Bästa finska låtarna
geeeee mig. elastinen - syljen fintelligens - sori något liknande letar jag efter.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Skandaali - Tää On Sulle...har inte hört dom andra men den här e fet
Haters gon' hate...
har faktiskt aldrig orkat angagera mig i my blood music.. :) droppa mer låtar. dem är fan sköna. peace soumi :)
Elastinen - Vierivä kivi / Henki kulkee / Eteenpäin Ezkimo - Entinen / Salainen Agentti 998 Finintelligens - Renesanssi Royal Family - Helpus menetys Där haru några sköna :P
4 months down the down the road the idiot gear kicks in
ja blir bajsnödig när ja hör finsk hiphop:P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
rätt många låtar på fintelligens album.. vafan heter det. fick den av min morbror. det var pimp
I want to name my kids after people I hate, so I can beat them - and feel good about it.
finns ju en finsk lat har pa whoa att ladda. ikirouta feat. t.i.y.c. - etsin turvaa
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered
va hette den där finnen som rappade så in i helvete fort förresten? har letat efter hans musik ett tag nu... hjälp!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
redrama?
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
ohh shit va skön den här va...hade missat den på skandaali's platta. djup låt me skön text! Skandaali - Hautajaismusiikki (ft. Jniveli)
Haters gon' hate...
någon som vad den där låten med inspectah deck heter? ska vara med på någon finsk skiva.
Avain - Punainen tiili Avain - Kuka on Esko? Avain - Ruokaa, ei aseita Asa - Hitaammin Asa - Teollisuusalueen lapset Bubblare: Fintelligens - Kela sitä Fintelligens - Voittamaton
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
dirtyfist: Skandaali & Yor123 - On a Mission (ft. Inspectah Deck)
Haters gon' hate...
tackar!! ligger på vilken skivan?
Skandaali & Yor123 - Round The World riktigt grymm skiva där dom featar många rappare från usa! massa sköna låtar ;)
Haters gon' hate...
d va nån snubbe som gjorde fett skön låt med ken ring oxå... tror d va den där skandaali
pump: kollade nyss in tracklistan på den där skivan Kaal tipsade om. Där är Ken med... Jeru och freestyle också.
pump_yo_brakes_ho: låten heter Bad Mood
Haters gon' hate...
Tycker du fick med dom bästa elastinen - syljen fintelligens - sori Nån som sitter på mkt finskt som kan skicka?
Kapasiteettiyksikkö - Kato Mua Rockin Da North - Tallsinki (ft. A-Rühm(EST), Skandaali, Yor123, Jaise)
Kapasiteettiyksikkö - Musiikki (bl.a. såååå skönt beat)
Area04fam har många sjyssta låtar också
http://www.area04fam.com/ Jag fattar inte så hemskt mycket, men flyter det sjysst på ett grymt beat så kan jag lyssna på det :D
http://www.innuce.nu
upp med denna - vill ha mer tips! Hittat en löjligt skön låt av finsk världsklass.Elastinen & Timo pieni huijaus - Vihdoin.
4 months down the down the road the idiot gear kicks in
Ey fett sköna låtar, ge mig mer! :)
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
Elastinen & Timo Pieni Huijaus - Fisuu
Juventus
boom funk mc's - freestyler
These rappers think I'm worried bout' a punchline, I show more purpose than thier whole carreers in one line
för er som vill höra finsk hip-hop från norr så rekomenderar jag mixtapen Lappi Itsenäiseksi. sjukt bra mixtape med det bästa som norr har att erbjuda! fick upp ögonen för nord-finsk hip-hop med denna plattan. nu lyssnar jag nästan bara på hip-hop från lappi och så för dom rappar på min dialekt, förstår mer då :) stadin slangi fuckar upp mitt huvud. en av dom bästa finska låtarna för tillfället är Valoa On Vielä, med Ironface, Pioneer och Balanssi. yeah. checka min presentation för bra album ;)
Haters gon' hate...
Kaal: vart köper du dina mixtapes/skivor?
Lappi Itsenäiseksi finns att köpa här. man ska maila en kille, addressen finns på sidan. man kan även lyssna på smakprov.
dom andra skivorna köper jag på random skivbutiker på internet, om man vet vad man letar efter kan man söka på google och det brukar komma upp minst 1 affär som säljer skivan. hip-hop från norr brukar inte säljas i dom större butikerna, det är typ underground hehe.
denna sidan finns en del bra på också. joniveli och hannibal & soppa finns att köpa. men som sagt, bäst är att bläddra runt.
sen om du inte har köpt "round the world" än med skandaali & yor123 så rekommenderar jag den. dom featar bl.a Maveric, Freestyle, Inspectah Deck, Ghostface, Solomon Childs och Royce Da 5'9!
Star Warz skivan med RDN (Rockin Da North) är också ett måste! med på skivan finns bl.a GZA, Tha Alkaholiks, RZA och sen en Estnisk grupp A-Rühm (grymma!) och svenska fattaru.
Haters gon' hate...
Ska nog köpa dem där skivorna med wu, då jag är ett wu fan.
du kommer inte att bli besviken ;)
Haters gon' hate...
Blir mina första album ifrån finland, kommer bli jävligt spännande. :) du har inte lust att hooka länkar ifrån finland eller sverige?
hehe då har du mycket bra kvar att upptäcka då :) menar du länka till dom 2 skivorna som wu är med på eller andra bra skivor?
Haters gon' hate...
dem med wu på. :) Ja, jag skämms nästan för att jag inte har några skivor ifrån finland... men men, bättre sent än aldrig!
Har Rocking Da North verkligen gjort låtar med GZA och andra Wu-Tang medlemmar? How the hell? xD
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
Finland är mer äkta än sverige ;)
Klart.
Hur kunde man ha missat denna ljuva finska hip hopen!? Fattar inte, Skandaali & Yor123, Rockin Da North, Elastinen är ju hur klockrena som helst. :D
Rähinä Records - Pommi Vol 1 Rähinä Records - Pommi Vol 2 Rähinä Records - Pommi Vol 3 dom plattorna knäcker, de bästa av de bästa
nut-sack
Iso H är förövrigt tyngaste från finland
nut-sack
Redreama och Elastinen
'Sevon' /FIDELITY ENT.