I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Amerikansk HipHop är för hypat!

Utländsk Hiphop - Allmänt

2004-12-06 21:14

Amerikansk HipHop är för hypat!

Idag så tankade jag hem Eminem's guld platta Encore, och jag trodde den skulle vara bra när de typ har sålt guld å så, plus när dr dre har producerat dem flesta av låtarna men till min förvåning så tyckte jag den sög, var kanske 3 bra låtar på den, resten var skit. Jag tankade även hem Ison och Filles nya platta och hade inte så speciellt stora förhoppningar men upptäckte den var extremt bra, alla låtar var sköna att lyssna på. (De jag syftar mest på nu är beatsen å skivan som helet, svårt att jämnföra ison&fille å eminem text mässigt)

De jag försöker få fram är att den Amerikanska hiphop'en är så jäkla hypad. Man går in i studion å slänger på lite trummor och nån "billig" synt slinga (tex snoop - drop it like it's hot), sen beger man sig till video inspelning och ställer sig framför några snygga brudar med ett diamant halsband. Sen när låten släpps så blir den hyllad även fast den är skit pga att de är eminem eller snoop som rappar på den. (trist!)

Aja, vad tycker ni om de hära, skriv vad ni tycker.

(Jag är medveten om att de är olagligt att tanka hem skivor, så nämn inte detta, utan diskutera ämnet)