Tips på RIKTIGT bra hiphop.
Under en längre tid har jag varit inne i lite av en identiters kris. Inte på det sättet alla svenska ungdomsfilmer visar, att jag skär mig i armarna och hånglar med en kille inne på en skoltoa, snarare att jag vet inte riktigt vilka som är mina bästa vänner, vad jag ska göra med mitt liv (liten överdrift när man bara är 16, men allså vilken gymnasie linje jag ska gå, osv) Jag lyssnade nästan enbart på hiphop för 6 månader sen, men "krisen" kom typ när jag sluta grundskolan. Nu vill jag komma tillbaka till hiphopen, och jag behöver ett bra startkapital till min iPod nu. Så, jag skulle vilja ha tips på riktigt bra hiphop. Jag har fortfarande koll på den svenska scenen, men det utlänska ha fallit i glömska. Har redan de "självklara", allså typ Jurassic 5, Gang Starr, Wu Tang, Swollen Member (kanske inte lika självklara men bara så ni vet) Hjälp mig, jag saknar hiphop. //tack för hand, slk (att diskutera "varför bara hiphop? jazz är skitbra" kan tas i en annan tråd, samt diskusioner varför jag skrev jazz där, nej jag har inget emot jazz, det var ett exempel)
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL! KOLLA MIN PROFIL!
|