Jadakiss - I'm Sorry Miss Jackson(50 diss)
ny 50cent diss tyckte denna va helt ok :D såg ingen tråd om att den har kommit ut så jag tänkte lägga ut den om ni hört den innan så bara ignorera tråden låten
riktigt soft faktikst....påhittig den där jadakiss
hade dom inte squashat? aja ska lyssna imorron.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
50 ville väll göra nått med jadakiss o d-block... men de ville inte jada,,,,, 50 "hissade upp vita flaggan" haha "im sorry miss jackson I'am fooo reeaaal"
lyssna nu. Den va ganska fet! D block levererar. Men jada va ändå mkt fetare på checkmate.. Styles vers va som alltid; ganska lam. Överlag ändå ganska bra. Bättre lyriskt än 50s dissar iaf. But still.. 50 is makin that paper and makin them hits! De gör inte d block.. så 50 vinner typ ändå..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
enlit mig när de gäller beef så handlar de inte om hur mycket du tjänar hur många brudar du har vilka bilar du har utan de handlar om jusst de som händer för stunden mellan de 2 rapparna vilka ord som utväxlas då kan man lika gärna säga att nelly vann över krs o de hadde ju bara vart löjlit så d block tar ju detta överlägset
hmmm detta är inte en mp3-fil tror jag, bara omdöpt. för den vill inte öppnas i windows media player 10. så om ni har problem med att öppna den prova med någon annan spelare. lyssnar nu. återkommer.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
yep, misstänker att det är en .wma. men det är ingen mp3 iaf.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
rhetoric de e en mp3 fil iaf på min dator o jag la upp den så de bör den va=)
AEAP P23 50 vann väll inte om han själv sa att han ville lägga beefen åt sidan o göra musik med dom,,,,,,,,,,, jada o co dödade 50 o ja 50 tjänar mer än dom men vad har de med saken o göra? ska du börja digga bill gates också för han har CASH ?
bitch got a deep voice but she be singin' a lot ingen som märkt att det inte bara är jadakiss som lägger en vers? najs work d-block iaf.
jooo men orka skriva att de va han och styles p
duktigt. "styles p" uteblev ur mitt förra inlägg för att testa era skills lite :) och det är inte en mp3-fil säger jag! inte heller en wma-fil. kan någon lista ut vad det är för något format? =)
nej för när jag tankade den så stog de mp3 :S o de står på den att de e en winamp media file men såg oxå att den inte funkar i mediaspelaren wierd
P.S.: En battle dock, handlar om vem som hörs mest; inte för att jag som underground rappare gillar det, men det är ett sjukt uttalande jag tänker göra; Nelly vann över KRS, för hans låt hördes på fler ställen; 50 vann över D-Block, för de flesta har hört Piggy Bank. Denna trend är väldigt tråkig, men det är så det är när storbolag är med i ruljangsen. Den som hörs, han vinner; inte den som droppar hårdaste dissen. Den enda gång detta egentligen gällt, var när Nas släppte Ether. Som sagt, jag står vid mitt ord; denna lilla trend är tråkig, men det är så det funkar i storbolaget Hip Hop idag.
Skoob eftersom det är så sent så låtsas jag som om du aldrig skrev ditt förra inlägg. you owe me big time...
tog nog fel på namn rhetoric =) jag kan inte hålla med dej där skoob speciellt efter du gjort baggy pants med =( u brakin my heart now haha nej men kan bara inte hålla med att den som hörs mest vinner en beef de går bara inte vägrar acceptera de
men ni missar mina ord; i mina ögon tog KRS över Nelly´s liv, D-Block har klämt sanslösa rader mot 50; but in the public eye, it´s not like that; för villabarnen, som köper skivor, så har 50 % Nelly (sjukt) tagit hem det. Förstår ni min poäng?
det är ju som att säga att alla mainstreamskivor är bättre än alla undergroundskivor. (om man då generaliserar att mainstream säljer mer än underground.)
Det känns bara som om the general public känner så, compriende mi opinionos?
men dom är väll bättre på nått sätt eftersom dom säljer mer?
joo men de e bara så som immortal sa att du säljer platinum betyder inte att du e bra utan bara att de finns en miljon dumma personer el nåt sånt sa han iaf
jag förstod att du tyckte krs diss va bättre än nellys osv. för villabarnen, som köper skivor, så har 50 % Nelly (sjukt) tagit hem det. Förstår ni min poäng? att den som generar mest cash åt sitt skivbolag vinner?
Nej, utan den som hörst mest; det är ju inte så att KRS diss spelades hårt på radio, men Nelly´s hördes. De bryter ner detta så fint i Beef 2 t.ex.; där kan ni liksom se vad jag försökte få fram med mitt argument!
stooka Jag menar varje ord jag säger i "Baggy Pants"! =)
Skoob jag förstår precis vad du försöker komma till, jag bara vägrar acceptera att den som är mest mainstream automatiskt vinner ett battle. det är ju inte logiskt någonstans. det är så det är när storbolag är med i ruljangsen. Den som hörs, han vinner; inte den som droppar hårdaste dissen. du får det att låta som om juryn består utav ett papper försäljningssiffror.
Då får jag bara skit av forum Gestapo; finns i audioforumet, sök i forumen efter Baggy Pants =)
Det känns som om det gör det; det känns som om det består av radiospinns, inte av orden i själva dissen.
okej, så du är beredd att erkänna att du tycker 50 cent och nelly slog krs-one och d-block?
50 slog game också .. fat joe .. han tog nas .. oj 50 är ju en riktig höjdare på detta haha ;D
jaa om du jämför antalet av personer som tycker en sak om vi skulle räkna i procent så vinner nog nelly över krs o 50 mot d block men då räknas alla ungar som e uppvuxna genom mtv o har inte en aning om vad bra hip hop igentligen är för de e ju de skoob igentligen menar på men de funkar inte på de sättet enlit mig de e som att säga att toyota e bättre än ferrari för att de säljer mer men iof de va en dålig jämförelse men vem bryr sig kl e 2
stooka glad att se att du förstår mig, till viss del; min förklaring kanske inte var den bästa, men jag tror vissa förstår den iallafall. När det gäller underhållning, så är det just det det handlar om; att underhålla; vem underhåller mest; 50 eller D-Block? Sist jag kollade härinne, så var det G-Unit som hade en egen jävla tråd i forumet; ser ni min poäng? KRS moppade golvet med Nelly, D-Block slog hårt mot 50; but the mainstream masses, som inte är så insatta i "rap-regler" gällande battles, känner att 50 & Nelly tog hem det; så ser det ut i mina ögon.
att folk inte kan inse att nelly vann över krs när han skämde ut sig å snackade skit om nelly å göra reklam för dricka, KRS-1 var första rapparen å göra reklam för soda.. å skoob har rätt, den som överlever beefen har vunnit, detta e ingen battle med domare, utan deras beefs handlar om att nu skall jag käka upp din del av kakan å få dina fans å hata dig.
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
KRS moppade golvet med Nelly det vet ju alla som lyssnat på texterna men det räcker inte för att vinna? jag tror att dom artister som verkligen bryr sig om battlandet och inte försäljningssiffror hade valt en grupp hiphoppare som lyssnade på texterna som domare över en grupp som bara vill dansa till beatet. och dom artister som inte gör det förlorar automatiskt battlet i mina ögon. men enligt din mening är det poppare utan kunskap om "reglerna" som avgör vem som vinner en rap battle och INTE hiphoppare? samma människor som bara slår på radion och älskar alla låtar med dansant beat och fullständigt skiter i texterna? det känns som om det består av radiospinns, inte av orden i själva dissen. med andra ord kan man ta ut segern i förskott om scott storch proddat beatet man kickar på? förstår inte riktigt varför du lägger så mkt tyngd på hur många som hört låten om dom ändå inte lyssnar på texten som avgör hela battlet.
för en battle i slutändan handlar inte om vem som sa mest sårande saker, det fattar inte vi publiken ändå, vi vet inte vad gjorde biggie mest ledsen utav hit em up, utan en battel mellan två skivsäljande artister handlar om att du har min plats å jag vill ha den. kolla på alla sporter där du tävlar imot en annan, där e vinst å slu ut den andra så du får hans plats, inte jag sa roligast kommentarer i halvlek,. Hur ofta e det en bättre säljande artist, eller en artist med större pubilk väljer å dissa någon som har sämre pubilk? en battle handlar om att ta någon annan shine, plats, fans, pengar,.
Här kommer min armé med förstående soldater; vackert jobbat gubbar, ni säger det jag ville säga bättre!
rhetoric: vadå ingen som sagt styles. Jag sa det i inlägg nr 2 i tråden foooool Styles vers va som alltid; ganska lam. o sluta diskutera vem som vinner i en beef :) Vi vet alla att den som knäcker på micen i våra öron; vinner! Även om det oftast inte är den personen som sen säljer bäst eller kommer ut i media som the victor.
FUCK 50 .....hahahahaha jag spottade ut filen jag drack när jag läste ska du börja digga bill gates för han har CÄSh ahhahaha d roligaste jag hört komemr nt ihåg vem som sa det men det är äkta fan;D
låten va rätt fet..
C A S H F L O W - C L O T H I N G // BLOGG.CASHFLOWCLOTHING.COM
skoob: så nellys vers på roc the mic remixen spelades så jävla mycket? sen tror jag krs inte direkt va ute efter att "villaägarna" skulle se han som nån vinnare i battlet, utan han gjorde det nog mer för andra hiphopfans.. sen vinnare i battles.. ahh vette fan, är nog mycket så nu att båda parter vinner i form att försäljning. sen nån snubbe där uppe som skrev att 50 slog fat joe och nas osv.. vad syftar du på? man dödar inte direkt karriärer med piggy bank haha(eller med en keff animerad video). diggade iofs beatet till den!
-- J Sports, Sthlm -- Ain't a question now, it’s a guarantee They say I think I'm the shit, pffffff well apparently
man dödar inte karriärer överhuvudtaget med disslåtar...oavsett hur bra dom är.
Doj Dojs hotell!
blinG_Unit 50 vs murda inc, big vs 2-pac, tyvär dog båda där på riktigt. Krs-1 vs nelly, nu e krs-1 hatad av alla nelly fjortis fans. but i still got love for krs.. många som har förlorat fett på att ha beef.
men när jag utser en vinnare så utser jag vinnaren efter hur han/hon förhöll sig i battlet.. hahah dumma bonde, då varför e det fel för skoob å se 50 som vinnare? varför e det fel för mig å se nelly som vinnare fast jag älskar krsone. jag vi ser honom som vinnare men sånt kan inte bondefånar som ni svälja så då börjar ni tracka ner å då drar jag upp argumentet som e det vinnade faktorn, den med flest röster vinner som i ett val. gå å lipa som john kerry vs bush eller nåt.
TeKoNe P23 jo visst förstörde 50 cent murda inc på ett sätt men va ja vet så gör väl te.x ja rule fortfarande skivor? ingen rappare kan ju direkt sabba nån annans karriär så mycket så att dom inte klarar av at göra ny musik.
Doj Dojs hotell!
blinG_Unit nä men från å gå å sälja 500 000 stycken skivor till 50 000, så anser jag att ens kariärr har blivit krossad.
och även jag kan göra musik, men inte kallar jag musiker för det.
hahahahhahah fan va fet låt!!
Don't make me Chris Brown you, bitch!
Tekone : Bra exemple där! En annan snubbe vars kärriär mer eller mindre gått åt helvete, är Canibus pga av sitt beef med LL Cool J.
At the gates of Eternity...