I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

många som gillar Quasimoto?

Utländsk Hiphop - Allmänt

2005-06-16 22:36

många som gillar Quasimoto?

Det verkar vara många som gillar quasimoto? kan ni försöka få mig att förstå vad ni gillar så mycket med honom, jag tycker han är tråkig att lyssna på, plus jobbig röst.. Jag vet inte särskilt mycket om honom, men berätta gärna lite, han kör ju iaf sitt eget race.

026 represent. Sätra.

2005-06-16 22:39
Det är nyskapande beats. Sköna och grumliga ljudbilder med influenser från alla håll och genrer. Madlib's beats gör det mesta av quasimoto. Men samtidigt är rappen ganska smårolig, ironisk och ger lite omväxling mot allt annat därute. Det är skön musik.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-06-16 22:42
det kan jag hålla med om.. men hans röst då, den är pitchad eller?

026 represent. Sätra.
Manager

2005-06-16 22:42
Jag tänkte precis skapa en sån här tråd, haha..
.. jag HATAR verkligen att HATA artister osv, som jobbar hårt..

Men ! ..Jag förstår mig verkligen inte på detta.. jag ladda ner senaste plattan förra veckan.. "hårdlyssnade" på den.. Men jag kan verkligen inte.. detta måste nog vara det sämsta inom hiphop jag har hört..
Får huvudvärk..

Fast visst.. han kör sitt eget race o det ska han (det är EN rappare va?) ha props för.. men jag diggar det då inte..
peace
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2005-06-16 22:43
Förövrigt den sista skivan dom gör tillsammans enligt intervjun med Madlib i Undercover.
Keep crushin'!

2005-06-16 22:48
Yun_DI

hehe samma här jag har försökt förstå vad som är så bra på den senaste plattan som vissa kallar ett av dom bästa släppen efter 2000.. men jag förstår inte :P

Men alla har ju sin smak.
026 represent. Sätra.

2005-06-16 22:57
hehe nja men det är inte så farligt men i vissa av låtarna verkligen mördar han beatsen med rappen.. men vissa är rätt softa där han bara rappar lungt och beatet kommer fram mer..

För mig är den bästa musiken den som får mig så uppmärksam att jag lyssnar på varje ord och sen får man gåshud av nån skön punchlines eller när artisten flowar riktigt jävla bra :)
026 represent. Sätra.

2005-06-16 23:03
Produktionerna är SVENGRYMMA men hans löjliga röst är jobbig. Jag gillar inte madlib med normal röst heller för den delen, tyckte bara han lät bra på de två första Alkaholiks plattorna när hans flow var annorlunda, inte lika slappt...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-06-16 23:10
Quas är inte för alla, vilket jag bara tycker är roligt. Antingen så älskar man eller så hatar man. Bara jag som uppskattar hur genomond varselse Quasimoto är hehe? Nästan det bästa med hela grejen...
PS. Your cunt is in the sink

2005-06-16 23:12
Alkaholiksplattorna?

det grymma med Madlib är att han inte skäms för sig när han gör beats, bara plockar sina idoler rakt av och lägger på lite trummor... Han har ju sagt att han gör ett mixtape om dan och det kan jag förstå. Det folk tycker är skönt är väl isåfall att han har så obskyra idoler som de aldrig hört förut, för en stor del av behållningen är ju originallåtarna. Man blir sugen att gå och köpa på sig en massa gamla Pharaoh Sanders-skivor och sånt... Soft och inspirerande helt enkelt.
watch me dolly dick it scotty watty cop it to me big microphone hippie hit poughkepsie crispy chicken verbs throw up a stone richie!

2005-06-16 23:19
det är inte upppitchad röst, det är helium!

2005-06-16 23:19
nej det är det inte ..

2005-06-16 23:24
han är jävligt skojig att lyssna på i väldigt korta doser, som tex gästinhopp. och hans beats är ju hur sköna som helst.

2005-06-16 23:57
Har försökt att gilla, men jag inte helt enkelt. Mest är det nog den pitchade rösten jag inte pallar.

Fast är nog inte så hooked på Madlib över huvudtaget.
Da Antidote är en sådär skiva, Madvillainy gillar jag inte alls och soloskivorna har jag inte lyssnat så mycket på.
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2005-06-16 23:57
kazie, har läst det på intervju

2005-06-17 00:52
Tror du har missuppfattat.

1) Det blir en jävla massa helium att andas in.
2) När man andas in helium så har man exakt den tonen i högst 5 sekunder kanske. Skulle han då rapa i 5 sekunder i taget, andas in ny helium och sedan fortsätta?
3) När man pitchar ner hör man att det är madlib som pratar långsamt över nedpitchade beats.

2005-06-17 01:10
Helium hahaha :D
Det är som kazie säger, tror madlibs hjärna skulle bli lite väl stekt om han skulle dra några ballonger fulla med helium varje gång quas ska fram.

Quaaaaaas !! Fastnade för quasimoto första gången jag hörde madlibs skruvade alter ego köra "low class conspiracy" som för övrigt är en av dom skönaste quasimoto-låtarna.
Jag förstår inte vad man inte diggar, jag menar beatsen är fulländade (madlib !!!!) och rappen är skönt flummig, får nästan lite "fear and loathing"-vibbar ibland :D. Jag antar att madlib/quasimoto är lite svårsmält om man är helt insnöad på typ dirty-south bling-blong rap..

2005-06-17 01:11
Beatsen är helt enkelt jävligt bra. Sen om man gillar rösten eller inte är väl en ren smaksam.

2005-06-17 01:13
Köp bara instrumental skivorna ifall ni inte kan stå ut med rösten men gillar beatsen ..

2005-06-17 01:34
kazie, aight thanks dude

jag såg, läste och segrade

2005-06-17 14:36
Det fortfarande finns folk som inte fattat att Quas = Madlib..??tror ni seriöst Quas är en orange gubbe fo real? hahaha

Quas är i min åsikt Madlibs triumf över musikvärldens alla innefattade artister, producenter, media, hype. Om femtio år kommer jag ta fram mina skivor och fortfarande njuta. Sen ska jag återigen se Melvin Van Peebles filmen och tracka varenda line på the Unseen. Jag kommer aldrig tröttna.

Och saken är att ingen av Madlibs releaser kommer ensamt visa hur begåvad han är, utan man måste plocka från allt han släpper. Heltidsjobb typ, men man inser hans talang först då.

//dedicated

"I´m armed and I´m equal"