem var fan inte rika. Det ögonblicket dem signade med G-unit BLEV DEM RIKA. Mobb Deep har aldrig varit JÄTTE STORA och aldrig kommersiellt. HipHop säljer inte lika mycket länge pårgrund av att illegal nedladdning har drabbat hiphoppen hårt.

Crime Pays, ask the Rothschilds!

2006-05-16 15:43
Dirty-dave: exakt! Nut-scratcher: Det går liksom inte att jämföra på det viset, eftersom det överlag säljs så mycket mindre musik nu än när förra skivan släpptes.

2006-05-16 15:50
Dirty-Dave: Den här gången bara ? Såfort vi råkar säga något emot G-Unit så e vi ute och rider häst, ikke sant ?

Sen för att besvara ditt inlägg: "Ursäkt efter ursäkt, krydda på med några vita lögner för att inte Mobb Deep eller G-Unit ska se värdelösa ut plus ännu en ursäkt, det är oftast det dina inlägg går ut på. "

I och med deras överhopp till G-Unit och en massa dumma kommentarer om hu 50 Cent är bättre än Jesus Kristus själv är orsaker till varför duon förlorade en stor andel av deras hardcore-fans, därav deras usla förstaveckosiffror. Bara inse att de sålde deras själar, sålde deras små kvarstående rykten de hade i game:t för att till slut sälja sämre än deras föregående album. Visst, Porschen och en bunt pengar i deras konton av 50 e aldrig fel, men de ser ut som råttor i de flestas ögon, exklusive ignoranta dig.

Illegal nerladdning har pågått sedan långt innan Amerikaz Nightmare kom ut, du kommer och påstår att det är ett nytt fenomen ? Fuck outta here.

2006-05-16 15:54
Det handlar så mycket om promotion idag & naturligtvis image, det gäller att nå ut med reklam till så många som möjligt, i form av musikvideos, catchy singlar osv..

Ta tex Mike Jones, ingen kan påstå att han är något geni när det kommer till att skriva texter, men han hade en jävligt bra plan och en hel del cash att lägga ner på promotion..

När Chamillionaire släppte sin skiva Sound of Revenge, trodde ingen att han skulle lyckas sälja över 500.000, tack vare två starka singlar (Turn it up & Ridin) och uppbackningen av Universals promotion-team så är når han innan sommaren miljon-strecket..

G-Unit har miljoner dollar att slänga ut på musikvideos, reklamblad, adds, etc etc

Its all about the machine baby..

nutscratcher

Det är garanterat fler som laddar ned musik nu än vad det var när Amerikaz Nightmare släpptes..
R.I.P. Big Moe

2006-05-16 16:19
Haha "flopp"?!

Ni kan hata men håll er inom gränserna förfan. HAHA :)
PUNGEN SKA MED IN ANNARS KAN DU GLÖMMA DET!

2006-05-16 16:58
tyckte flopp lät lite hårt :)

jkstR
fast nu spelar dem in "give it to me baby" :) den är ju lite mera hitsingel inriktad... får se hur den går
ye ye ye

2006-05-16 17:01
Ghostface låg 2:a när hans album släppte.

2006-05-16 18:08
Hur många sålde han den veckan?
"Min farsa har en äkta rolexkopia"

2006-05-16 18:38
Inte flopp ? Denna veckas försäljningssiffror ramlar in nu, och med nästan 50 % inne så syns inte Mobb Deep ens på topp 50. Inte flopp ? Okej, som ni vill.

2006-05-16 20:40
Nick Lachey kommer sälja mer sin första vecka, hehe...han ligger redan på 116000. Och Blood Money ligger inte ens på top 50, vilket betyder att dom kommer ha problem att komma över 15000 sålda andra veckan.
Connected.

2006-05-16 20:41
Oh, missa nuts inlägg..
Connected.

2006-05-16 21:54
huvudsaken är att skivan är bättre än väntat, och bättre än amerikaz nightmare.
ya hörd mä!

2006-05-16 21:57
Nutscratcher: jag tror du glömmer bort att bredband inte har funnits i särskilt många år. DET har förändrat den illegala nedladdningen enormt mycket.

2006-05-16 22:01
Shade: Påstår du verkligen att bredband inte fanns i lika stor utsträckning under 2004 ? Sluta nu. Amerikaz Nightmare släpptes inte 1996 om vi säger så, okej ? Den släpptes för två år sen, även då var nerladdnings-game:t crazy, så att säga. Än en gång, sluta nu.

Dessutom e Amerikaz Nightmare hästlängder bättre än Blood Money.

2006-05-16 22:01
nutscratcher
Man måste se på det stora hela fattar du väl. lugna ner dig med att kalla Blood Money för flopp för fan... du vill så gärna det va? säkert ber du till Gud varje dag att skiten ska floppa. Vad jag minns rätt, var inte du nere med G-Unit för några årsedan? BUSTED. hehe!

Illegal nerladdning har pågått sedan långt innan Amerikaz Nightmare kom ut, du kommer och påstår att det är ett nytt fenomen ? Fuck outta here.

Det stiger drastiskt för varje år.

Och om den nu floppar så vore det jävligt sorgligt med tanke på det mesta av kommersiell rap som släpps idag är skit. För blood Money är ett bra album, inge snack om det.

2006-05-16 22:02
Torrents har ökat något helt sjukt borta i staterna... alla jänkare sitter å gnetar på dem sidorna.

2006-05-16 22:10
Dirty-Dave: Herregud, människa ! Du e 23 år gammal och beter dig verkligen inte som en sådan. Ber till Gud för vad ? Jag skiter fullständigt i om de sålde 1 mille+ första veckan eller inte. Men nu e fallet så att de floppade, och jag ville bara rätta trådskaparn om att Blood Money inte sålde eller kommer sälja så bra. Dessutom e detta ett G-Unit Records släpp där guldstatus (exkl. Yayo) i stora drag e oacceptabelt.

Jag lyssnar också på G-Unit, men inte dillar jag runt på nätet och ständigt försvara de för det ? Människa, jag har annat att göra.

Vill och vill, duon kommer lida av en jävla andraveckasras på Billboard. Så floppa kommer Brick Money lätt göra.

Du får gärna skylla på allt möjligt, gör så. Faktum kvarstår dock: Blood Money floppade hårt.

"What goes around comes around, get used to the gold plaques "

2006-05-16 22:14
Haha 3a på Billboard = flopp. Gå o lägg dig. Hur gammal är du egentligen?
PUNGEN SKA MED IN ANNARS KAN DU GLÖMMA DET!

2006-05-16 22:20
nutscratcher
haha, så du bedömer mej efter några inläggg på Whoa, bevisar ju att ditt liv kretsar kring internet.

Inte så att jag bryr och ska ständigt försvara... men man blir trött på idioter som hatar för att alla andra hatar. Vänder kappan efter vinden osv. Det är sällan jag glider in i forum nuförtiden och ska försvara hit och dit. Men att säga att blood money är flopp efter första veckan är ren galenskap och då måste man gripa in som hiphop medborgare.

2006-05-16 22:25
damn vad det beefas kring g-unit jämmt. det är jävligt kul att läsa :)

"Inte så konstigt att man hamnar 3:a på billboard när man signar hos ett popskivbolag."

haha så sant som det är sagt.
 Haters gon' hate...

2006-05-16 23:00
Folk hakar upp sig på 3:e platsen för mycket. Som någon sa tidigare, 1:an den här veckan skulle kunna hamna utanför top 10 om den debuterat en annan vecka. Som exempel kan sägas att Game sålde 600 000 + sin första vecka, och hamnade givetvis etta. Samtidigt kan ett släpp som säljer runt 100 000 också hamna 1:a.. Se till säljnummer, inte placering.
Connected.

2006-05-16 23:26
vilka har släppt bloodmoney orkade inte läsa igenom tråden och har inte så stor koll?

2006-05-16 23:40
Tack ! JanneSchaffer said it !

karl-AnToN : Mobb Deep.

Nu är siffrorna inne ! Mobb Deep rasade redan under andra veckan från tredje plats till 34, där de sålde 36,675 exemplar.(Soundscan-siffrorna kommer dock vara lägre än då hitsdailydouble räknar in mindre skivaffärer som inte soundscan gör)
Ett ras på 66 % jämfört med förra veckan, som även var den första veckan.

2006-05-16 23:52
Nutscratcher: Påstår du verkligen att bredband inte fanns i lika stor utsträckning under 2004 ?

Haha... Eh, ja.

2006-05-17 00:00
Kan möjligtvis The Game ha att göra med att Gunits två senaste släpp inte har sålt mer än 1 miljon tillsammans. (Yayo,MD).?
Mycket möjligt med tanke på att både buck och banks har sålt en bit över en miljon var. Och det va innan beefen.??
visste ni att öl innehåller kvinnliga hormoner??!.... för efter 10-12 öl kan man varken köra bil eller hålla käften

2006-05-17 00:22
Som jag skrev tidigare. Ghostface låg 2:a på billboard veckan han släppte sitt album. Sen nästa vecka så var han inte kvar där längre, då åkte han sjujäkla långt ner. Alla albums som släpps (dem artisterna som är kända, eller albumet som är mycket omtalad. mainstream då) åker direkt upp på billboard, för många köper dem. Men sen så åker dem lika snabbt upp igen.

Dock så var inte ghost skiva en flopp ;)
Producent

2006-05-17 00:23
Det var mindre än 2 år sedan Americas Nightmare släpptes, så jag tror inte internet har förändrats så mycket under den tiden. Jag tycker Blood Money är bättre än Americas Nightmare. Jag tror att anledningen till att Americas Nightmare sålde mer första veckan än BM beror på att "Got It Twisted" var en större hit än "Put Them In they Place" och "The Infamous". Det känns som det spelar ingen roll hur mycket promotion du gör om du inte har någon hit på skivan om du ska sälja stora siffror.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2006-05-17 00:26
skrev fel på sista raden :D