Eminem - Encore
Nån mer än jag som har skivar? tycks? Själv gillar jag skivan som fan... skön musik som fan. "Crazy in love ", "Like toy soldiers " och"Mockingbird " e nog mina fav. "Ass like that " e ball som fan med :P ajja, undrar bara va ni tycker om ni hört plattan! Peace
Illmaticly ill
fille sök på tidigare trådar för har för mig att folk disskuterat detta förra veckan eller nåt :)
kan ju hålla me om att like toy soldiers e mega skön, bästa spåret enligt mig, sen crazy in love och mockingbird e också 2 favoriter till, sen resten tycker jag inte om så mkt men får väl lyssna mer på plattan !
Battlerappare
2004-11-10 12:59
like toy soldiers är skön, resten är "puke"
:c
Santi, orkar inte sitta o söka genom hur mkt som helt :P kollade första o andra sidan sen får det va nog. Orka söka, värsta projektet ju :P Puke e skön med... tycker hela skivan e bra faktiskt :)
Illmaticly ill
evil deeds är feeeeet som fan.. men as like that är skit rolig :D Gwen stefani, i aint never seen a ass like that :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
mockingbird och puke e dom bästa på skivan
thundercooperfuckinbird
har inte hört den, men hört att en låt som heter "Rainman" ska vara bra...(?)
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Aftonbladet gav skivan 2 plus:
recension för en gångs skull en väldigr bra recension av Martin Gelin
"Knock off the hippie shit, strap on a helmet, and start shooting. This is Malibu, Emily, I want you to storm that beach like it's fuckin' Normandie!" - Ari Gold
Skivan har ett par bra spår men för att ett album ska va bra så ska den ha endast 1-2(HÖGST 3!) dåliga spår men denna har typ 6-7. Det är allt den där horungens fel som snodde "Straight From the Lab" spåren direkt från hans studio, tänk om vi aldrig hade hört de spåren, då hade "Encore" sett ut så här: 01. Curtains Up 02. Never Enough 03. Evil Deeds 04. We As Americans 05. Yellow Brick Road 06. Bully 07. Love You More 08. Mosh 09. Paul Calls Em (Skit) 10. Rain Man 11. Ass Like That 12. Em Calls Back (Skit) 13. My 1:st Single 14. Monkey See, Monkey Do 15. Like Toy Soldiers 16. Spend Some Time 17. Mockingbird 18. Crazy In Love 19. 6 In the Morning (skulle vatt me på encore egentligen) 20. Encore
- "This one here just might be my masterpiece..."
draggan: nej, du har rätt .. men den här recensionen kändes faktiskt rättvis ..
"Knock off the hippie shit, strap on a helmet, and start shooting. This is Malibu, Emily, I want you to storm that beach like it's fuckin' Normandie!" - Ari Gold
alla tycker olike. Själv gillar jag skivan som fan
Illmaticly ill
Mockingbird & Puke ! skönaste låtarna
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!
Like Toy Soldiers, Mockingbird, Puke, Crazy In Love, Never Enough, Encore o Spend Some Time tycker jag e tooksköna..o 50s sköna flow i början av Never Enough döödar..
akaz: dina favoriter e mina favoriter ;) för övrigt måste säga em har tappat stinget som producent fan... förr i tiden gjorde han ju hyggliga beats...samma me dre beatsen på skivan...hujedamej
im not sayin im number one...oh im sorry i lied! im number 1,2,3,4 and 5!
Ändroo P19 50is är tusen ggr bättre än ems i den låten :)
ye ye ye
Jag tycker skivan är grymt bra, den bästa är ändå "like toy soliders" och "encore"... Om det är jobbigt att söka och ladda ner , som ngn sa, så kan man alltid gå in på mtv- the leak och lyssna igenom hela skivan.
Skivan är skön, tycker om flera av låtarna. Puke, Ass like that, Mockingbird, Spend some time, Never enough, Like toy soldiers, Yellow brick road.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rainman e iofs sjukt ball med... han e ju fan störd :P hans homosnack, så jävla bra
Illmaticly ill
någon som vet hur många + the eminem show fick av aftonbladet?
Skyll inte på mig, jag rösta rött.
aa okej tack
Skyll inte på mig, jag rösta rött.
Expressen ger skivan 4 getingar med den här recensionen: Eminem: "Encore" (Universal) Medan ”The Eminem show” bland annat innehöll Aerosmith-samplingar är det Martika (!) som gäller på ”Encore”. 15 år gamla USA-ettan ”Toy soldiers” är den smartaste refrängen på Eminems nya album (här omdöpt till ”Like toy soldiers”), och det är ganska talande. Martika och Dido = samma koncept. ”Encore” är recycling för i stort sett hela slanten. Återanvändning av gamla refränger, gamla textidéer, gamla samplingar och gamla beats. ”Just lose it” satte ribban. Den hade vi hört förut. Den var kul att höra igen. Och historien upprepar sig. Även om man knappast golvas av materialet på ”Encore” på grund av dess originalitet så slås man av hur skickligt Eminem breddar sig. Han är inte för inte hiphopens obestridliga nummer 1. Framför allt är texterna, och humorn, vassare än tidigare. Det är barnsligt kul och löjligt svängigt. Av cd:ns många utgåvor är för övrigt den med en ypperlig 3-spårs bonus-cd det bästa köpet.
Han är ju rolig, speciellt i Ass like that och Rain man :D Skrattar varje gång.. "Let's ask Dr. Dre, Dr. Dre?" - Whatup? "Is it gay, to play, putputgolf with a friend..." osv :))
tycker skivan e fet, älskar puke, big weenie, yellow brick road & mockingbrid
SUCK SHAFT
Hmmmm fick hem en 2004 skiva nu men inte fan var det med nån låt av de ni nämner... har han släppt en skiva tidigare iår? något förvirrad.... låten 9-11 är rätt grym med några kollab från t.ex Cypress...
"Har du druckit bärs, din jävla bäver?"
eller kanske han hånar vanliga golf, tror det
ye ye ye
"vanlig" ghaa ja har hjärnsläpp
ye ye ye
Fick hem skivan e brevlådan idag.. Tycker den låter grymm! Han e fortfarande skarp. Visst, det verkar inte exakt lika bra som det han släppt tidigare, men långt ifrån dem negativa kommentarerna jag hört om skivan. Han e fortfarande skarp med rimmen, skarp humor och han har även lagt på sig lite mer "politik" kanske man ska kalla det. 50 Cent gör ett grymmt inhopp på "Never Enough". Däremot skulle jag nog nästan bara vilja ha Eminem på den. Skivan kommer nog att växa en hel del med tiden tror jag... hursomhelst.. verkar vara en grymm skiva.. (är bara inne på första lyssningen på Spår 11 - Big Weenie) polyphonic P20 internetbootleg antar jag att du fått tag på.. såg den också.. peace
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
Låten Encore/curtins down är lätt den fetaste låten. fyfan, nästa singel antar jag?
ja, så är det.
jag håller med safran med att Yellow Brick Road refrängen låter som 8mile... sen tycker jag skivan är het, rolig, men tycker att alla "fart" ljud kunde skippats..
sAFRAn P15 beställde från cdon.com.. som förövrigt e grymma billiga skivor, billig frakt.. jag bokade skivan så sent som i onsdags o fick hem den idag.. 2 dagar efter bokning o på releasedatumet.. rätt soft! Soomersault P17 håller med om att dem ljuden borde skippas..
älskar puke och mockingbird.. sedan 1 shot låten.. fast där diggar jag bara reffen iof.. päjjs..
20 - Tillför du något meningsfullt till diskussionen? -jo, tycker mitt nick säger det ganska bra.
Gillar mest Spend some Time, Curtains Dowm, Mosh, Rain Man och Mockingbird. Har inte lyssnat igenom riktigt ordentligt än men kan änndå säga att jag inte är speciellt förtjust i skivan. Hade iof inga stora förväntningar heller. Överlag är Dres beats fetast. 50s bidrag känns arroganta på ett jävligt skönt sätt. Riktigt skön vers på Spend some Time, vet inte riktigt varför jag gillar den så hehe ..
PS. Your cunt is in the sink
SuperRapMan P19 nee du verkar helt ute o cycklar som sagt
ye ye ye
Köpte Collector skivan igår, riktigt skön skiva, med några undantag..
slip P17 Vad exakt är det med på den där Collectors Edition? =S JAg har sjävla Bonus utgåvan...
There must be a beginning of any great matter, but the cuntinuing unto the end until it be thoroughly finished yields the true glory.
Evil Deeds e grymm som fan! har inte sett att många nämt den. Yellow Brick Road e underbar.. både som berättelse o förklaring (till "rasist"-tapet) Ass Like That e skitskön! beatet e nog dåligt egentligen.. men blir så jävla kul med hans rap.. peace
en sak som man verkligen kan klaga på det är beatsen, dom var inte bra. men jag tycker att ems rap räddar dom grymt mycket.
SUCK SHAFT
Fabbz P17 Man får massa bilder och så e texterna på baksidan, sen får man en grym box, annars är det ingen skilland.
låtar som Like toy soldiers, Spend some time och Mockingbird(de allvarligare låtarna) höjer skivan. utan dom hade till o med jag tyckt skivan va dålig. på dom visar Eminem verkligen va han kan. övriga låtar värda att nämna är Yellow brick road, Mosh, Puke, Rain man och Encore. därmed..just nu 8 mycke bra låtar av 16...och övriga låtar kommer bli bättre det vet jag. så jag e nöjd. trodde skivan skulle va sämre.
Vet nån vem lanny är? som han pratar om i b.l.a. mockingbird. "lookin at ur baby pictures, it just trips me out/ to see how much youve both have grown its almost like your sisters now/ wow, i guess you pretty much are/ but daddy's still here/ lanny im talkin to u too/ daddy's still here/" "No more cryin wipe them tears/ Daddy's here no more nightmares/ We gon' pull together through it/ we gon' do it/ Lanny? uncles crazy ain't he/ ya but he loves u girl and u better know it/" Antar att dom är släkt "uncles crazy aint he" men på vilket sätt? och genom vem?
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
friktion namnet är Laini.. eminem är styvpappa till henne..
Laini var Kims systers dotter..som han adopterade när Kim fick fängelsestraff. varför Lainies riktiga mamma inte kunde ta hand om henne vet jag inte. så nu har han 2 döttrar. jag har för mig det är så det ligger till.
var det inte så att det är Kims barn tillsammans med nån annan kille?
Hahahaha, aftonbladet!! Var det inte de som trodde Obie Trice va med i D12? Och kunde typ inget om D12.. och sa att Outlawz och Bravehearts var så hemsk musik att inte ens Nas resp. 2 Pacs tightaste fans ville lyssna på dem? Nee asså aftonbladet ska inte uttala sig om musik..
8 diagrams!
aså skivan e helt okej faktiss...finns en del riktigt sköna låtar, som dom flesta redan sagt, toy soldiers osv. sen har han så SJUKA texter :)