I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Topp 10 bästa rapparna JUST NU (lista)

Utländsk Hiphop - Allmänt

   

2005-12-19 23:48

Topp 10 bästa rapparna JUST NU (lista)

Som ett kompliment till Seb1s tråd som också är intressant så vill tycker jag det är intressant att lista vilka som är bäst just nu. Här gäller alltså dagsformen, eller iaf någorlunda aktuell form. därför vill jag inte se Big L eller Tupac eller nått på listorna för deras dagsform är verkligen inget att skriva up ;)
gärna motiveringar också.

Kan även tänka mig att fler tycker som jag och har svårt att se till hela hiphophistorien när de skriver sina listor för att de har så mkt sämre koll på hiphopen från ett gäng år tillbaks. därför blir det spännande att se de här listorna där förslagen troligen blir mer varierande och spännande att läsa få utgångslägena troligen är mer lika.

1. Apathy
- För att han har allt! Punchlinerap är väl ingen hemlighet att han bemästrar till fullo men även hans topic/storytelling låter slår skiten ur konkurenterna. han kan variera sitt flow utan att det någonsin låter fel eller konstigt. han kan fresstyla mästerligt. nu hoppas vi bara att han får ut sitt efterlängtade album snart så att folket slutar tvivla på hans skills.

2. ILL BiLL
- Den bäste emceen i världens bästa grupp. Med ett vattentätt flow och en av de mest oväntade och intressanta sammansättningarna av influenser och källor till sina texter är det alltid en fröjd att lyssna på.

3. J-Live
- Den tekniskt duktigaste rapparen i världen i mina ögon. Ibland kan hans låtar nästan kännas tråkiga för att det inte går att hitta nått som han kunde gjort bättre, men när det kommer till kritan här vore en lägre placering ett brott.

4. Illogic
- Han har också ett brett spektrum i sin musik, man vet aldrig riktigt var man har honom men skivorna han släpper tål alltid flera lyssningar.

5. Slug
- Hade det varit får nått år sedan hade han nog legat etta, det känns som han peakade med Lucy Ford låtarna, men han är fortfarande ett av de mest spännande namnen där ute.

6. Jay-Z
- Han för vidare biggies stil och gör det med stil ;)

8. Josh Martinez
- Han har en lekfullhet som jag tycker fler rapapre borde ta efter, han gör vad han vill som han vill och resultat blir nästan alltid mycket bra. känslan före tekniken.

9. Last Emperor
- Skulle nog också placera sig högre om listan var gjord lite tidigare. jag skall inte säga att skivan var en besvikelse men alla försmaker man fått visade ju på något mer spännande. hoppas mkt på hans två där förutsättningarna nog är helt annorlunda när man hör det.

10. Louis Logic
- Andra demigodz-emceen på listan, dock tycker jag inte att han gjorde sig särskillt bra i Demigodz och det gör mig inte så mkt att han inte är en medlem där längre. På hans slolåtar får han mer utrymme och skiner på ett annat sätt. längtar efter hans kommande album.

kanske skriver en fortsättning imorn. het kandidater är t.ex: Sage Francis, Nas, Celph Titled m.fl.

Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!