I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Omniscience - The raw factor, 1995 (Ge mig info!)

Utländsk Hiphop - Allmänt

2004-11-29 14:33

Omniscience - The raw factor, 1995 (Ge mig info!)

Är det ngn här på Whoa som sitter inne på ngn info kring den här snubben? Han skulle ha släppt den här sköna LP:n på East West 1995, men av ngn anledning drogs den tillbaka. Efter det verkar snubben ha gått under jorden.. Det finns väldigt lite information över huvudtaget på nätet, både kring plattan och Omniscience. Plattan jag har laddat ner innehåller 22 spår (alla är dock tyvärr untitled)..

Här kan ni ladda ner en låt som heter Amazin, vilken släpptes som tolva 1995..
I övrigt har han bl a släppt en annan tolva med Sadat X som heter Touch Y´all
.

Hoppas på iaf ngt svar..

// Peace

2004-11-29 14:55
Kan lägga till att både Touch y´all och Amazin finns med på LP:n. Dock är inte hela Amazin med på plattan av ngn sjuk anledning.. det är bara en snippet på ca. en o en halv minut.. Detsamma gäller många andra låtar på den den version av The raw factor som jag laddat hem.

2004-11-29 14:56

Bce eller Grass här på whoa är de enda jag vet som har koll på den snubben.

2004-11-29 15:00

han låter för övrig jvligt likt Daddy-O.

2004-11-29 15:25
ok, tack!!

DJ

2004-11-29 15:27
Du har nog lyckats få tag på promoutgåva med snippets. Skivan i övrigt är ju ett riktigt mysterium, en cratediggers våta dröm.
Han fick ju dopest rhyme of the month i The Source ngn gång 94-95 just för"im not run of the mil/pimpin shit like Ron'O Neal...." versen från Amazin.
Ska dra i alla trådar jag kan för att få tag på en fullängdskopia.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass

2004-11-29 15:28
ja, det är ett promosläpp helt klart.. och snubben är dope! jävligt synd att såna här guldkorn bara glöms bort. Tycker att stilen påminner lite om grabbarna i The B.U.M.S., vilka också är bortglömda.

2004-11-29 15:30
grass:

säg gärna till om du får fram skivans korrekta tracklist!

2004-11-29 18:28
Har för mig att plattan aldrig släpptes officiellt och det är därför det flyter runt lika olika versioner. Den mest detaljerade tracklist jag har fått tag på ser ut som nedan:

omniscence - the raw factor - 01 - untitled
omniscence - the raw factor - 02 - untitled
omniscence - the raw factor - 03 - greatest mc in the world
omniscence - the raw factor - 04 - who is down with us
omniscence - the raw factor - 05 - lost in the music
omniscence - the raw factor - 06 - everybody's got an ego
omniscence - the raw factor - 07 - love to the crews
omniscence - the raw factor - 08 - bumpheads
omniscence - the raw factor - 09 - touch y'all
omniscence - the raw factor - 10 - do you feel me (interlude)
omniscence - the raw factor - 11 - my main man
omniscence - the raw factor - 12 - big kap (interlude)
omniscence - the raw factor - 13 - get our dicks up
omniscence - the raw factor - 14 - act like you know
omniscence - the raw factor - 15 - lady's freestyle
omniscence - the raw factor - 16 - we do it like this
omniscence - the raw factor - 17 - rules of the game
omniscence - the raw factor - 18 - stage domination
omniscence - the raw factor - 19 - fuck the critics (interlude)
omniscence - the raw factor - 20 - causin' terror
omniscence - the raw factor - 21 - halfway
omniscence - the raw factor - 22 - untitled
´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸. ><((((º>
www.beatheartsblog.com

2004-11-29 18:40
Strömmingen F60

du har en annan ordning på låtarna än vad jag har..
+ att jag tror att vissa låtnamn du har är felaktiga.. lyssnar man på de interludes som finns på promoplattan (med 22 spår) presenteras låtarna av omniscience mfl.. och vissa av dom namnen, bl a amazin, finns inte med på din version.. jaja, rörigt som fan är det iaf...

här är ett annat exempel; "get our dicks up" heter egentligen This year så som jag har förstått det genom skivans interludes.. Och säger han inte get our dicks sucked ?

2004-11-29 20:09
Ha-ha! Jag har inte lyssnat så noga att jag ifrågasatt låttitlarna, men du har säkert rätt. Hur ser din lista ut?
´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸. ><((((º>
www.beatheartsblog.com

2004-11-29 23:34
Det här är min tracklist. Väldigt osäker på om denna är rätt... segt att det är svårt att hitta bättre information.

01 - Recognize
02 - Greatest MC
03 - Maintain
04 - Down with us
05 - Lost in the music
06 - Egos
07 - Love to the crews
08 - Bump beds
09 - Touch y´all
10 - So amazin
11 - My main man
12 - Interlude
13 - This year
14 - Interlude
15 - Maintain
16 - Freestyle
17 - We do it like this
18 - Rules of the game
19 - Stage domination
20 - Interlude
21 - Love that shit
22 - Halfway

2004-11-29 23:37
jag tror dock att "my main man" ska vara "you my nigga."

2004-12-01 10:01

Jag har faktiskt lite info ang Omniscience...

För något år sen korresponderade jag lite med Supastition (www.soulspazm.com) och frågade om han visste något om Omniscence eftersom båda är från North Carolina, och det visade sig att han sett Omni ute på klubbar och konserter i Charlotte rätt ofta. Han berättade att han själv frågat folk vad Omni gör nuförtiden, och då fått svaret att han lagt ner musiken helt och hållet, efter han blev blåst av Elektra (eller var det EastWest?).

Jag har också någon av de där två skivorna som ni skriver om. Jag har dock ingen tracklist så jag vet inte vilken av dom det är.

"Sentense presents: Moods & Moments" UTE NU! feat Prop Dylan, Kashal-Tee, Black Fist, Majistern, Reks, Supasition, Donny Goines m.fl. FREE DOWNLOAD!!

2004-12-01 12:01
SENTENSE: Ok! Tack så mkt för infon.. Segt att luften gick ur honom för att EastWest inte skötte sig. The raw factor kunde blivit en klar 95-klassiker (vilket den iof är - dock en bortglömd och outgiven sådan). Många feta beats och nice rap av Omniscience..