I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Grab ya army suits n ya fat black boots...

Utländsk Hiphop - Allmänt

   

2005-12-12 21:10

Grab ya army suits n ya fat black boots...

...military gear n go out like troops!

huh? så går refrängen på Killarmys första spår på debutalbumet Silent Weapons For Quiet Wars.. eftersom jag nästan aldrig sett dom nämnas här förutom back in the days med SunTzu i spetsen kände jag mig tvungen att skapa en tråd om den bästaste gruppen i Wu-Tang-familjen, förutom huvudklanen så klart.

här är deras tre album med lite kommentarer kring dom bästaste låtarna:


Silent Weapons For Quiet Wars (1997)

Dress To Kill - grym öppning på albumet, Killa Sin visar direkt att han är en lyricist att tas på allvar. mäktigt intro och en refräng som på ett bra sätt visar vad Killarmy's all about.

Wake Up - Hell Razah och Prodigal Sunn gästar på denna MVG-låt producerad av RZA och det kan inte bli annat än bra. verserna av Sunz Of Man-medlemmarna går lite off-beat men totalt sett är låten en av Killarmys allra bästa. rå refräng.

Fair, Love & War - ännu en mästerligt producerad låt med 4 braverser.. ShoGun Assassin flowar på grymt med sin råa stil.

Wu-Renegades - måste nog vara min absoluta favoritlåt Killarmy och en av dom bästaste låtarna överhuvetaget, mycket tack vara det underbara beatet (som nån tjej först skulle ha men Dom Pachino tjatade till sig den), men Dom P och Killa Sins verser är MVG++. om nån inte har jklart för sig vad som menas med flow är det bara att lyssna på Killa Sin i den här låten. sickness. denna låten ska tydligen ha spelats konstant i radio och på TV (ALLA ringde in och önskade) då albumet släppts.

Swinging Swords - inte en av mina favoriter men jag älskar bara Killa Sins vers, speciellt början.


Dirty Weaponry (1998)

5 Stages Of Consciousness - perfekt beat för denna typ av back-to-back-rap. gillar mest ShoGun här. Islord pajjar allting, fan vad jag kan störa mig på killen ibland.

The Shoot Out - återigen ett beat som bara passar Killarmy perfekt. Islord fuckar upp, men Dom P och Killa Sin räddar låten med två grymma avslutningsverser. ain't nuthin new.

Bastard Swordsman - älskar denna låten som har ett Triumph-liknande beat (Mathematics). Holocaust a.k.a. Warcloud (Black Knights / West Coast Killa Beez) knullar låten med en MVG-vers. bra refräng med Killa Sin och Holocaust. ShoGuns vers också värd att lägga på minnet.

Last Poet - för folk som gillar deppiga stråkbeats är detta godis för öronen. Dom Pachino kickar igång låten på ett grymt sätt med sitt smasklåtande flow. Islords vers är ok för en gång skull, tror att han inte rimmar..

Serving Justice - låten handlar i princip om att visa hur råa dom är och visst kan det vara underhållande att lyssna på. intressant trumpet-inslag och ett skönt beat.

Fear, Love & War (2001)

Feel It - en av få gånger Killarmy-medlemmarna öppnar sina hjärtan och uttrycker djupare känslor. beatet passar perfekt med kören i bakgrunden. inte alls Killarmys stil egentligen, men underbara låt. den förlängda video-versionen med Killa Sin väljer man självklart före originalet.

Day One - fet låt där 9th Prince och Dom P tar oss tillbaka till the good (?) ol days och även uttrycker sin kärlek för varandra (no homo) en av få låtar jag diggar riktigt mycket från deras sista album.

"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"