I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Justus League - Triple Play EP

Utländsk Hiphop - Allmänt

   

2004-11-14 15:33

Justus League - Triple Play EP

För alla er som haft lite abstinens sedan Little Brother släppte den overkliga och beroendeframkalllande skivan The Listening kommer nu ett grymt värkstillande album: Justus League - Triple Play EP .

Förvisso har olika samlingsplattor signerade Justus League släppts under en längre tid. Jag tror att de är uppe i vol. 8 nu om jag inte minns fel. Dessa album har varit ganska trevliga med en del bra låtar och såklart en del av lite sämre kvalitet.

Men med detta album, känner iaf jag, att de når hela vägen. Snygga spår rakt igenom, produktionerna från guldgossen 9th Wonder och hans polare Khrysis är mysiga och jazz-sköna som vanligt. Big Pooh visar här på 5 grymma låtar att han klarar sig utmärkt på egna ben. Förväntningarna på soloplatta som skall finnas i butikerna februari 2005, höjs rejält.

EP'n består av 14 låtar där Big Pooh, The Away Team och L.E.G.A.C.Y får 4 spår var på sig att bevisa sin storhet. Vi bjuds dessutom på 2 bonusspår för oss som inte kan få nog. På gästlistan har bl.a Smif N Wesson, Joe Scudda, Median och Phonte skrivit upp sig i förväg.


Tracklist:

Rapper Big Pooh
1. Scars Cut Me Deep (feat. Median & Joe Scudda)
2. Tellin Me
3. Keep The Bling
4. Respect Due (feat. Joe Scudda)

The Away Team
5. Shitty
6. Do It (feat. L.E.G.A.C.Y. & Joe Scudda)
7. Come On Down (feat. Smif-N-Wessun)
8. Family Ties

L.E.G.A.C.Y.
9. Strange Appetite (feat. Median & Chaundon)
10. Cold As A Butcher
11. The Death List (feat. The Away Team)
12. E True Story

Bonus Tracks
13. Who's That - The Away Team feat. L.E.G.A.C.Y. & Phonte of Little Brother
14. Don't Speak - Big Pooh feat. L.E.G.A.C.Y. & Joe Scudda

Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.