I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

9th wonder & Buckshot - "Chemistry"

Utländsk Hiphop - Allmänt

2005-08-11 00:08

9th wonder & Buckshot - "Chemistry"

HYPE!!!

Detta är en av nutidens bästa hiphop-skivor, en blivande klassiker! Jag uppmanar ALLA att lyssna på den och ge skivan en chans!

www.undergroundhiphop.com <länk till audioclips

Buckshot är den karismatiska lead-emcee'n från gruppen Black moon (NYC) som här teamar upp med producenten från Little brother (North carolina) för ett album. Dom bildar precis som albumet heter, CHEMISTRY.

Don't sleep.
Gästar gör Sean price, Little brother, Legacy, Joe scudda, Starang wondah & Keisha shontelle.

KÖP

Det är inne med mobiltelefoner igen

2005-08-11 00:30
Är den verkligen sååå bra?
Av det jag har läst verkar folk rätt besvikna...9th wonder gör inget häpnadsväckande, utan kör vidare på sin vanliga stil, och buckshot gjorde sin grej, men ingen wow-känsla där heller.

Ska självklart kolla upp den, men mina förväntningar är inte lika höga längre..
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2005-08-11 00:36
Det är ett helt okej album faktiskt!
We Love Donuts Too! - http://wldt.blogspot.com

2005-08-11 00:37
etna

Det är faktiskt Buckshot som spelar huvudrollen på den här skivan ja.. det kan man säga. Han skiner mer än vad 9th gör. Men han har ju den underbara förmågan att anpassa sig till beatsen han kör på också. Han klistrar fast sig själv på 9th's beats.
Jag tycker iaf att 9th håller hela vägen på det här abumet.

Hade nog iof gillat det lite mindre om det var Little brother på dom här beatsen. Men Buckshot har förmågan att lyfta dom
Det är inne med mobiltelefoner igen

2005-08-11 00:46
Albumet är bra men knappast någon klassiker i mina öron.
"Life is an interlude to death"

2005-08-11 11:09
Exakt som choochie P20 säger. Håller med, eller det kanske bara var jag som hade höga förväntningar men det lever inte upp till något speciellt, "Food for Thought" 'är skivans bästa spår.

2005-08-11 13:04
Några låtar är mkt bra men den är knappast bra rakt igenom.

2005-08-11 13:49
Klassiker? Lovar att alla kommer glömma bort skivan om ett år!
PS. Your cunt is in the sink

2005-08-11 15:31
asså det är en blivande klassiker ,,,,så jävla grym platta!!

2005-08-11 17:14
fyfan va niiice, har alla LB's Skivor + alla 9ths egna skivor, fan va niceme ännu ett nice album
http://www.myspace.com/beatim

2005-08-11 18:36
Vissa låtar är tråkiga... vissa är RIKTIGT feda.
Dem borde tagit bort alla mediokra låtar och gjort en fed ep av den ist.
För dem spåren som är bra, dem vill jag ha på 12a.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-08-11 22:53
Får hålla med snubbar som Seb1 och Choochie ...tycker skivan är helt ok, men verkligen ingen klassiker.
Buck gör sitt jobb men 9th? nja..en hel del tråkiga beats.

Slippin' o Food For Thought är väl dom starkaste spåren på platta..

men som sagt helt klart värd att checka!
"Word to god Doc throw more lines then fishing rod!" - Funk Doc

2005-08-11 23:07
på tal om 9-th wonder så borde folk kolla upp The allies EP som han har proddat bra grejer
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."

2005-08-12 03:41
9th wonder har gjort betydligt bättre... buckshot är schysst men inte överdrivet tokbra direkt... jag hade nog en smula överdrivna förväntingar på det här albumet, men drömmen gick i kras..
Lock'N'Load!

2005-08-12 15:35
Helt klart en bra skiva men ingen klassiker. Fram till "Side talk" tycker jag att skivan är ganska tråkig men sen börjar de bättre låtarna komma. Helt klart köpvärd dock, om man inte gillar musiken kan man ju iaf samla alla Tripple Threat. :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-08-13 19:51
Årets bästa! färskingar

2005-08-13 20:34
Skivan är faktiskt jävligt bra, i min mening. Oklanderelig, helt enkelt.
Arcane: Triple Threat, är det alltså tre album från Duck Down Records med "comics"-motiv? Vilket är det tredje?
www.shumway.se - världens softaste webzine

2005-08-13 20:57
Guerrillero P18

Smif N Wessun - Reloaded
"Word to god Doc throw more lines then fishing rod!" - Funk Doc

2005-08-13 23:14
Ah jävlar! Det har inte släppts än, eller?
www.shumway.se - världens softaste webzine

2005-08-14 11:24
9th wonder e fan nästa premier asså... fast med en nymodig touch.... absolut underbart...
sen e väl buckshot tung men det e ju inte han som gör skivan till ett mästerverk....

Hooken i Birdz ger mig rysningar..
"We play everything from Santana to El Chicano"

2006-05-14 22:38
kazie P19: Klassiker? Lovar att alla kommer glömma bort skivan om ett år!

Kunde inte sagt det bättre själv. Verkligen älskar buckshot och blev överlycklig av att idag hitta ett album som jag helt missade när det kom. Men va fan...

Vill eg. inte ge mig in i en älska/hata 9th wonder diskussion men jämför bara hur fet buckshot var över evil dees beats och det här mjäket. Behövs inga fler argument...
´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸. ><((((º>
www.beatheartsblog.com

2006-05-14 23:20
Gillade inte albumet alls i början, men efter många lyssningar sedan den släpptes har den växt något enormt faktiskt.

2006-05-14 23:38
SkyhigH
tänkte precis skriva det samma!
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2006-05-21 23:35
Haha....till och med våra up-and-coming producenter i large money ent gör ett bättre jobb än 9th wonder med buckshot rhymes:

www.largemoneyentertainment.com
´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸. ><((((º>
www.beatheartsblog.com

2006-05-21 23:41
Nej fan, originalet är mycket bättre. Den där remixen satte inte alls samma stämmning till texten.

2006-05-22 11:25
Väsby Crew! - Spana in min sida för Dubfiles DVD+CD dokumentär.

2006-05-22 14:16
Fett bra skiva ju! Don't Know Why, U Wonderin' och Birdz är fetaste låtarna!
8 diagrams!