I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tycker du hiphopen är bra idag?

Utländsk Hiphop - Allmänt

   

2006-04-13 17:44

Tycker du hiphopen är bra idag?

Jag har lyssnat mycket på låten "Seasons" med Cunninlynguists och Masta Ace där de påpekar att hiphopen just nu är inte i någon slags mörk ålder och att vi måste få det att bli så bra som det var under "The Golden Years", alltså då rappare som Peter Rock & CL Smooth, Public Enemy, KRS One och Eric B & Rakim ägde musikstilen.

Själv tycker jag att hiphop aldrig varit så bra som nu. Men då tänker jag mest på den från underjorden. Cunninlynguists och Masta Ace till exempel, jämte såna som Immortal Technique och Sage Francis, har en mycket mer utvecklasd stil, både tekniskt och innehållsmässigt än vad rapparna hade under "The Golden Years". Däremot förstår jag om man tycker att topplistehiphopen är skit, för det är den. Inget meningsfullt eller nyskapande där inte.

Min fråga är: Vad tycker ni? Är hiphopen bättre nu än den var förut, och hur tror ni det kommer att utvecklas?

Dynastin Med Inslag Av - Beställ skivan NU!!!! <-----Skicka mess till Dabbe, endast 50Kr.